Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Northmill Bank - Vi garanterar dig sänkt ränta*

God förmiddag på er!

Tack för era svar!
Tyvärr så kan jag inte exakt gå in på hur vår kreditbedömning fungerar, så om ni vill ha så tydlig vägledning som möjligt om just era förutsättningar på Reduce så rekommenderar jag starkt att ni hör av er till mig på 08-4000 70 40 och så ber ni att få tala med Eric så kan jag ge er en så tydlig bild som möjligt vid en eventuell ansökan.

Många här på LF har väldigt god insikt i sin egna lånesituation. Vilket är utmärkt då jag baserat på den informationen med relativt hög säkert kan säga om det är värt att gå vidare och ta en UC och därmed genomföra en ansökan. Varken vi eller ni tjänar på en "onödig" UC förfrågan. Ringer ni mig så går vi igenom detta först, och då kan jag presentera vilka möjliga scenarion som finns, och om ni skulle vara nöjda med det scenario som presenteras så går vi först då vidare med en ansökan.

Svar till IHope, jag vet inte exakt varför vi fanns med på Lendos sida just då. Kanske för att vi tidigare samarbetade kring en av våra tidigare produkter. Men som sagt, inom någon vecka eller så ska vi finnas med och i ett första steg erbjuda vår nya kontokredit via Lendo. Därefter kommer det följa fler nyheter som jag kan hålla er uppdaterade om, om ni önskar. Vår kontokredit finns via Sambla, Zmarta, Advisa i dagsläget.

Vänligen
Eric på Northmill Bank

Senast ändrad:
Om jag har lån 400.000 kr fördelat på två lån, vad gäller då vid ansökan då ni endast erbjuder 300.000 kr? Löser ni delar av lån? Hur går lösandet av lån till?

Hejsan Korpen!

När du har gjort en ansökan hos oss kommer du direkt få besked på vilket belopp vi kan garantera sänkt ränta upp till, då förutsatt att du och de lån du vill att vi kollar på uppfyller de villkor för garanterad sänkt ränta som min kollega förtydliga i första inlägget i denna tråd.
Sen vilka lån du vill att vi sänker räntan på och om det blir lån till fullo eller om det blir att vi, som i ditt fall då löser 100 000 kr av ett lån på 200 000 kr, så är det definitivt möjligt. Väljer du då att gå vidare med ansökan kommer vi att lösa ena lånet till fullo och det andra lånet till det belopp som då återstår i din "limit" hos oss.

Så det blir att vi betalar de belopp till bankerna du idag har lånen på och även de belopp som du vill att vi betalar av på respektive lån.

Hoppas det besvarar din fråga!
Vill du kan vi gå igenom din situation över telefon så kan jag ge tydligare besked på hur ditt låneerbjudande skulle kunna se ut!

Med vänliga hälsningar,
Eric på Northmill Bank

Hej vilka låneförmedlare är ni med i nu? Om ni är med i någon?

Vart avslag hos dem tyvärr. Gick inte igenom kreditprövning säger dem. Trots att man försökt samla 3 st krediter som man betalar regelbundet tydligen så anser de att man inte kan betala en istället. Inga anmärkninga, får inte det att gå ihop alls. Blir inge mer test hos Northmill. Tack och hej.

Vart avslag hos dem tyvärr. Gick inte igenom kreditprövning säger dem. Trots att man försökt samla 3 st krediter som man betalar regelbundet tydligen så anser de att man inte kan betala en istället. Inga anmärkninga, får inte det att gå ihop alls. Blir inge mer test hos Northmill. Tack och hej.
Va synd... vad har du för förutsättningar?

Halloj,

Vår kontokredit finns via Advisa, Sambla, Zmarta och Lendos panel. Sen utöver det erbjuder vi även ett mindre privatlån upp till 50 000 kr som i dagsläget enbart finns via Lendo.
Reduce tjänsten däremot erbjuds enbart via vår egna hemsida.

God fortsättning,
Eric på Northmill Bank

Senast ändrad:

Efter samtal med Northmill igen så gick det igenom då de glömde räkna med en sak och att vi har gemensam ekonomi hos mig så nu gick det vägen. Stort tack till dig på Northmill du vet vem du är vill ej nämna några namn här. God fortsättning och tack.

Efter samtal med Northmill igen så gick det igenom då de glömde räkna med en sak och att vi har gemensam ekonomi hos mig så nu gick det vägen. Stort tack till dig på Northmill du vet vem du är vill ej nämna några namn här. God fortsättning och tack.

Vad hade du för förutsättningar? Grattis

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp