Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är bra att du har viljan att bli skuldfri och jag förstår du vill bli det så snabbt som möjligt, men med dina inkomster kontra utgifter lär det målet bli svårt att nå. Varför gör du inte en realistisk budget och inser att det kommer ta tid att bli av med skulderna? Hur irriterande och frustrerande det än är så tar det tid att bli skuldfri.

Äh, jag brukar klara svåra saker som andra säger är omöjliga och jag vill visa att svåra saker inte är omöjliga. Realisten som sätter sig och knaprar flingor och accepterar sitt öde och ger upp kan vara den som gör fel.
Min närmsta älskade väninna därute i verkligheten är så, lever ett vanligt tråkigt liv, tar inga risker och har därför aldrig upplevt något eller hunnit göra något utöver det jag tvingat henne att satsa på. Hon har tackat mig tusen gånger för att jag fått henne mer spontan, självsäker och modig nog att prova söka jobb osv. Jag har aldrig gått på en intervju utan att få jobbet, jag klarar saker när jag lägger manken till. F*ck being normal. :p

Äh, jag brukar klara svåra saker som andra säger är omöjliga och jag vill visa att svåra saker inte är omöjliga. Realisten som sätter sig och knaprar flingor och accepterar sitt öde och ger upp kan vara den som gör fel.
Min närmsta älskade väninna därute i verkligheten är så, lever ett vanligt tråkigt liv, tar inga risker och har därför aldrig upplevt något eller hunnit göra något utöver det jag tvingat henne att satsa på. Hon har tackat mig tusen gånger för att jag fått henne mer spontan, självsäker och modig nog att prova söka jobb osv. Jag har aldrig gått på en intervju utan att få jobbet, jag klarar saker när jag lägger manken till. F*ck being normal. :p

Vet du vad? Jag önskar verkligen att du kunde bli skuldfri imorgon, tro inget annat! Vill inte låta som en negativ jävel, men jag tror att du angriper din situation på helt fel sätt. Du har inte funderat på att boka en tid hos en budget- och skuldrådgivare? Få hjälp att få koll på ekonomin och lägga upp en realistisk budget och så? Du är en vuxen kvinna och gör ju självklart som du vill. Ibland behöver man dock lite inputs från någon annan än sig själv.

Vet du vad? Jag önskar verkligen att du kunde bli skuldfri imorgon, tro inget annat! Vill inte låta som en negativ jävel, men jag tror att du angriper din situation på helt fel sätt. Du har inte funderat på att boka en tid hos en budget- och skuldrådgivare? Få hjälp att få koll på ekonomin och lägga upp en realistisk budget och så? Du är en vuxen kvinna och gör ju självklart som du vill. Ibland behöver man dock lite inputs från någon annan än sig själv.

Ja, jag tror inte att du är negativ och jag är inte så dumnaiv som jag låter bara lite, det erkänner jag. Jo, kanske ska göra det så småningom. Nu känns det bara pinsamt men om jag fått ner en tredjedel.

Jo tack stöter på det jag med.. typ den här månaden när lönekontoret har klantat sig så in i bomben och dragit obetald semester på mig en vecka. Kände idag att jag ger upp! Får inte korrigeringen förens nästs lön heller :(
Jag tycker definitivt att när ett lönekontor klantat sig på det viset då ska de vara snabba med att åtgärda misstaget!!! Eller lägga ut fr egen ficka. Hur tänker de att man ska klara sig, alla har inte marginaler. och varför i hela friden ska det alltid ta en månad att rätta till det!! Oacceptabelt!

Det är bra att du har viljan att bli skuldfri och jag förstår du vill bli det så snabbt som möjligt, men med dina inkomster kontra utgifter lär det målet bli svårt att nå. Varför gör du inte en realistisk budget och inser att det kommer ta tid att bli av med skulderna? Hur irriterande och frustrerande det än är så tar det tid att bli skuldfri.
Vi människor blir motiverade av olika saker. Säkert många som blir motiverade att orka av att sätta upp en budget och inse att det ser mörkt ut och kämpa därefter medan andra blir motiverade och peppade igenom att ta en dag i taget och kämpa sig igenom den och så kommer det en ny dag, man inser ändå att det ser mörkt ut och kämpar därefter. Inget konstigt.

Senast ändrad:
Vi människor blir motiverade av olika saker. Säkert många som blir motiverade av att orka igenom att sätta upp en budget och inse att det ser mörkt ut och kämpa därefter medan andra blir motiverade och peppade igenom att ta en dag i taget och kämpa sig igenom den och så kommer det en ny dag, man inser ändå att det ser mörkt ut och kämpar därefter. Inget konstigt.

Och jag förstår att det nog inte går att betala av 310 000 för då måste jag ha tur med allt och att extrapengar kommer in, hoppas på 100, 150 eller 200 000 men ska försöka så gott jag kan. Är trött på att stå och stampa.

Hejsan alla.
Bra idag:
Hittade 3 pantflaskor. :D

Jag har ett nytt mål. Bli av med alla mina skulder på ett år till 26e september nästa år.

310 000 ska alltså bort och jag får 16 500 kr i månaden och utgifter är 25 000 kr/månad just nu.
Kommer använda mig av köp billigt, sälj dyrare metoden.
Vem tror att jag klarar det?
Målet är 0 synliga skulder och andra skulder, 0 förfrågningar och ingen anmärkning. UC nu vid start är på 51%. Om det här går kommer det gå att bli miljonär sen. Då börjar kronorna räkna uppåt 1....2....3.
Nu ska jag sälja varje klädesplagg som inte används och mina småprylar sak för sak.

Mitt mål är att bli av med alla skitlån, att betala i tid i den mån det går för att slippa påminnelseavgifter och att inte få fler förelägganden. Jag har inte satt ngt datum för när målet ska vara uppfyllt men kämpar varje dag och känner mig trygg i att allt jag gör gör jag för att komma närmare målet.

Och jag förstår att det nog inte går att betala av 310 000 för då måste jag ha tur med allt och att extrapengar kommer in, hoppas på 100, 150 eller 200 000 men ska försöka så gott jag kan. Är trött på att stå och stampa.
Det är det viktigaste... att försöka. Att göra allt man kan. Att ha viljan att förändra sin situation och att sätta igång redan nu, inte imorgon. Sen hur vi gör det och på vilket sätt är individuellt.

Det är det viktigaste... att försöka. Att göra allt man kan. Att ha viljan att förändra sin situation och att sätta igång redan nu, inte imorgon. Sen hur vi gör det och på vilket sätt är individuellt.

Ja jag vet jag menar inte att andra är dåliga. :( låter så när man försvarar sig, vill bara se noll lån när man loggar in på kreddy, det vore härligt.

Ja jag vet jag menar inte att andra är dåliga. :( låter så när man försvarar sig, vill bara se noll lån när man loggar in på kreddy, det vore härligt.
Du har inget att försvara dig om. Du gör saker på ditt sätt, andra har deras sätt. Finns plats för alla här :)
Har aldrig heller sett dig hoppa på ngn annan eller kritisera.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp