Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Nu kan man se hur mycket man får tillbaka på skatten!

skulder

Prata med de andra du är skyldig pengar och förklara läget det finns en ny lag i Sverige att man kan sänka sina lånekostander , man kan få en fri månad och betala ränta på de andra lånen i 3 eller 6 månader , betala dina sms lån så mycket du kan och släpp några sms lån till kf som du kan betala senare innan du får utslag det hjälper.Försök att inte låna igen det blir bara värre,

Ny lag?

Hej!
Lät bra! Vad är det för ny lag?
Man kan begära att få ut skatten i förtid om summan är betydlig & speciella skäl finns för detta ex inkasso evt, Jag fick ut 14000kr i förskottsbetalning skattepengar så 33000kr borde du kunna få ut! Kan vara värt & pröva. :)

Senast ändrad:
Ska du ansöka om att få ut dina skattepengar i förtid så bör du göra det så snart som möjligt så här står det på Skettevrkets hemsida om det:

Du kan i vissa fall få avdragen A-skatt återbetalad i förtid. Reglerna om förtidsåterbetalning är restriktiva. Det innebär att det oftast är enklare att ansöka om ändrad beräkning av skatteavdrag (jämkning) redan under beskattningsåret, om du är löntagare eller pensionär. Du ansöker om ändring genom att fylla i blanketten Ansökan Beräkning av skatteavdrag (jämkning) (SKV 4302).

När kan du få förtidsåterbetalning?

Du kan få förtidsåterbetalning av preliminär A-skatt om du förväntas få överskott av slutlig skatt vid slutskatteberäkningen och att det anses vara oskäligt för dig att vänta med återbetalningen. Dessutom krävs att det ska vara fråga om väsentligt belopp (0,2 prisbasbelopp) och att det finns ett angeläget behov. Det innebär att samtliga förutsättningar måste vara uppfyllda för att förtidsåterbetalning ska medges.

Som angeläget behov räknas:

begravningskostnader vid dödsfall inom familjen
betalning av egna restförda skulder
betalning av egna skatteskulder som riskerar att restföras. Undantag från väsentligt belopp kan i dessa fall tillåtas
felaktig handläggning hos Skatteverket t.ex. felaktigt beslut om skatteavdrag
emigration

Så här ansöker du:

Du ansöker om förtidsåterbetalning av skatt genom att fylla i blanketten Ansökan Förtidsåterbetalning av preliminär A-skatt (SKV 4318).

Om du ansöker innan du fått din inkomstdeklaration bifogar du handlingar som styrker inkomster, utgifter och gjorda skatteavdrag. Har du fått din inkomstdeklaration bifogar du en kopia av den efter att du gjort eventuella tillägg.

Det finns ingen sista dag för ansökan eftersom en ansökan kan registreras hos Skatteverket till dag före uttaget av den slutliga skatten, men ju närmare din ordinarie utbetalning desto mindre anses det oskäligt att vänta på återbetalningen.

Hur snabbt går det innan man får besked?

Hur snabbt går det innan man får besked?
Jag har fått tillbaka skatt i förtid de två föregående åren. Förra året fick jag dock bifogat brev att jag ej kunde få det fler år då nu alla kan få tillbaka innan midsommar. Det tog ca 3 veckor från ansökan till pengarna satt på kontot.

Det skadar ju inte att prova eftersom möjligheten fortfarande finns enligt Skatteverkets sida men då bör man nog agera snabbt. För som de skriver ju närmare det är ordinarie utbetalningsdag desto sämre är chansen att få det beviljat. Man kanske kan få pengarna själv om man ännu inte har hamnat hos KFM men är på väg dit.

Jag har fått tillbaka skatt i förtid de två föregående åren. Förra året fick jag dock bifogat brev att jag ej kunde få det fler år då nu alla kan få tillbaka innan midsommar. Det tog ca 3 veckor från ansökan till pengarna satt på kontot.

Fast dom inte ville jag skulle ansöka fler år så kommer jag redan idag göra en ny ansökan. Går det så går det. Ni som tänker försöka, glöm inte att deklarera först!

sol fick du ut alla dina pengar eller en del??

Fråga till Törnroza

Hej!
Lät bra! Vad är det för ny lag?
Man kan begära att få ut skatten i förtid om summan är betydlig & speciella skäl finns för detta ex inkasso evt, Jag fick ut 14000kr i förskottsbetalning skattepengar så 33000kr borde du kunna få ut! Kan vara värt & pröva. :)

Vilka speciella skäl uppgav du för att få ut skattepengarna tidigare?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp