Hejsan,
Vi påbörjade rapporteringen på ärenden som gått till uppsägning från och med september 2020. Alltså bör inte några ärenden som gått till uppsägning tidigare än så vara rapporterade. Har ni något sådant ärende, så kontakta vår kundtjänst och meddela detta så får vi titta på vad som kan ha hänt. Det är alltså inte datumet för när man skaffade krediten som är avgörande, utan datumet för uppsägning i det här fallet.
Allt gott,
Simon N*lsson
Bra att ni tar lärdom av det. Men hur ska ni göra för att skipa rättvisa för de drabbade?Hej,
Frasse1, jag är beredd att hålla med om att vi kunde varit tydligare i vår kommunikation. Vi tar lärdom av det, helt klart.
/Simon N*lsson
Bra att det inte är retroaktivt, utan är mer eller mindre från nu och framåt.
Även om de i sept-20 hamnar i kläm, vilket såklart är olyckligt.
Förbättra nu informationen om detta i ert uppsägningsbrev, vilket är i enlighet med gällande regelverk kring missbrukad kredit.
Men tänk om det blir retroaktivt.Lite så jag med resonerar.
ån nu och framåt.
Även om de i sept-20 hamnar i kläm, vilket såklart är olyckligt.
Och de som fått anmärkning nu innan denna informationen i uppsägningsbreven?Ja, som jag nämnde tidigare så kommer informationen finnas med i våra uppsägningsbrev framåt.
Tack för input!
Men är det ärligast och bäst och släta över dom som fått anmärkning nu då?Ja, som jag nämnde tidigare så kommer informationen finnas med i våra uppsägningsbrev framåt.
Tack för input!
, jag hade gärna spenderat mer tid med er idag. Men jag tackar för en respektfull och konstruktiv dialog för den här gången. Vi hörs snart igen, förhoppningsvis kring ämnen som är roligare och där vi istället kan erbjuda en tjänst eller upplevelse som ni tycker är positiv. Men jag tar med mig alla de synpunkter och inspel ni har haft och för det vidare så att vi kan fortsätta förbättra oss.