Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nån som ansökt om förskott på skatten för o betala skulder??

Jag har en skuld till kronofogden som ska vara betald nu den 15e vilket ja inte kommer ha råd med,får dock lönen den 25e men ska ja betala min skuld plus hyra mat o andra räkningar då så kommer ja inte ha pengar kvar o leva för resten av månaden om hela skulden till kronofogden ska betalas in nu...:( Plus att jag har två ärenden som blivit utslag nu o snart ska väl dom tre drivas in.

Ska till skatteverket nu på måndag o höra om jag kan få ut mina skatte pengar tidigare elr så fort som möjligt så jag kan betala av min skuld hos kronofogden o bli skuldfri:( mår fruktansvärt dåligt över e här och ligger vaken hela nätterna o grubblar hur ja ska få ihop allt.

Ni som ansökt om att få skatte pengarna tidigare hur har det gått? Kan dom neka??? Hur fort får man pengarna? Ska man bara fylla i ett sånt där papper o sen vänta på besked??

Jag har en skuld till kronofogden som ska vara betald nu den 15e vilket ja inte kommer ha råd med,får dock lönen den 25e men ska ja betala min skuld plus hyra mat o andra räkningar då så kommer ja inte ha pengar kvar o leva för resten av månaden om hela skulden till kronofogden ska betalas in nu...:( Plus att jag har två ärenden som blivit utslag nu o snart ska väl dom tre drivas in.

Ska till skatteverket nu på måndag o höra om jag kan få ut mina skatte pengar tidigare elr så fort som möjligt så jag kan betala av min skuld hos kronofogden o bli skuldfri:( mår fruktansvärt dåligt över e här och ligger vaken hela nätterna o grubblar hur ja ska få ihop allt.

Ni som ansökt om att få skatte pengarna tidigare hur har det gått? Kan dom neka??? Hur fort får man pengarna? Ska man bara fylla i ett sånt där papper o sen vänta på besked??
Har du skuldsaldo hos kronofogden? Jag har fått tillbaka i förtid några gånger, men inte de sista åren. Men om man har skuldsaldo brukar det gå att de betalar ut direkt till kronofogden

Jo de stod i brevet att jag har en skuld till kronofogden som ska va betald nu den 15e o jag har ringt o pratat me dom o kommer pengarna inte in så blir de utmätning direkt...skulden e på 5tusen o eftersom ja varit sjukskriven o inte jobbat mkt nu så blire svårt o betala allt direkt denna månad:/

hoppas verkligen skatteverket kan betala ut det till mej i förskott...

Så skatte verket kan annars ringa kronofogden o be om betalnings uppgifterna för den skulden o betala in de åt mig från mina skatte pengar elr??:(

Dom samkör så det löser dom i så fall..de betalar inga pengar ut till dej utan direkt till Kfm ..du kan ansöka så får du se vad du får svar

Okej phu hoppas dom kan bevilja de så ja blir av med skulden!! Kan man ansöka så man får resten av skattepengarna?? Har lite andra små skulder oxå:( hos 2 inkassobolag:/

Kan man få ut lite så man har lite på sitt konto oxå??:/ e helt pank nu..har betalat in tre inkasso räkningar:/ har 2 kvar nu o sen de hos kronofogden:/

Om du får beviljat får du hela skatteåterbetalningen inte bara det som kfm ska ha.

skuld

Har du skuldsaldo hos KF så brukar det gå ganska snabbt att få ett Ja till förtidsåterbetalning av skatt. Ett av skälen tilll att beviljas förtidsåterbetalning är just ifall du har ett skuldsaldo. Sök på förtidsåterbetalning på skatteverkets hemsida så ser du vilka/vilket kriterium du ska uppfylla. Skriv ut blanketten och skicka in den omg. Jag gjorde så för en månad sedan att jag skickade ansökan om förtidsåterbetalning. Efter 3 dagar loggade jag in på skattekontot och såg att utbetalning skett mot skuld hos KF. Jag trodde jag skulle få tillbaka 13000 kronor på skatten så jag ansökte på 13.000 kronor men nu när jag fick skattsedeln så skulle jag få 18.000 kronor så det var ju bra. Lycka till!

Hej,

Jag har nu varit inne på skatteverkets kontor och förklarat min situation. Fick fylla i sånt där skatte papper som ni pratade om o där skrev jag att ja ville ha skatte pengarna i förskott så jag kunde betala min skuld och även resten av mina räkningar ja låg efter med. Sedan skickade dom iväg papprena. Jag håller verkligen tummar o tår att dom beviljar det!!! Skulle få brev hem efter denna helg:/ då de e påsk kunde de ta tre dagar extra sa hon i kassan där.

Är så rädd att de inte blir beviljat,då kronofogden ska ha betalt nu den 15e!!! alltså imorgon!! o när jag ringde upp dom sa dom att är pengarna inte insatta då kommer dom börja dra igång utmätning...på lön. Vilket känns skit,sa att dom kunde ta mina skatte pengar ist:(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp