Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nu byter jag telefonnummer!!

Skulle också vilja byta nummer, har en del lånebolag som ringer och ringer trots att vi redan haft kontakt flera gånger. Men framförallt skulle jag vilja slippa alla låneerbjudanden och reklam från märkliga spelsidor. Är det värt besväret att byta nummer tro, eller letar alla dessa lån- och spelsidor upp nya numret med?

Skulle också vilja byta nummer, har en del lånebolag som ringer och ringer trots att vi redan haft kontakt flera gånger. Men framförallt skulle jag vilja slippa alla låneerbjudanden och reklam från märkliga spelsidor. Är det värt besväret att byta nummer tro, eller letar alla dessa lån- och spelsidor upp nya numret med?
Skaffa ett kontantkortsnummer som du anger på alla sidor, sen använder du ditt eget nummer som vanligt.

Nu har jag visserligen mitt abonnemang på min firma, jag bytte förra året och ville bli "ren", det är inget kontantkort. Jag ringde Telenor och de ordnade så att abonnemanget inte syns alls någonstans, däremot var de tvungna att fylla i abonnemangsreferens, som vanligtvis är namn, men de löste det genom att sätta två punkter :).

Skaffa ett kontantkortsnummer som du anger på alla sidor, sen använder du ditt eget nummer som vanligt.
Jag byter nummer både pga dessa samtal,sms osv men också för att hindra vissa privatpersoner från att ta kontakt och älta sin skit rent ut sagt.Orkar inte lyssna på bortförklaringar och ursäkter längre.Det är påfrestande när det pågått lång tid och man sagt ifrån massor med gånger utan gehör.20 sms med försök att få sympati för nåt de gjort mot mig.Glöm det!Gå till en psykolog eller nåt...jag vill inte höra mer om det.

Jag byter nummer både pga dessa samtal,sms osv men också för att hindra vissa privatpersoner från att ta kontakt och älta sin skit rent ut sagt.Orkar inte lyssna på bortförklaringar och ursäkter längre.Det är påfrestande när det pågått lång tid och man sagt ifrån massor med gånger utan gehör.20 sms med försök att få sympati för nåt de gjort mot mig.Glöm det!Gå till en psykolog eller nåt...jag vill inte höra mer om det.

Vet inte om det sista passar inom det här forumets ramar, men OK.

Kan säga att det lönar sig att byta nummer. Varit tvungen att göra det flera gånger dels pga reklam, lån/inkasso samt besvärliga privatpersoner som gjort bort sig. Nu är det mycket lugnare förutom något enstaka sms om att någon vill sälja/köpa taxibilar. :p

När man skaffar nytt nummer/abb eller kontantkort så går det att begära att hos operatören att nummret inte skall lämnas ut till Hitta och Eniro m.m men vara offentligt eller så kan man begära att få s.k hemligt/skyddat nummer. Själv har begärt att inte få nummret utlämna till Hitta m.m fungerar utmärkt, däremot så skall man veta att om man har lämnat ut nummret till något företag som man har "affärer" ihop med så får de ringa upp även om man har Nixat nummret. Registrerar man inte sitt kontantkort så blir följden att det stängs av med tiden.

Jag vet inte vägen. Jag lägger till dem på den svarta listan, och de ringer från andra nummer:rolleyes:

Är det inte så att även kontantkort måste registreras numera ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp