Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nekar Ikano samlingslån om man har inkasso?

Hej,

Någon som har erfarenhet i närtid om Ikano kollar transaktionshistorik och nekar om de ser inkassoinbetalningar? Hur hårda är de med lösenkrav? Har hört att de inte kan lösa plusgiro och betalar ut lånet istället?

Jag har pratat med Ikano och enligt dem så finns det en chans att de kan hjälpa mig baserat på mina förutsättningar men jag har inte nämnt att jag har ett ärende hos inkasso.

Eftersom de verkar kunna hjälpa mig så är jag mer benägen att söka direkt hos dom än hos Lendo då de har andra och "enklare" kriterier om man söker direkt hos dom men kanske är dumt att "slösa" en ff och bättre att söka direkt hos Lendo men då är risken att Ikano inte ens får ansökan eller inte beviljar...Alla tankar uppskattas!

Tanken är att söka samlingslån på 350k hos Ikano.

Förutsättningar:

480k deklarerad inkomst 2023
Månadslön 43k
13 ff, 4st senaste halvåret.
Lån som visas hos UC: 530k
Fullt utnyttjade krediter men betalade in 10k på dessa idag så ser vad betyget blir när det registreras.
Inga anmärkningar
UC idag 13.9..

Enligt Ikano så ligger jag på gränsen och finns en möjlighet att de kan hjälpa mig..

Vet ej, men hade sjukt dåliga förutsättningar men fick ett lån hos dom på 315k ändå. Ringde direkt och sökte via dom.
Vad är "sjukt dåliga förutsättningar" och när fick du beviljat? Du hade inget hos inkasso? Kollade de transaktioner?

När jag pratade med en handläggare (eller medarbetare på låneavdelningen) hos Ikano påstod han att det är "bättre" att söka direkt hos dem än via Lendo eller liknande, vet inte om det kan ligga någon sanning bakom det påståendet?

När jag pratade med en handläggare (eller medarbetare på låneavdelningen) hos Ikano påstod han att det är "bättre" att söka direkt hos dem än via Lendo eller liknande, vet inte om det kan ligga någon sanning bakom det påståendet?
Det sa handläggaren jag pratade med också, att det blir en "annan" bedömning då...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp