Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Nu kan man se hur mycket man får tillbaka på skatten!

Det spelar ingen roll om det är på inkasso det dras inte av skattepengarna utan det är ju först då det gått till kf och blivit utslag

Har det inte kommit till inkasso än så borde det väll gå att undvika men det blir väll tight ändå, beror lite på hur snabba de är med att skicka till KF.

Annars är det väll bara att bestrida och hoppas på att de drar ut på tiden.

En del är redan avbetalningar hos inkasso som jag ska släppa till kronofogden nu i mars med.. Alltså dom ska vara betalda nu den 27/3 men det kommer jag ju inte att göra..

Det är när ett skuldsaldo uppstår så kommer de pengarna tas från skatten om man får tillbaka
Man får inget skuldsaldo ha hos Kfm när skattepengarna betalas ut

Va?? Vad menar du nu gran?? Jag har inget skuldsaldo ännu och än har inga lån gott till kronofogden.. Men när det är dags att betala nu i slutet på månaden kommer alla mina lån förbli obetalda för jag har beslutat att låta alla gå till fogden.. Detta gäller även dom lån som jag har på avbetalning hos inkasso.. Jag vet ju inte hur snabbt allting går.. Någon som vet??? Hur lång tid tar det från det att jag skrivit på delgivningskvitto till att det blir utmätning osv??

svårt att säga

Hos min fru tog det 4 månader tror jag från inställd lön.
Till att kfm drog från lön kan varit 6 månader, tog tid

Ok tack!! Då återstår det väl bara att se då om jag får behålla skattepengarna eller ej!!

Ah typiskt.. Hade varit bra med dom pengarna ju:(

Spelar väl egentligen mindre roll om fogden tar dina pengar eller om du får dem? Antingen hinner du dina skulder med dina skattepengar INNAN utslag eller så får du ett utslag med den sämre bonusen att du får en anmärkning. Efter detta tar fogden dina skattepengar och betalar in dina skulder.

Börja med att skicka in betalningsföreläggandet. Efter detta kan du välja mellan att bestrida skulden eller invänta utslag efter 10 dagar.

MAn kan säga att från det att du bestrider ärendet tills du skall motivera inför tingsrätten brukar ta ca 1 månad. Är det storstad kan det tar flera månader.

Lycka till.

Senast ändrad:
Va?? Vad menar du nu gran?? Jag har inget skuldsaldo ännu och än har inga lån gott till kronofogden.. Men när det är dags att betala nu i slutet på månaden kommer alla mina lån förbli obetalda för jag har beslutat att låta alla gå till fogden.. Detta gäller även dom lån som jag har på avbetalning hos inkasso.. Jag vet ju inte hur snabbt allting går.. Någon som vet??? Hur lång tid tar det från det att jag skrivit på delgivningskvitto till att det blir utmätning osv??

Hej
Jag vet inte hur mycket skuld du har
Varför ska du låta det gå till Kfm
Ett skuldsaldo uppstår när du fått en anmärkning
Du får först en anmärkning på skulden sen är det upp till sökanden om de vill ha betalt
Har du fått en anmärkning är det fritt fram för sökanden att driva in skulden
Då får du brev från Kfm att du ät tvingad att betala och det är då den skulden blir ett skuldsaldo tills det är betalt.
Och ligger det skuld hos Kfm den dagen du får skattepengar kommer de först se till att dina skulder betalas.
Betalar du inte inom det datum ca 10 dagar blir det Skuld och då går det sedan på utmätning t.ex på din lön.

Jag har ca 60000 kr i sms lån det är dom som gör att jag inte klarar av att betala längre .. Sen har jag andra lån och krediter på ca 250000 kr.. För att jag inte kan betala sms lånen så måste jag ju även släppa de andra lånen.. Har inte råd att ha utmätning på lönen och sen betala av dom andra lånen som vanligt!! Får tillbaka ca 33000 kr på skatten..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp