Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Northmill har rapporterat missbrukad kredit

Northmill, tro inte vi kommer släppa att ni gett anmärkning på en ett antal personer. Helt sjukt när jag tänker på det Simon skrev. Vissa har fått det p.g av nya verktyg. Simon utrycker ju själv att dom har gjort ett felaktigt uppsägningbrev. Han tycker det är helt okej att några får men några inte.

men bra att denna tråden finns,
så kan Konsumentverket läsa deras inställning att särbehandla vissa kunder.

Northmill har medgett att ni haft ett bristfälligt uppsägningsbrev ut till kund. Ska ni ta bort anmärkningarna för dom som fått missbrukad kredit?

sjukt att ni väljer att göra på endast några kunder!

Har mejlat @Northmill . Hopplösa att få tag i. UC hänvisar först till kund, svarar ej kund eller inte är medgörliga så kan man kontakta UC.
Detta ska dock @Northmill lösa. Ni måste följa kraven som ställs för att få ge en missbrukad kredit. Det har ni inte gjort och sen har ni gett alla fel missbrukad kredit dessutom....

Hejsan,

Frasse1, jag förstår inte riktigt vad du menar med ditt inlägg om att vissa har fått och andra inte. Vi måste hålla isär sakerna här. Varför vi börjar med rapportering till UC av den här typen har jag förklarat. Och börjar man, så måste man ju börja från ett specifikt datum, det var alltså från september. Då blir det ju så att samtliga som går till uppsägning från det datumet finns med i rapporteringen.

I övrigt så ser jag att vi har vidare svar på era frågor kring vår ställning om hur detta har gått till senare under dagen, så ber att få återkomma.

Allt gott
Simon N*lsson

Hejsan,

Frasse1, jag förstår inte riktigt vad du menar med ditt inlägg om att vissa har fått och andra inte. Vi måste hålla isär sakerna här. Varför vi börjar med rapportering till UC av den här typen har jag förklarat. Och börjar man, så måste man ju börja från ett specifikt datum, det var alltså från september. Då blir det ju så att samtliga som går till uppsägning från det datumet finns med i rapporteringen.

I övrigt så ser jag att vi har vidare svar på era frågor kring vår ställning om hur detta har gått till senare under dagen, så ber att få återkomma.

Allt gott
Simon N*lsson

Fast ni har ju inte informerat dessa drabbade på ett tydligt sätt... i tex uppsägningsbrevet. där har ni irritationen.

Det bästa är ju att ni hade lagt det from 1 december tillsammans med snyggt uppsägningsbrev med tydlig information tillsammans med påminnelse om missbruksrapporter.

Det sättet vinner ni mest på.

Hejsan,

Allt gott
Simon N*lsson

https://www.konsumenternas.se/konsu...ta/om-du-inte-betalar/Betalningsanmarkningar/

Där kan du läsa om saker ni inte uppfyllt och därför ej får registrera ännu.

Fast ni har ju inte informerat dessa drabbade på ett tydligt sätt... i tex uppsägningsbrevet. där har ni irritationen.

Det bästa är ju att ni hade lagt det from 1 december tillsammans med snyggt uppsägningsbrev med tydlig information tillsammans med påminnelse om missbruksrapporter.

Det sättet vinner ni mest på.
Och det står inte heller i avtalet ”när” rapportering kan komma ske, vilket är ett krav från Konsumenternas hemsida.

Hej

Som sagt, jag kommer återkomma med ett samlat svar kring vår slutliga ställning i denna fråga senare under dagen.
Jag ville bara reda ut Frasse1:s fråga som jag inte riktigt förstod och som jag tolkade som handlade om något annat än vad han nu förklarade.

Vi hörs snart igen.

Hälsningar
Simon N*lsson

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp