Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Negativa kommentarer

Min upplevelse är att det är medlemmar här som har okey ekonomi själv men har en närstående som har ekonomiska problem som har fått dem att hitta hit som kan vara dryga och oförstående.

En del förstår t.ex inte hur väldigt VANLIGT det är med ett ”korsberoende” dvs spel + alkohol.

När jag har påpekat om det och hur JAG triggas att spela när jag har druckit och beskrivit MIN syn på det hela har jag fått mina fiskar varma av en närstående till en missbrukare här!!

Jag vill gärna be de som INTE har något missbruk heller inte yttra sig i en ”missbrukares” bekännelser då de inte har en blekaste aning om hur skruvad hjärnan är när der kommer till en missbrukares handlingar.

Pekpinnar och kommentaren om hur personen i fråga blir irriterad på mitt inlägg när jag beskriver om mig själv är det SISTA jag behöver!!

Jag sitter inte här och skriver och blottar min själ för att tillfredsställa någon medlem utan missbruk och med redan BRA ekonomi precis.

Det här är ett forum då de flesta missbrukare eller på annat sätt ekonomiskt tyngda personer känner att de kan vara ärliga i sitt missbruk och har styrkan att vara svag och skriva av sig för ett ögonblick...

Överlag tycker jag om de flesta,och jag hoppas vi vågar fortsätta att vara svaga och dela med oss av våra snurriga tankar,handlingar och omtanke för varandra!

Min upplevelse är att det är medlemmar här som har okey ekonomi själv men har en närstående som har ekonomiska problem som har fått dem att hitta hit som kan vara dryga och oförstående.

En del förstår t.ex inte hur väldigt VANLIGT det är mef ett ”korsberoende” dvs spel + alkohol.

När jag har påpekat om det och hur JAG triggas att spela när jag hat druckit och beskrivit MIN syn på det hela har jag fått mina fiskar varma av en närstående till en missbrukare här!!

Jag vill gärna be de som INTE har något missbruk heller inte yttra sig i en ”missbrukares” bekännelser då de inte har en blekaste aning om hur skruvad hjärnan är när der kommer till en missbrukares handlingar.

Pekpinnar och kommentaren om hur personen i fråga blir irriterad på mitt inlägg när jag beskriver om mig själv är det SISTA jag behöver!!

Jag sitter inte här och skriver och blottar min själ för att tillfredsställa någon medlem med redan BRA ekonomi precis.

Det här är ett forum då de flesta missbrukare känner att de kan vara ärliga i sitt missbruk och har styrkan att vara svag och skriva av sig för ett ögonblick...

Överlag tycker jag om de flesta,och jag hoppas vi vågar fortsätta att vara svaga och dela med oss av våra snurriga tankar,handlingar och omtanke för varandra!
Så sant!’❤️

Seriöst, har inte alla rätt till en åsikt? Man kanske inte håller med, man kanske tom uppfattar den andra personens åsikter aom kränkande men man kan väl knte införa censur på ett forum bara för att man anser att man blir ”påhoppad”
Någonstans måste man kunna argumentera för sin sak och acceptera att man ser olika på saker.
Har på flera ställen skrivit om curlandet på detta forumet och fått enormt med skit för det. Tyvärr ger detta mig rätt, det curlas något enormt här, inte något annat forum har jag upplevt samma.
Livet är hårt men man måste hela tiden fortsätta framåt omger man sig med människor som tycker samma som en själv hela tiden så rör man sig inte framåt. Då står man stilla.

Och nu väntar jag på hela batteriet av kommentarer, lugnt, bring it :D

Seriöst, har inte alla rätt till en åsikt? Man kanske inte håller med, man kanske tom uppfattar den andra personens åsikter aom kränkande men man kan väl knte införa censur på ett forum bara för att man anser att man blir ”påhoppad”
Någonstans måste man kunna argumentera för sin sak och acceptera att man ser olika på saker.
Har på flera ställen skrivit om curlandet på detta forumet och fått enormt med skit för det. Tyvärr ger detta mig rätt, det curlas något enormt här, inte något annat forum har jag upplevt samma.
Livet är hårt men man måste hela tiden fortsätta framåt omger man sig med människor som tycker samma som en själv hela tiden så rör man sig inte framåt. Då står man stilla.

Nej, Du har rätt ! Det curlas över lag alldeles för mycket (i hela samhället)... Dock ska vi ta i beaktelse att många på detta forum likväl är vingklippta & törstande för lite trygga ord... Det kan vi aldrig föringa eller förminska... :rolleyes:

Klart man har rätt till en åsikt, så länge den är laglig.

Men precis som en beskrev här ovanför, ingen söker sig få hit för att brytas ner, ibland behöver man "curlas".

Jag har övat i många år på att inte alltid "behöva säga min åsikt om saker", jag gillar att göra det och jag har gått hårt åt folk som proppsat på att säga sin åsikt fast en TS sagt att de inte vill ha den feedbacken, (minnet är kort så kanske till och med tagit i mot dig) jag känner att man måste kunna respektera en människas önskan om att INTE behöva höra nått som man inte vill oavsett orsak.

Borde vara lika självklart som man har rätt till att säga sin åsikt. (moment 22 kanske)

Tänker ändå som sagt att det här vattenhålet har räddat många människor just för att man kännt sig trygg med att "öppna sig", det beror mycket på anonymitet så klart, men också för att man oftast möts av öppenhet och förståelse.

Finns ju tyvärr folk som lämnat också på grund av att folk påtvingat dem sina "åsikter" fast de bett om att slippa, och där precis där när en person ber om att få slippa och man ändå blir överkörd då har man i mina ögon gått förlångt med sin åsiktsfrihet.

Senast ändrad:

Nej, det här forumet har gått Flashbacks väg. Man får inte tycka nåt annat än majoriteten/de mest högljudda, för då har man en agenda eller är hjärntvättad.

Jag anser att du har fel i mycket som du skriver, men jag respekterar dina åsikter eftersom de är konsekventa, vilket är mer än man kan säga om många andra medlemmars.

Varför måste man ALLTID trycka till någon med sin egen åsikt?.. Om man märker av att en person är ledsen och skör efter en dum handling är det INTE alltid rätt trycka i den personen sin åsikt om att skärpa till sig!!

Vi bär ALLA ”det lilla barnet” i oss och ibland och kanske särskilt HÄR är vi mer behov av mänsklig medvärme... vi stångar våra egna huvud i väggen ändå och är ytterst medvetna om att våra handlingar kanske inte alltid är de smartaste!?

Du kan ju prova i det här forumet att lära dig och ”scrolla”... du vet... Tala är silver,tiga är guld!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp