Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nån som ansökt om förskott på skatten för o betala skulder??

Kronofogden

Ring Kronofogden idag och begär anstånd med att betala i 10 dagar (förslag). Du ringer kundtjänsten och säg att du begär anstånd med att betala. Då kan du andas ut tills du får besked ang överskjutande skatt. Jag fick anstånd med att betala två ggr när jag begärde det och en tredje gång när jag fick skuldsaldo så fick jag t o m delbetala på 3 ggr. Nu är det väl olika från fall till fall och vilken skuld det är, men försök först med anstånd. Har du postat ansökan idag så har dom den i morgon. Skulle gissa att du redan på onsdag eller torsdag kan se när du loggar in på skatteverkets sida med din e-legitimation ifall någon utbetalning skett. Lycka till!

Kronofogden igen

Glömde tillägga att det jag skrev är av egen erfarenhet. Det beror säkert på arbetsbördan i olika län hos KF hur snabbt en ansökan blir behandlad. Jag hade väl tur att det gick så snabbt. Sen det där med anstånd kan ju bero dels på om du får prata med "rätt handläggare", dvs en som förstår och är tillmötesgående och lyssnar. Jag har haft tur. Alla jag pratat med har lyssnat och försökt gå mig till mötes.

Skulden ska va betald nu den 15e imorgon och jag får inge anstånd så bara o bita ihop o hoppas jag får skatte pengarna beviljade:( har redan pratat me kronofogden om de så:( dock sa dom att de kan ta några dagar innan dom drar igång med utmätning o så..och har ja jävligt tur så kanske ja hinner få skatte pengarna innan helgen???:/ så ja kan betala in de,om ja nu får de beviljat.... :(

Om du får beviljat går de direkt in på Kfms konto
Du ser aldrig pengarna utan de gör en överföring direkt
Du kan också mejla på servicejouren@ skatteverket.se på onsdag eller torsdag så kanske de kan svara dig direkt.

Okej men skulden till kronofogden är på 5 tusen... så ja hoppas skatteverket betalar den me mina skatte pengar då..så ja behöver inte tänka på o betala in de om de går igenom åh hoppas!!;/ Vad händer me resten av mina skatte pengar då?? Ska få tebax 12 tusen:) sätter dom in resten på mitt konto?

Okej men skulden till kronofogden är på 5 tusen... så ja hoppas skatteverket betalar den me mina skatte pengar då..så ja behöver inte tänka på o betala in de om de går igenom åh hoppas!!;/ Vad händer me resten av mina skatte pengar då?? Ska få tebax 12 tusen:) sätter dom in resten på mitt konto?

Om de betalar in till kronofogden, tror jag resten betalas ut i Juni

Så kag kanske inte får hela skatte beloppet?:( jag ansökte iaf om hela...skrev att ja ville bli av me skulden o sen att jag ville ha resten av skatte pengarna så ja kommer ikapp med räkningarna...får se vad som säger då:(

Beror ju på hur stor skulden är hos Kfm och om du har tillräckligt att få tillbaka
Det är de skulder du har hos Kfm som blir betalda ..
Hör gärna av dig hur det har gått;)

Dom sätter inte in något på ditt konto..vad jag vet i alla fall och vad dom förklarat för mig då jag fick tillbaka utan skuld kan betalas till Kfm resten får du när det är dags

Skulden e på 5 tusen ca...o ja får tebax 11 tusen från skatten ungefär. Hoppas ja får besked innan helgen:/ men eftersom de e påsk o så då blir de säkert efter helgen...skulle få brev hem om beskedet men ska ringa skatteverket imorgon o höra om dom fått in min ansökan...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp