Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nominera årets mest kunniga & hjälpsamma medlemmar (2024)

Alla kan ha fel ibland men som flera ha påpekat så finns det oftast en hjälpsam ton kryddat med optimism.
Det vinner i längden.

Jag gissar att den som skulle få livet ställt på ända genom att följa råd i hjälpsam ton som renderar i att man blir dömd för brott och kanske till och med får en kortare fängelsevistelse ändå skulle känna att den hjälpsamma tonen inte kompenserar för de skadliga råd som gavs.

Mycket möjligt.
Samtidigt är alla medvetna om att detta är ju ett anonymt forum med anonyma skribenter.
Det personliga perspektivet är subjektivt.

Senast ändrad:
Varför överhuvudtaget ifrågasätta/argumentera anledningen till att många röstar si och andra så?
Tycker det saknar relevans i ett anonymt forum.

Varför överhuvudtaget ifrågasätta/argumentera anledningen till att många röstar si och andra så?
Tycker det saknar relevans i ett anonymt forum.
På ett forum får man diskutera.
Då vet jag att du tycker det.

Jag tror ingen av oss är här för att vilseleda någon eller ljuga. Det svar jag har givit är av egna erfarenheter. Kan jag inte svara ärligt eller om jag inte vet, då är jag tydlig med det.

Framkommer det att någon gör det, vilseleder människor här inne, då kan jag anta att den personen åker ut med huvudet före. Vi alla här inne lever mer eller mindre i samma situation. Jag skulle aldrig komma på tanken att ljuga för någon här inne eller komma med vilseledande information. Det är väldigt styggt.

Alla mallar osv han gjort, tex om löneutmätning och hur lång tid det tar. Det är långt ifrån sanningen. Det är ett scenario han skrivit ner men det är inte sanningen.
Det är ganska nära sanningen i typ 90% av fallen skulle jag tro.

Men vissa gillar att använda skräckexempel om vad som händer i 10% av fallen som utgångspunkt.

Jag är generellt väldigt ointresserad av undantagsfall, oavsett vad det gäller. Brukar alltid gå på det som jag anser är mest statistiskt troliga som mer eller mindre bas scenario i mina antaganden. Och är det teori skriver jag oftast det.

Är det 75% att det regnar på lördag så säger man väll ändå i vädeleksrapporten att det regnar på lördag. Man brukar inte säga att det regnar 7.5 av 10 gånger.

Undantagsfall ska man alltid ha med sig att det finns.

Senast ändrad:
Jag tror ingen av oss är här för att vilseleda någon eller ljuga. Det svar jag har givit är av egna erfarenheter. Kan jag inte svara ärligt eller om jag inte vet, då är jag tydlig med det.

Framkommer det att någon gör det, vilseleder människor här inne, då kan jag anta att den personen åker ut med huvudet före. Vi alla här inne lever mer eller mindre i samma situation. Jag skulle aldrig komma på tanken att ljuga för någon här inne eller komma med vilseledande information. Det är väldigt styggt.

Är lite värre när personen inte förstår det själv och blankt vägrar inse när den får det förklarat för sig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp