- Meddelanden
- 1 551
- Mottagna reaktioner
- 995
- Poäng
- 787
Nä, precis, det tar ju alltid lite tid innan det börjar byggas upp en "stock" av intressanta titlar. Men det är ju tveklöst mycket spännande på gång! Jag tycker du tänker helt rätt med att avvakta lite för att kunna få ett bättre pris framöver.Då ska jag kika lite på det i dagarna, fortfarande inte besämt mig dock om det blir något köp. Har ingen bråtska med det då det ännu inte är jättemycket spel ute av intresse även om det ligger några kommande spel av intresse senare 2025 och 2026.
Kollade upp det och Intelligent System (första partner med Nintendo) har egentligen 4 stycken spelserier. Fire Emblem, Paper Mario, Advance Wars och Wario Ware. Alla utom Wario Ware är turnbased strategi RPG. Fire Emblem och Paper Mario verkar vara deras "flaggskeppstitlar" om man säger så. Fire Emblem en aning mer avancerad, djupare, mörkare och för vuxnare publik än Paper Mario. Advance Wars har jag aldrig spelat men ser lite liknande ut på sitt sett, men verkar inte vara i samma storleksskala som Fire Emblem. Fire Emblem: Fortune’s Weave verkar för övrigt vara en direkt uppföljare till Fire Emblem: Three Houses. Så kan definitivt vara värt att spela först!
Spelade aldrig 5:an på Resident Evil, men håller med om att 4:an håller högsta klass!
Ja, detta med att underskatta räntekostnader har man fått nog av för en livstid. Du på ett annan sätt än mig. Men deklararer man underskott på 100.000 eller 200.000 kr per år så blir det ju så att även om dessa saker stiger i värde så är det kul såklart, men har man ingen chans att det stiger mer i värdeökningen än vad räntan kostar om man köpt med lånade pengar tyvärr.
Om man köper ett Switch 2 senare under året eller nästa år, det finns väll ingen poäng i att köpa ett nytt? Om man hittar något för 1500-2000kr billigare på blocket i bra skick så är det väll i princip som nytt?
Samtidigt kan det ju redan nu vara värt att hålla lite koll på Blocket/Tradera/Marketplace. Det dyker säkert upp fyndlägen (relativt sett) då och då redan nu. Speciellt på Tradera/auktioner tänker jag mig. Jag hittade tex min Oled för 1500 med originalbox osv vilket nog är ungefär 1000 kr billigare än de brukar gå för begagnat. Nya kostar de fortfarande runt 3500-4000. Men det är förstås mycket svårare att fynda Switch 2 i nuläget

Intressant med Intelligent System. Paper Mario spelade jag till Gamecube och det var fantastiskt bra (även om det ju också vänder sig till en yngre publik). Och Warioware-spelen spelade jag mycket "förr", de är superroliga och helt hysteriska. Men bäst var de på bärbart (men jag har kvar det till Gamecube också). Först Warioware och Warioware Twisted (det släpptes bara i USA tror jag, en tjock kasett med inbyggt gyro typ) till GBA och sen Touched till DS när det släpptes. Sen har jag inte följt serien, men bara de 4 serierna du nämner är ju alla av högsta kvalitet.
Måste verkligen skaffa mig ett eller ett par Fire Emblem nu. Men samlaren i mig vill helst köpa dem fysiskt. Då finns ju andrahandsvärdet kvar också.