Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Sålt saker för 1591 kronor idag och lagt upp 10 saker på tradera.

Lite nyfiken, får man fråga vad det är typ för grejen du säljer på tradera ?
Jag har försökt med lite olika saker men tycker det är svårt.

Lite nyfiken, får man fråga vad det är typ för grejen du säljer på tradera ?
Jag har försökt med lite olika saker men tycker det är svårt.

Nja jag vill liksom inte skriva det för det kan man googla på och få fram förnamn. Plus stad :D som står på traderaprofilen. Vågar inte det.
Men jag säljer prylar, smycken, kläder, teknik... det som finns hemma.

Idag har jag tjänat 86 kronor på loppis och auktionerna jag startade igår ligger på ca 700 kr. Målet är att få in 17000 i juli på försäljningar av småsaker. Tråkigt att gå back jämfört med vad saker kostade men det ska bli kul att ”tjäna” pengar!
* har ändrat om en faktura till delbetalning på klarna. Jättebra för att få mer över.
* bakat eget bröd idag igen.
* om 5 dagar när kreddy uppdateras har jag bara 5 krediter synliga, kvar att jobba ner för bättre uc:
- Euroloan 49900
- BN kreditkort 29900
- Ikea 29700
- Supreme card 19500
- Swedbank kreditkort 9300
Ska amortera extra på kreditkorten så småningom.

Senast ändrad:
Hade 0 kronor på både Vivus och Viaconto efter mina slutbetalningar men nu har jag ringt in och spärrat mig permanent så jag inte blir sugen om ett halvår.
Så jag är spärrad från ganska många, typ loanstep, 38an, m.m. på egen begäran men det är väl lika bra. Känns skönt.
Det är så höga avgifter att jag skiter i att ha dem som livlina.

Hade 0 kronor på både Vivus och Viaconto efter mina slutbetalningar men nu har jag ringt in och spärrat mig permanent så jag inte blir sugen om ett halvår.
Så jag är spärrad från ganska många, typ loanstep, 38an, m.m. på egen begäran men det är väl lika bra. Känns skönt.
Det är så höga avgifter att jag skiter i att ha dem som livlina.
Ja inte värt det. Kostar mer än det smakar

Nu har jag spärrat mig från Lumify, Risicum, Flexkontot, Everyday+, Meddelandelån och Kredit365 med. 10 spärrade sms lån sajter idag.
Och tagit bort min snuttefilt folkeautomaten, spärrad permanent, den enda sidan jag hittat efter spelpaus som har min favoritslot.
Får klara mig med det jag säljer och släppa tanken på gratispengar för jag vill inte förlora några pengar.

Har vetat att jag måste ta tag i det, innan jag riskerar julilönen. Eller allt jag säljer på tradera.
Är stolt och lättad.

Senast ändrad:
Nu har jag spärrat mig från Lumify, Risicum, Flexkontot, Everyday+, Meddelandelån och Kredit365 med. 10 spärrade sms lån sajter idag.
Och tagit bort min snuttefilt folkeautomaten, spärrad permanent, den enda sidan jag hittat efter spelpaus som har min favoritslot.
Får klara mig med det jag säljer och släppa tanken på gratispengar för jag vill inte förlora några pengar.
Bravo! Vilken kämpe du är :) Vi hoppas att det snart vänder för oss!!! Det ser mörkt ut för mig nu, har idag ringt till Sileo (har skickat till Kfm) svea inkasso, Intrum Invest, Lowell och Kfm (ett ärende där avslutat och "bara" 2 kvar) och mejlat till granitinkasso. Sileo skickar till Kfm för andra gången eftersom jag betalade 14 dagar efter påminnelsen och jag orkade inte fråga om de kan dra tillbaka så jag får trolla igen. Är rätt så slut nu!

Bravo! Vilken kämpe du är :) Vi hoppas att det snart vänder för oss!!! Det ser mörkt ut för mig nu, har idag ringt till Sileo (har skickat till Kfm) svea inkasso, Intrum Invest, Lowell och Kfm (ett ärende där avslutat och "bara" 2 kvar) och mejlat till granitinkasso. Sileo skickar till Kfm för andra gången eftersom jag betalade 14 dagar efter påminnelsen och jag orkade inte fråga om de kan dra tillbaka så jag får trolla igen. Är rätt så slut nu!

Ja du är en riktig kämpe. Det kommer vända sålänge beteendet vänder även om det tar sin tid. :) jag har förstått att det kommer se mörkt ut innan det ljusnar.
Det är starkt att ringa och mejla runt till alla sådär och det är så himla bra att du inte har strutsbeteende på grund av ångest eller något. Ibland har man sämre perioder med när man är trött.
Jag var jättetrött i juni och har börjat ”vakna upp”.. inkasso och KF är bättre än spelberoende eller liknande.
Allt kommer bli bra. Du är min idol ! Måste höra hur folk orkar för att ha hopp.

Idag har jag tackat ja till att jobba en vecka på min semester, en liten sjökrog här hemma som behöver hjälp. Ska bli roligt då det är väldigt långt i från mina vanliga arbetsuppgifter:D Blir några sköna extra tusenlappar. En liten del kommer jag att lyxa upp på resterande semester, resten går till sparkonto. Tyvärr har ”ny” bil käkat upp mina små sparade slantar plus det jag fick behålla av skusan på junilönen. Hoppas att dessa pengar kan få stanna kvar på sparkontot så jag fortast möjligt när jag är FRI:), kan köpa loss ”min” häst, som jag bara älskar mer och mer för var dag som går. Han är fantastisk och berikar mitt liv enormt. Jag är så lycklig att jag gratis (och ibland får jag tom lite betalning i form av cash och vin:p) får spendera tid med honom och hans kamrater, så ni anar inte. Att veta att han om dryga 3 år blir MIN på riktigt..... Den känslan hörrni ❤️

Senast ändrad:
Idag har jag tackat ja till att jobba en vecka på min semester, en liten sjökrog här hemma som behöver hjälp. Ska bli roligt då det är väldigt långt i från mina vanliga arbetsuppgifter:D Blir några sköna extra tusenlappar. En liten del kommer jag att lyxa upp på resterande semester, resten går till sparkonto. Tyvärr har ”ny” bil käkat upp mina små sparade slantar plus det jag fick behålla av skusan på junilönen. Hoppas att dessa pengar kan få stanna kvar på sparkontot så jag fortast möjligt när jag är FRI, kan köpa loss ”min” häst, som jag bara älskar mer och mer för var dag som går. Han är fantastisk och berikar mitt liv enormt. Att veta att han om dryga 3 år blir MIN på riktigt..... Den känslan hörrni ??

Du bara glassar du :D låter underbart

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp