- Meddelanden
- 2 049
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Man kan hoppas, men just nu är det tufft där ute.Usch vad trist! Bra folk får dock alltid jobb så du har snart ett nytt.
Man kan hoppas, men just nu är det tufft där ute.Usch vad trist! Bra folk får dock alltid jobb så du har snart ett nytt.
Har ju inte den möjligheten längre tyvärrHoppas det löser sig. Plocka ut lite Applte TV via Telia så du håller dig flytande ett tag.

Vad gör man då? Det tar ju tid innan man får ny inkomst och utan A-kassa har man ju 0 i lön. Man kan väl inte låta folk svälta ihjäl?
De skriker efter hjälp inom åldringsvården.Har ju inte den möjligheten längre tyvärr![]()
De skriker efter hjälp inom åldringsvården.
Har en vän som har skuldsanering som blivit deltidspernitterad och som nu ska jobba några dagar i veckan på hemvården för att kunna följa sin betalningsplan.
för jävligt rent utsagt! Det förstör för de som verkligen är i knipa. Men det verkar som att Magdalena har fått kännedom om detta så vi får hoppas att det kontrolleras bättre.Helvete vad många som fifflar med detta.
Permitterar folk men låter dom fortsätta jobba som vanligt.
Var kom direktiven ifrån och vad ligger bakom detta?Jag har fått direktiv att vi inte får jobba vid sidan av vår permittering och dra in pengar på annat vis. Jag är också deltidspermitterad. Men kanske finns undantag om det är inom vården då :S
Jag är korttids permitterad från mitt arbete inom handeln, jag får inte jobba extra inom företaget pga just permitteringen men får jobba extra inom äldreomsorgen.Var kom direktiven ifrån och vad ligger bakom detta?