Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Novo Nordisk vs konkurrenter – Erfarenheter av Ozempic och Mounjaro

Kommer du öka upp till 15?

Är livrädd jag hamnar där hahah hur fan ska man ha råd. Men man kanske får in förändrade rutiner och slipper.

Jag tar Wegovy, 2a månaden med 0,5 mg bara. Tycker det fungerar mycket bra.
Tappat typ 10% av min vikt på 2½ månad.
Tar också fredagar och tycker det håller bra tills ungefär idag, då börjar jag bli lite småsugen på grejer.
Kommer fortsätta på 0,5mg så länge det fungerar och jag tappar 0,5-1kg per vecka iaf. Orkar inte mer biverkningar än nödvändigt.

Känns som det finns ett samband mellan ekonomiska problem och fetma? :rolleyes::rolleyes:

Tar också fredagar och tycker det håller bra tills ungefär idag, då börjar jag bli lite småsugen på grejer.
Kommer fortsätta på 0,5mg så länge det fungerar och jag tappar 0,5-1kg per vecka iaf. Orkar inte mer biverkningar än nödvändigt.

Känns som det finns ett samband mellan ekonomiska problem och fetma? :rolleyes::rolleyes:

Det tror jag beror mycket på att man tröstäter mer än att man kanske inte har råd med bättre mat.

För jag menar ett kilo fryst kyclingfilé vilket är både nyttigt/bra kostar liksom 69 kr kilo. Linser, grytor och annat ska vi inte ens prata om. Grats nästan.

Ser inget samband. Har noll i skulder men låg 20+ kilo för högt. Har gått ner dessa men vet ej vad som händer om jag slutar med medicinen.

Ser inget samband. Har noll i skulder men låg 20+ kilo för högt. Har gått ner dessa men vet ej vad som händer om jag slutar med medicinen.

Jag gjorde det 2-3 månader. Var utomlands och hade inte med Ozempic som jag gick på då. Det sjuka är att jag förmodligen inte var så jävla hungrig men det blev nästan "psykiskt" att jag tänkte ah jag har ingen ozempic nu jag måste äta haha

1772039680136.png
Såhär ser det ut för mig i snitt senaste 12 månaderna. Snitt på 4500kr per månad (150 kr per dag). Egentligen är det lite mindre eftersom detta inkluderar en nota jag tog i somras på lite över 6000kr för 8 pers och fick igen allt (utom min del på typ 500kr) på swish direkt från alla. Räknar man bort den så ska ca 400-500kr bort från detta så ca 4000kr per månad. (ca 133kr per dag)

Då är det inklusive alla inköp på affärerna (oftast mat + hygien), bolaget, restaurang, krogen etc. Snabbmatskedjor, kiosker, cafeér etc går jag inte på, godis äter jag inte. Max någon gång per år.

Ligger något över vad Swedbank rekommenderar. Dom säger 2890 för mat + 590 för hygien +250 för förbrukningsvaror. Det är 3730 kr. Jag snittar 4000-4100kr enligt ovan för det per månad, senaste 12 månaderna.

1772041428208.png
Däremot ligger jag långt under på Tv, telefon, internet. Dom kostnaderna är på totalt 650 kr/mån för mig istället för 1770kr.

Kan definitivt säga att i min budget i skuldsaneringen finns det inte utrymme för 4500kr för Ozempic/Mounjaro även om kostnaden går ner från 4000 till 3000 för resten så blir det 7500 kr totalt. Det blir för tight (trots 2 betalfria månader) om man ska ha råd med annat.

Vart ligger ni i matkostnad per månad?

Senast ändrad:
Galet att ni lägger så mycket pengar på det helt ärligt! Jag köper vialformen utav en kompis som beställer från utlandet (självklart labb testat) och ja det funkar superbra! Jag tar mounjaro och gått ner lätt -5kg i månaden (utan träning) och då fortsätter jag ändå äta goda ostar och massa chark som innan hehe! Betalar 6000kr för 10x10mg vialer alltså 100mg totalt.

Galet att ni lägger så mycket pengar på det helt ärligt! Jag köper vialformen utav en kompis som beställer från utlandet (självklart labb testat) och ja det funkar superbra! Jag tar mounjaro och gått ner lätt -5kg i månaden (utan träning) och då fortsätter jag ändå äta goda ostar och massa chark som innan hehe! Betalar 6000kr för 10x10mg vialer alltså 100mg totalt.

Vad är det för något? Alltså det fetmarkerade.

Hur vet du att det är labbtestat?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp