Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Northmill har rapporterat missbrukad kredit

Hej,

Frasse1, jag är beredd att hålla med om att vi kunde varit tydligare i vår kommunikation. Vi tar lärdom av det, helt klart.

/Simon N*lsson

Hejsan,

Vi påbörjade rapporteringen på ärenden som gått till uppsägning från och med september 2020. Alltså bör inte några ärenden som gått till uppsägning tidigare än så vara rapporterade. Har ni något sådant ärende, så kontakta vår kundtjänst och meddela detta så får vi titta på vad som kan ha hänt. Det är alltså inte datumet för när man skaffade krediten som är avgörande, utan datumet för uppsägning i det här fallet.

Allt gott,
Simon N*lsson

Bra att det inte är retroaktivt, utan är mer eller mindre från nu och framåt.
Även om de i sept-20 hamnar i kläm, vilket såklart är olyckligt.

Förbättra nu informationen om detta i ert uppsägningsbrev, vilket är i enlighet med gällande regelverk kring missbrukad kredit.

Hej,

Frasse1, jag är beredd att hålla med om att vi kunde varit tydligare i vår kommunikation. Vi tar lärdom av det, helt klart.

/Simon N*lsson
Bra att ni tar lärdom av det. Men hur ska ni göra för att skipa rättvisa för de drabbade?

Att man betalar/reglerar sin skuld och får anmärkningen borttagen eller att man överklagar?

Jag anser att ni borde ta väck de ni utfärdat och därefter informerar tydligt vad som gäller.

Bra att det inte är retroaktivt, utan är mer eller mindre från nu och framåt.
Även om de i sept-20 hamnar i kläm, vilket såklart är olyckligt.

Förbättra nu informationen om detta i ert uppsägningsbrev, vilket är i enlighet med gällande regelverk kring missbrukad kredit.

Lite så jag med resonerar.

Ja, som jag nämnde tidigare så kommer informationen finnas med i våra uppsägningsbrev framåt.
Tack för input!
Och de som fått anmärkning nu innan denna informationen i uppsägningsbreven?
De anmärkningarna är ju på felaktiga grunder och bör dras tillbaka!

Jag håller med borde varit med innan i information. Brevet då hade dom som är drappade kanske betalat in och inte riskers få denna anmärkningen. Ni borde ta bort det och lär er av era misstag ni gjort mot kunden

Tråkigt nog behöver jag jobba lite resterande del av dagen (ja jag ser inte att skriva med er direkt som jobb) :) , jag hade gärna spenderat mer tid med er idag. Men jag tackar för en respektfull och konstruktiv dialog för den här gången. Vi hörs snart igen, förhoppningsvis kring ämnen som är roligare och där vi istället kan erbjuda en tjänst eller upplevelse som ni tycker är positiv. Men jag tar med mig alla de synpunkter och inspel ni har haft och för det vidare så att vi kan fortsätta förbättra oss.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Vänliga hälsningar,

Simon N*lsson

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp