Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Nordiska Kreditmarknads AB

Någon som vet vem som beställer en UC via Nordiska Kreditmarknads AB.
På en UC tagen idag står det att Nordiska Kreditmarknads AB tagit en upplysning om mig men jag har aldrig hört talas om dessa förut.

Någon som har en aning?

Det är Fairlo vill jag minnas som går under det namnet.

Står däremot i deras FAQ att de använder Bisnode så skulle vara märkligt om de har tagit en UC på dig idag.

Tusen tack för era svar. Det stämmer att det kan vara Fairlo. Ligger tyvärr efter med betalningar dit. Har mailat och frågat om jag kan betala in det jag ligger efter med på torsdag så få se vad dom svarar. Antagligen skickade de ärendet vidare idag. Önskade att de hade skickat ut ett uppsägningsbrev först med någon form av tidsfrist. Då hade de ju inte behövt belasta mig med en UC ifall jag hade betalat enligt uppsägningsbrevet. Det brukar ju vara brukligt så.

Tusen tack för era svar. Det stämmer att det kan vara Fairlo. Ligger tyvärr efter med betalningar dit. Har mailat och frågat om jag kan betala in det jag ligger efter med på torsdag så få se vad dom svarar. Antagligen skickade de ärendet vidare idag. Önskade att de hade skickat ut ett uppsägningsbrev först med någon form av tidsfrist. Då hade de ju inte behövt belasta mig med en UC ifall jag hade betalat enligt uppsägningsbrevet. Det brukar ju vara brukligt så.
Enligt dem på kundtjänst ska de skicka ett uppsägningsbrev.
Hur många månader låg du efter?

3 månader. Det enda mail jag fick i mitten av juli var "undvik inkasso". Därefter tyst

Någon här som fått ett uppsägningsbrev av dessa någon gång?

Går inte rocker under nordiska också?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp