Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har råkat ut för rutorna fallit ner i dörren på 2 bilar faktiskt.. Det går å laga såklart..jag beställde via bildelsbasen å gjorde allt själv blev någon hundring å timmars pillande. Har för mig bilfirmorna tar runt tusenlappen för det felet.

Du måste bort med inredningen för drabbad dörr. Väl där är det fönsterhissen med vajer som ska åtgärdas. Skodan var poppnitad vilket sög..passaten skruvad vilket underlättade. Om du har tur så har rutan bara "halkat ur" dom 2 plast sakerna som håller den i läge

Tack för instruktioner.

Den lösningen fick sambon när hon lämnade in sin SAAB på lagning för några år sen. Trodde verkstaden gjort det på riktigt, men icke - en träbit och ett buntband. Märkte det när rutan satt och släppte in vatten i somras och jag skruvade isär dörren! :D

Dyraste plankan i världshistorien.

En bra temporär och billig lösning är i övrigt silvertejp. Håll upp rutan (eller be någon göra det) och tejpa på båda sidor glaset över dörrkanten. Se till att det blir riktigt tajt. Ser förjävligt ut men håller värmen inne och regnet ute. Brukar hålla ca. 2-3 veckor beroende på väder och kvalitet på tejpen. En rulle räcker till ganska många veckor ;)

Senast ändrad:
Sitter här och äter toast med rökt skinka och med ruccola till ,så jävla gott.
Har rådjurstek i ugn på G ,dagens rätt och matlåda till gubben.Life is God.:)

Halleluja, det visade sig att rådjursteken var älgkött.Var segt som fan ,tänkte vad är det för en gammal ko.
Visade sig att det var en parti på älghalsen.Hade malt ner det till älgfärs om jag vetat.:p:p

Dag 16.
Lagt i en disk, pluggat.
Är så sjukt trött. Så otroligt trött. Och så ledsen. Allt börjar svänga och gå dåligt känns det som. Bilen gick åt helvete, och jag hade kunnat spara icalånet istället. En bil vi köpte förra året som gick sönder direkt har mannen fått kronofogdeskuld på, parkeringsböter innan vi ägde den och vi ringer alltid och kollar att det inte finns skulder innan vi köper, och det var inte precis innan vi köpte heller. Förstår inte hur folk kan vara så sviniga och oärliga mot en barnfamilj. Jag hatar verkligen människor, varje gång man försöker lita på någon blir man huggen i ryggen. Hoppas det kommer en komet så naturen kan frodas istället.

Dag 16.
Lagt i en disk, pluggat.
Är så sjukt trött. Så otroligt trött. Och så ledsen. Allt börjar svänga och gå dåligt känns det som. Bilen gick åt helvete, och jag hade kunnat spara icalånet istället. En bil vi köpte förra året som gick sönder direkt har mannen fått kronofogdeskuld på, parkeringsböter innan vi ägde den och vi ringer alltid och kollar att det inte finns skulder innan vi köper, och det var inte precis innan vi köpte heller. Förstår inte hur folk kan vara så sviniga och oärliga mot en barnfamilj. Jag hatar verkligen människor, varje gång man försöker lita på någon blir man huggen i ryggen. Hoppas det kommer en komet så naturen kan frodas istället.

Känner igen det där med tröttheten. Jag är också sjukt jäkla trött. Så otroligt sjukt jäkla trött. Det är fan bortom all rim och reson. :(

Tråkigt med bilen! Går det att fixa den på något enkelt sätt tror du? Hoppas det i alla fall! Ja, fy fan för oärliga och sviniga människor. Förstår att du/ni blev besvikna när de undanhöll parkeringsböterna. Jävligt taskig stil att göra så! Mmm... Efter sådana upplevelser tappar man tron på mänskligheten en smula, men man får påminna sig om att det finns synnerligen bra exemplar av människor också! Håller tummarna för att problemen med bilen löser sig och att du blir klar med ditt skolarbete!

*Edit: stavfel.

Senast ändrad:
Känner igen det där med tröttheten. Jag är också sjukt jäkla trött. Så otroligt sjukt jäkla trött. Det är fan bortom all rim och reson. :(

Tråkigt med bilen! Går det att fixa den på något enkelt sätt tror du? Hoppas det i alla fall! Ja, fy fan för oärliga och sviniga människor. Förstår att du/ni blev besvikna när de undanhöll parkeringsböterna. Jävligt taskig stil att göra så! Mmm... Efter sådana upplevelser tappar man tron på mänskligheten en smula, men man får påminna sig om det finns synnerligen bra exemplar också! Håller tummarna för att problemen med bilen löser sig och att du blir klar med ditt skolarbete!

Ja, jag vet. Förut när jag spelade 2018 såg jag i min sökhistoria att jag googlat på ”självmord på grund av trötthet” under tre spridda gånger så man var nog trött då med. Men jag spelade på nätterna och hade ofta förlorat allt till 7 på morgonen och var ledsen, glad att jag inte har det så.

Tack för stöttning. Jo mannen kan fixa det, jag skulle säkert också kunna men är inte så bra på bilar.

Det är mycket skoluppgiften inför examen som gör att jag är psykiskt pajad nu och känner enorm press. Så fort det är inne kommer lugnet sprida sig, jag vet ju det... men stressar ändå upp mig.

Är det mycket kvar på examensuppgiften? Försök få lite gjort varje dag så är du snart i hamn. Ja, det vet du så klart redan. Jag tänker bara på hur jag själv var när jag skulle göra klart något skolarbete. Då blev jag fan världsmästare på att göra allt annat än just skolarbetet. :D

Är det mycket kvar på examensuppgiften? Försök få lite gjort varje dag så är du snart i hamn. Ja, det vet du så klart redan. Jag tänker bara på hur jag själv var när jag skulle göra klart något skolarbete. Då blev jag fan världsmästare på att göra allt annat än just skolarbetet. :D

Det är resultat och sammanfattning som ska skrivas om samt 2 kapitel som är lite fattiga och ett behöver ses igenom och in med fler fotnoter, eventuellt någon till referens sen är det klart. En fil kand och 20 000 csn, behöver klara det.
Tiden det tar beror på hur länge jag undviker svårare delarna och småfixar på allt som antagligen redan är G.

Ja, jag har sålt väldigt mycket på tradera i år t.ex., antagligen för att försöka smita undan plugget. 85 000 på min tradera innan mina traderaräkningar på flera tusen hamnade hos inkasso, har bara lite kvar nu att betala. Och 35 000 på mannens tradera. Men det är jobbigt, hinner aldrig posta grejer med alla mina småkids och andra grejer jag gör och folk förväntar sig en service minded person när man inte ens hinner borsta håret. :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp