Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kan inte din historia Lilaros men har du skulder idag pga spel? Om så är detta jävligt provocerande och kan lova dig att inom ett halvår kommer du sitta i skiten. Hoppas självklart inte det men jag övertalade mig själv att jag inte hade problem men har haft tre återfall och varje gång har kostat med över 500k + en helvetes massa tillit till min familj.

Idag är jag spelfri sen 7 månader och går hos stöd grupp. Gör man inga drastiska åtgärder så kommer du åka dit igen. Är man spelberoende så hittar man kryphål. Jag fick krav av mina nära att börja gå på möten samt spärra mobilt bank-id (vilket jag nyligen fått tillbaka) och spelpaus med mera. Jag blev ekonomiskt handikappad.

Gissar på att det känns sjukt mycket lättare för dig eftersom din man vet om allt och att han sitter lika mycket i skiten han om jag förstått rätt? Dom flesta håller ju allt för sig själva vilket jag gjorde och det fick jag fruktansvärda mörka tankar av. Nästan varje dag gick en snabb tanke på att köra bilen in i ett träd på vägen till jobbet. Och varför har du spärrat dig men lirar ändå på din mans konto?

Jag vann runt 600k i början av min gambling historia och det var det sämsta jag kunde göra. Har idag skulder på runt 2 miljoner men minns ändå bara vinsterna jag vunnit och inga förluster.
Ser ändå ljust på framtiden och hoppas få en skuldsanering beviljad i framtiden och jag fick behålla min familj utan att någon lämna.

Hej, jag förstår hur du tänker. Tror inte att det är någon risk för mig för jag har så bra saker på gång som väntar att jag inte vill riskera några skulder. Jag valde det nu för att komma på fötter, det var inte panikhitta ett kryphål till att få slappna av med spel det handlade om.
Sen behöver du inte tro att det går bra men jag spärrade mig i januari och har tillfrisknat utan stödgrupp. Det kan hända om man är stark. Har mycket pengar på ingående så det finns ingen anledning för mig att spela, längre. Allt går bra för mig. Håller tummarna för din ss då. Allt är inte så svart eller vitt liksom. Livet kan ordna sig ändå.

Ja, det bjuder jag på.

Du behöver inte spela cool när du inte är det ny, du Terry och kassakon är värst på forumet. Ni kan vara normala mot folk som är bättre människor och inte dryga er ständigt. Rökrutegruppen som växt upp och inte utvecklats.

Kan inte din historia Lilaros men har du skulder idag pga spel? Om så är detta jävligt provocerande och kan lova dig att inom ett halvår kommer du sitta i skiten. Hoppas självklart inte det men jag övertalade mig själv att jag inte hade problem men har haft tre återfall och varje gång har kostat med över 500k + en helvetes massa tillit till min familj.

Idag är jag spelfri sen 7 månader och går hos stödgrupp. Gör man inga drastiska åtgärder så kommer du åka dit igen. Är man spelberoende så hittar man kryphål. Jag fick krav av mina nära att börja gå på möten samt spärra mobilt bank-id (vilket jag nyligen fått tillbaka) och spelpaus med mera. Jag blev ekonomiskt handikappad.

Gissar på att det känns sjukt mycket lättare för dig eftersom din man vet om allt och att han sitter lika mycket i skiten han om jag förstått rätt? Dom flesta håller ju allt för sig själva vilket jag gjorde och det fick jag fruktansvärda mörka tankar av. Nästan varje dag gick en snabb tanke på att köra bilen in i ett träd på vägen till jobbet. Och varför har du spärrat dig men lirar ändå på din mans konto?

Jag vann runt 600k i början av min gambling historia och det var det sämsta jag kunde göra. Har idag skulder på runt 2 miljoner men minns ändå bara vinsterna jag vunnit och inga förluster.
Ser ändå ljust på framtiden och hoppas få en skuldsanering beviljad i framtiden och jag fick behålla min familj och nu har vi det trots skulderna det bättre än på länge. Allt på grund av att jag känner mig frisk och är 99999% mer närvarande. Kommer aldrig spela något igen i hela mitt liv. Spelet kidnappade min hjärna i cirka 7 år.

Med stödgrupp menar du spelförening? eller något inom vården? Jag själv ska få hjälp nu därför jag frågar.

Du behöver inte spela cool när du inte är det ny, du Terry och kassakon är värst på forumet. Ni kan vara normala mot folk som är bättre människor och inte dryga er ständigt. Rökrutegruppen som växt upp och inte utvecklats.
Har aldrig rökt.
Vem är bättre människor.?

Varför söker ni hjälp har ni ingen vilja? Och så hackar ni på mig som själva behöver söka hjälp. Herregud.
Inte menat mot dig 2pac men alla andra som är elaka mot mig som klarar mig galant.

Med stödgrupp menar du spelförening? eller något inom vården? Jag själv ska få hjälp nu därför jag frågar.

Nej stödgrupp kallas det. Ringde först stödlinjen som i sin tur gav mig numret till socialtjänst i staden där jag bor. Där gick jag ensam och pratade 2 gånger först till vi beslutade att jag skulle hoppa med i gruppen där yngsta var 20 år och äldsta typ 60. Bästa jag gjort i hela mitt liv. Fruktansvärt givande och sen få prata med folk som har samma historia.

Det här är en tråd som jag har skapat för att jag vill skriva om mina framsteg och ni är välkomna att göra det om ni vill det också men sluta med påhopp mot mig och sånt där för ni känner inte mig och jag kommer anmäla er allihop som håller på att dryga er snart. Jag vill ha en fristad där jag kan skriva hur bra det går. Utan negativa människor, skapa en egen tråd "Något jag stört mig på hos Lilaros idag" är ett förslag.

Varför söker ni hjälp har ni ingen vilja? Och så hackar ni på mig som själva behöver söka hjälp. Herregud.
Inte menat mot dig 2pac men alla andra som är elaka mot mig som klarar mig galant.

Jag kan dock förklara varför jag söker hjälp, handlar inte enbart om min viljekraft även om den naturligtvis är en del av det. Handlar om mitt beteende och att jag vill förstå mig på mig själv bättre och hur jag fungerar men även få tillbaka min självkänsla igen. Jag tror att om jag förstår mig själv och varför jag reagerar och agerar på vissa sätt så blir det lättare för mig att kontrollera mig själv. Spel kommer jag behöva lägga på hyllan i resten av mitt liv men även för annat i livet tror jag det kan vara värdefullt för mig att förstå mig på mig själv bättre.

Jag vet att jag har ett problem, vissa problem kan man lösa själv och absolut visst kan det vara individuellt medan andra problem behöver man stöd och hjälp för, vissa mer än andra. Jag vill tro att jag är en stark person med mycket driv, men jag har varit med om så mycket skit i så många år som inte är pengarelaterade att det har tagit sig i uttryck i ett spelmissbruk och jag lyckas inte få pli på det själv, har lyckats ensam i omgångar ibland gått ett par år utan återfall men i helhet nej...

Det här är en tråd som jag har skapat för att jag vill skriva om mina framsteg och ni är välkomna att göra det om ni vill det också men sluta med påhopp mot mig och sånt där för ni känner inte mig och jag kommer anmäla er allihop som håller på att dryga er snart. Jag vill ha en fristad där jag kan skriva hur bra det går. Utan negativa människor, skapa en egen tråd "Något jag stört mig på hos Lilaros idag" är ett förslag.
Då vill jag bara påminna damen att allt hon skrivit här är inte bara hur bra det går. Läs igenom din egen tråd så ser du hur bra det gått :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp