Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
jasså? Trodde du ”diskuterade” att Lilaros inte kunde bete sig här på forumet och så vida jag vet är hon en specifik person.

Vad jag minns tyckte du alldeles nyss att alla hade rätt att komma till tals och säga sina åsikter men om de åsikterna inte passar dig så fråntar du de andras ”rätt” att säga sin åsikt och kallar det för läxa upp. Du låter inte trovärdig när du säger emot dig själv i var och varannan kommentar. Nu hackar du på Syrran men till skillnad fr Lilaros så ger Syrran svar på tal och det är tydligt att du inte är helt nöjd med det heller.
Du har redan fått tips om att ignorera men det menar du är fel väg att gå. Du har även fått tips om att scrolla förbi men det verkar inte heller passa.
Så du kanske gillar att reta dig på folk, känna dig provocerad, bära offerkoftan med stolthet och anse dig ha rätten att ha åsikter om andra men andra får inte ha ”fel” åsikter utan alla andra utom dig ska ”bete” sig. Jag får inte ihop det. Men gillar du det så varsågod.
Håller med dig myra. Känner inte igen Tigerkatten alls. Inte för att vi tycker olika utan hur hon skriver men hon tycker nog detsamma om mig.
Nått är det och visst handlar det om Lilaros man inte tycker kan bete sig bra o rätt på forumet. För tydligen är det nån speciell mall vi måste gå efter här.
Det jag ville få fram är att Lilaros kämpar som många av oss andra på forumet. Men det fick jag inte heller tycka. Varför stryka medhårs när jag inte håller med jag fattar inte.

Exakt min poäng. Då anser inte jag att någon på detta forum ska särbehandlas. ALLA kämpar och ingen behöver vara orolig för att titta in här med risk för uppenbar provokation eller triggande av missbruk.

Jag motsätter mig inte din rätt att tycka det du vill, du är klok, men kan inte försvara särbehandling.
Nej ingen ska särbehandlas skulle tycka lika om det var du förstår du.

Kan vara vem som helst som inte kan bete sig mot medmänniskor.

På vilket sätt hackar jag på någon när jag framför att alla har rätt att komma till tals och framföra sina synpunkter? Det jag motsätter mig är att vissa personer skyddas och får tydligen inte ifrågasättas utan då ska man ignorera eller scrolla vidare. Jag tänker då inte acceptera sådant. Vad andra gör får stå för de. Diskussionen handlar också om huruvida det är lämpligt att provocera men inte behöva ta ansvar. Vem annan kommer undan med det på detta forum? Sorry men särbehandling tilltalar inte mig.
Men nu är det väl inte direkt någon annan du retat upp dig på här så mycket.
Och naturligtvis ska inte spel uppmuntras. Läste om vinsten och har ju själv missbrukat spel men kände inte att det triggade igång mig i alla fall.
Tänkte bara att om det varit jag så hade jag spelat upp allt o lite till.

Nej ingen ska särbehandlas skulle tycka lika om det var du förstår du.
Fast egentligen har jag inget emot ”särbehandling” när det kommer ta öl människor med t ex diagnoser. Har en kollega som har Asperger. Hon är som hon är. Många retar sig på henne väldigt mkt, massa snack bakom hennes rygg. Jag brukar försvara henne eftersom jag tycker att hon inte gör si eller så med flit. Och visst blir jag också lite irriterad ibland men så påminner jag mig om vem av oss som har det jobbigast och då brukar det gå över.
Man behöver nog ta lite extra hänsyn till henne pga hennes diagnos och det har jag inga problem med.

Men nu är det väl inte direkt någon annan du retat upp dig på här så mycket.
Och naturligtvis ska inte spel uppmuntras. Läste om vinsten och har ju själv missbrukat spel men kände inte att det triggade igång mig i alla fall.
Tänkte bara att om det varit jag så hade jag spelat upp allt o lite till.

Bra att det inte triggade dig men räcker inte det att det triggade någon annan?

Håller med dig myra. Känner inte igen Tigerkatten alls. Inte för att vi tycker olika utan hur hon skriver men hon tycker nog detsamma om mig.
Nått är det och visst handlar det om Lilaros man inte tycker kan bete sig bra o rätt på forumet. För tydligen är det nån speciell mall vi måste gå efter här.
Det jag ville få fram är att Lilaros kämpar som många av oss andra på forumet. Men det fick jag inte heller tycka. Varför stryka medhårs när jag inte håller med jag fattar inte.

Du får fortfarande tycka vad du vill. ”Nån speciell mall” är hyfs och respekt.

Att inte känna igen mig handlar om att jag står upp för de som inte står upp för sig själva precis som du står upp för andra.

Fast egentligen har jag inget emot ”särbehandling” när det kommer ta öl människor med t ex diagnoser. Har en kollega som har Asperger. Hon är som hon är. Många retar sig på henne väldigt mkt, massa snack bakom hennes rygg. Jag brukar försvara henne eftersom jag tycker att hon inte gör si eller så med flit. Och visst blir jag också lite irriterad ibland men så påminner jag mig om vem av oss som har det jobbigast och då brukar det gå över.
Man behöver nog ta lite extra hänsyn till henne pga hennes diagnos och det har jag inga problem med.

Jag håller med dig till stor del och tror att vi på visst sätt vill åt samma sak, även @Syrran men på olika sätt och det är ok. I detta fall till skillnad från din kollega vet jag inget om någons diagnos så till dess förväntar jag mig samma goda bemötande och ton från alla. Jag har jobbat länge med personer med olika diagnoser och ingen har blivit hjälpt av att inte få vägledning i sociala koder.

Att inte känna igen mig handlar om att jag står upp för de som inte står upp för sig själva precis som du står upp för andra.
Och i den här tråden står du upp för?? Ingen särskild person eller? För om du går tillbaka till när du tackade för dig så handlade det om att du kallade Lilaros för troll och liknande och när jag reagerade så blev du sur och sa att du lämnar forumet.

Och i den här tråden står du upp för?? Ingen särskild person eller? För om du går tillbaka till när du tackade för dig så handlade det om att du kallade Lilaros för troll och liknande och när jag reagerade så blev du sur och sa att du lämnar forumet.

Jag tänker inte ange namn och ställa personer mot varandra. Jag står upp för ett forum där ingen behöver bli attackerad, provocerad eller triggad. För mycket begärt tydligen.

Jag lämnade inte tråden på grund av det, utan på grund av exakt samma sak som sker nu, att man inte får ifrågasätta något eller någon. Man ska svälja allt med hull och och hår och acceptera ohyfs och provokationer. Tack men nej tack. Ni är fria att göra det och det kan vi vara överens om.

Ja jag kan stå upp för andra precis som jag respekterar andra. Men ingen ska vara elak eller dum. Vett o etikett absolut. Men vi säger om någon har en diagnos ska vi då bråka med den personen. Nu vet jag inget om det men om har vi rätt att döma ut.
Vissa kommentarer här har varit fruktansvärda o enbart för att trycka ner en person ingen känner alls. Man går på en text nån skriver och tror man känner människan och efter detta dömer ut totalt. Är någon sjuk nu säger jag inte att Lilaros är det men om nån är det. Är det rätt sätt att gå? Tror någon annan än vi behöver hjälpa då speciellt eftersom det inte är så trevligt skriver här.
Jag vet att hon blir arg o skrivet elakt ibland men det är efter att någon annan skrivit elaka saker.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp