Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hejsan
Är intressant att läsa dina inlägg,men jag hänger inte riktigt med alltid.
Det är som berg o dal bana ibland.
Dina månadskostnader för lånen skiftar så mycket.
Ha en målsättning inför årsskiftet,jag har satt att vissa av mina smålån ska vara borta då.
Och sen nya tag inför nästa år.Du låter så stressad ,du måste sova mera annars går du in i väggen.
Kram på dig.;)

Jag vet jag har varit sjukt stressad, ska skärpa mig.

Senast ändrad:
jag är idag på riktigt gott humör, hade Hemvärnsövning förra veckan, kommer få cirka 9000 från försvaret + att jag tar ut semester från jobbet, och har jobbat 24 timmar övertid dessutom så kan se fram emot en bra lön nästa månad och lönespecifikationen för denna månad (72 timmar övertid) är sjukt bra även om jag hade hoppats på mer.

har sålt för 360kr på Tradera idag.

familjen är helt underbar, frugan började idag prata om att skaffa ett tredje barn nära inpå vårt andra (som kommer i oktober) Hon frågade mig även om jag ville att barnet skulle ha det andranamnet som jag vill att han ska ha, detta trots att jag inte har tagit upp det på hela året och att hon senast (när on var sur på mig) sagt att hon vägrar låta barnet få det namnet.

jag är idag på riktigt gott humör, hade Hemvärnsövning förra veckan, kommer få cirka 9000 från försvaret + att jag tar ut semester från jobbet, och har jobbat 24 timmar övertid dessutom så kan se fram emot en bra lön nästa månad och lönespecifikationen för denna månad (72 timmar övertid) är sjukt bra även om jag hade hoppats på mer.

familjen är helt underbar, frugan började idag prata om att skaffa ett tredje barn nära inpå vårt andra (som kommer i oktober) Hon frågade mig även om jag ville att barnet skulle ha det andranamnet som jag vill att han ska ha, detta trots att jag inte har tagit upp det på hela året och att hon senast (när on var sur på mig) sagt att hon vägrar låta barnet få det namnet.

Härligt! Vilket flyt. :)

Fick en sak såld på tradera idag. La ut för 100 kr för över en månad sedan, inga bud. Låg ute för 20 kr nu, då plötsligt dög det att buda, hysteriskt folk och det slutade på 170 kr.. folk..

:D

Idag har jag jobbat såklart men sen tog jag tag i gräsmattan och klippte den, 2000kvm +! Bra träning ingen robot här inte (vill ha men har inte råd )

Har nu lagt in alla räkningar för månaden så de dras den 25, har även lagt upp en plan på vilka inkassoskulder jag ska betala bort nästa månad när man får lite extra klirr i kassan.

Blir peppad att lägga in räkningar nuförtiden, eller ja åtminstone när man vet att man har pengar att betala dom med. Är mindre peppad i mitten på månaden när det är rätt tomt på kontot.

Fick en sak såld på tradera idag. La ut för 100 kr för över en månad sedan, inga bud. Låg ute för 20 kr nu, då plötsligt dög det att buda, hysteriskt folk och det slutade på 170 kr.. folk..

Har sett någon undersökning där slutpriser var markant högre på samma produkt om man la ut den väldigt billigt och satte igång intresse för budgivning på det viset.

Samt att när väl en budgivning är igång så är många inte längre intresserade i vad de ville betala från början utan de vill bara vinna budgivningen.

Var nog eBay som hade gjort den undersökningen.

Idag har jag jobbat såklart men sen tog jag tag i gräsmattan och klippte den, 2000kvm +! Bra träning ingen robot här inte (vill ha men har inte råd )

Har nu lagt in alla räkningar för månaden så de dras den 25, har även lagt upp en plan på vilka inkassoskulder jag ska betala bort nästa månad när man får lite extra klirr i kassan.

Blir peppad att lägga in räkningar nuförtiden, eller ja åtminstone när man vet att man har pengar att betala dom med. Är mindre peppad i mitten på månaden när det är rätt tomt på kontot.
Nuförtiden njuter jag av att betala räkningar... för det betyder att det finns pengar att betala med.
tyvärr finns det fler räkningar än pengar men är glad ändå för de jag kan betala!

Nuförtiden njuter jag av att betala räkningar... för det betyder att det finns pengar att betala med.
tyvärr finns det fler räkningar än pengar men är glad ändå för de jag kan betala!
Jag har vänt min situation i april i år. Min brevlåda är märkligt tom inga påminnelser eller krav längre. Jag brukar betala räkningen samma dag den kommer numera Inte en månad sent.

Jag har vänt min situation i april i år. Min brevlåda är märkligt tom inga påminnelser eller krav längre. Jag brukar betala räkningen samma dag den kommer numera Inte en månad sent.
Wow vilken känsla!!! Härligt att höra!
När jag räknar upp hur mkt alla påminnelser och inkasso kostar så blir det belopp som kan täcka några andra räkningar.
Så just nu håller jag på att lägga om min betalningsstrategi till att försöka betala de mindre räkningarna för att minimera kostnaderna för sena betalningar.
Nu är det inte ovanligt med "straffavgift" på 120-145 kr för försenad betalning.
Men glad att höra om din situation :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp