Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nekar Ikano samlingslån om man har inkasso?

Tack för det! Då finns det ingen anledning för mig att ens försöka. :)
Tror inte det är helt omöjligt för dig. Vi har ju ungefär samma inkomst, men du har betydligt mindre synliga lån och det verkar vara det enda (eller i alla fall väldigt primära) de går på nu. Men försök vänta ut ff:s och, om möjligt, betala ner en del på krediterna så kommer ditt betyg bli bättre!

Senast ändrad:
Vad fick du för anledning till att de nekade, var det för hög belåningsgrad eller något annat?

De var snåla med information. Bara något generiskt att de tyvärr inte kunde ge mig lån just på på grund av att jag inte uppfyllde kriterierna eller så. Men är helt övertygad om att det bara handlade om min höga belåning i förhållande inkomst. Allt annat var ju bra. Inte använt krediterna på ett år, bara två ff, bra betyg osv. Och efter att ha sänkt hyran med närmare 5000 per månad ser ju min KALP (formellt i alla fall) bättre ut än på typ 15 år. De verkar knappt titta på sånt längre, samma hos Swedbank (medlemslån) någon dryg månad tidigare.

De var snåla med information. Bara något generiskt att de tyvärr inte kunde ge mig lån just på på grund av att jag inte uppfyllde kriterierna eller så. Men är helt övertygad om att det bara handlade om min höga belåning i förhållande inkomst. Allt annat var ju bra. Inte använt krediterna på ett år, bara två ff, bra betyg osv. Och efter att ha sänkt hyran med närmare 5000 per månad ser ju min KALP (formellt i alla fall) bättre ut än på typ 15 år. De verkar knappt titta på sånt längre, samma hos Swedbank (medlemslån) någon dryg månad tidigare.
Ringde du innan du skickade in din ansökan för att få en indikation eller sökte du direkt utan kontakt?

Inte sökt än. Orolig för avslag och funderar fram och tillbaka vad som är bäst. Självklart är det att vänta ut ff och betala ner krediter men har inte den möjligheten just nu.
Ah okej, samma här. Kanske värt att ringa och prata med dom först?

Min förutsättningar, tror på större chans att ta det direkt genom Ikano än Lendo ansökan..
UC Score på 541
Riskprognos 2.6 %
FF 14 (väldigt många jag vet men endast 1 på 6 månader).
Årinskomst 472k
Lån synlig på UC 366k.
Samla på 268k med både synliga i UC och utanför UC.

Min förutsättningar, tror på större chans att ta det direkt genom Ikano än Lendo ansökan..
UC Score på 541
Riskprognos 2.6 %
Årinskomst 472k
Lån synlig på UC 366k.

Har du inga anmärkningar, övertrasserad krediter eller annat så tror jag du blir godkänd. Ring först och fråga, berätta gärna hur det gick.

UC Score på 541
Riskprognos 2.6 %
Årinskomst 472k
Lån synlig på UC 366k.
Du är inte så belånad så pratar du med rätt handläggare bör det gå.

Har du inga anmärkningar, övertrasserad krediter eller annat så tror jag du blir godkänd. Ring först

Du är inte så belånad så pratar du med rätt handläggare bör det gå.
och fråga, berätta gärna hur det gick.
Nix inget av det. Betalat allt i tid etc.
Då hoppas jag kommer till rätt handläggare. Gör man låneansökan direkt med en handläggare eller får man göra det i efterhand då online? Tänkte om det nu var viktigt med rätt handläggare.

Nix inget av det. Betalat allt i tid etc.
Då hoppas jag kommer till rätt handläggare. Gör man låneansökan direkt med en handläggare eller får man göra det i efterhand då online? Tänkte om det nu var viktigt med rätt handläggare.

Har du sökt? Berätta gärna hur det gick!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp