Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nekad bankkonto på LF

De ställer kontrollfrågor för att du ska bevisa att du är just du och inte någon målvakt i en penningtvätt. Det fick dig att känna dig som just en sådan. Hänger du med?
Ok, men det är inte själva kontrollfrågorna i sig utan sättet de beter sig på.

Nu kan jag inte skaffa bank id då Swedbank har spärrat den :(((((

Nu kan jag inte skaffa bank id då Swedbank har spärrat den :(((((
De kan inte spärra själva Bank-ID, den va kopplad till din Swedbankkonto och nu när konto är uppsagt så försvinner Bank-ID med.
Det du kan göra är att du går till bank där du väljer att öppna konto och frågar dem att hjälpa dig att öppna kontot och fixa Band-ID som bli kopplad till den nya konto.
Du behöver ha med dig pass.

De kan inte spärra själva Bank-ID, den va kopplad till din Swedbankkonto och nu när konto är uppsagt så försvinner Bank-ID med.
Det du kan göra är att du går till bank där du väljer att öppna konto och frågar dem att hjälpa dig att öppna kontot och fixa Band-ID som bli kopplad till den nya konto.
Du behöver ha med dig pass.
Nja, det stämmer inte helt. Bankerna kan utfärda ett bankid men det är inte kopplat till något konto. Jag har ett bankid fr SHB men inte haft ett konto hos de sedan Februari. Jag har numera bara Nordea som bank. Inga förbindelser kvar hos SHB. Bankerna kan spärra det efter eget bevåg.

Nja, det stämmer inte helt. Bankerna kan utfärda ett bankid men det är inte kopplat till något konto. Jag har ett bankid fr SHB men inte haft ett konto hos de sedan Februari. Jag har numera bara Nordea som bank. Inga förbindelser kvar hos SHB. Bankerna kan spärra det efter eget bevåg.
Menar att Bank-ID är kopplad till banken. Jag har ett konto hos Swedbank som kommer vara uppsagt nu till januari. Har öppnat konto hos Nordea och där kunde jag inte använda mitt Bank-ID för att aktivera tjänster då jag har beställt det via Swedbank. Så när min Swedbank bli uppsagt kommer Bank-ID att avaktiveras också. Jag ringde Nordea och undrade hur jag kan öppna ny Bank-ID och då sa de att jag kan besöka deras kontor och de kan hjälpa mig med det där.

Menar att Bank-ID är kopplad till banken. Jag har ett konto hos Swedbank som kommer vara uppsagt nu till januari. Har öppnat konto hos Nordea och där kunde jag inte använda mitt Bank-ID för att aktivera tjänster då jag har beställt det via Swedbank. Så när min Swedbank bli uppsagt kommer Bank-ID att avaktiveras också. Jag ringde Nordea och undrade hur jag kan öppna ny Bank-ID och då sa de att jag kan besöka deras kontor och de kan hjälpa mig med det där.
Konstigt jag använt SHB BankID för alla bankärenden hos Nordea.

O
Om det fanns en pågående förundersökning om brottet i fråga skulle det råda sekretess kring sådant som är till men för utredningen.
Att som tredje man meddela en misstänkt under sådana omständigheter vore mycket illa.
Med det sagt så finns det med stor sannolikhet ingen pågående förundersökning.
Säkert finns ingenting alls

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp