Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag tror stenhårt på idén! Precis som du skriver ovan har folk (jag) inte tid och kanske inte heller lusten att sälja ”smågrejer”, även om det blir riktigt mycket pengar sammantaget.

Kan du (din firma) värdera, fixa till, lägga ut och sälja, är det ju till grymt mycket hjälp. 50/50 är kanske lite mycket ja, men som affärsidé bör du iallafall kunna ta 25% på allt du lyckas sälja.

Jag har mest märkeskläder, i vissa fall några år gamla i vissa fall oanvända. Antingen har jag vuxit ur dem eller bara tröttnat på dem :) Har de något värde på andrahandsmarknaden?

Ja :)
Vore kul att vara sin egen chef lite med.

Jo, om det är märkeskläder borde det ha bra andrahandsvärde. Mer än bikbok och h&m.
Släng det inte :) Eller gör som du vill, det är jobbigt att posta saker. :)

Det är pengar som ligger där.

Jag sparar säcken då och funderar på vad jag kan göra med den...

Vad kostar det att skicka iväg en/två lådor med kläder? Hur gör man? :)

Jag sparar säcken då och funderar på vad jag kan göra med den...

Vad kostar det att skicka iväg en/två lådor med kläder? Hur gör man? :)

Hur tänker du skickar? Det kan man nog göra med DHL eller bussfrakt billigast om mycket ska iväg. Kanske blir några hundra kronor. =)
När det kommer till tradera och sånt är skicka lätt ett bra och billigt alternativ för enstaka varor, du packar i plastpåsar och virar bred hållbar tejp kring.

Men om du ska iväg med mycket kan du nog packa i kartonger och sedan mäta kartongerna och vikten, skriva in det på DHL eller liknande och skriva ut ett A4 som du tar med dig som sedan fästs på kartongen.

Hur tänker du skickar? Det kan man nog göra med DHL eller bussfrakt billigast om mycket ska iväg. Kanske blir några hundra kronor. =)
När det kommer till tradera och sånt är skicka lätt ett bra och billigt alternativ för enstaka varor, du packar i plastpåsar och virar bred hållbar tejp kring.

Men om du ska iväg med mycket kan du nog packa i kartonger och sedan mäta kartongerna och vikten, skriva in det på DHL eller liknande och skriva ut ett A4 som du tar med dig som sedan fästs på kartongen.
skicka lätt är dock onödigt dyrt när man har rabatterad frakt via Schenker, skicka lätt är dessutom oförsäkrat, försäkring ingår med Schenker

*Sålt saker för 108 kronor idag

*Ringt inkasso och förhandlat

*Beställt Ica basic mat för 1000 kr på klarna att hämta imorgon.

*Beställt lite grejer på Klarna jag ska sälja vidare för pengar, får in några tusen där.

*Sökt komvuxkurser till hösten för csn

*Beställt lite grejer på Klarna jag ska sälja vidare för pengar, får in några tusen där.

Bra saker men komvux när du redan läser på högskolan och håller på med uppsats ?

Lyckades du inte lösa alla Inkasso/SMS-lån med dom 185.000 du fick av din mor här om dagen?
Hur mycket har du kvar hos inkasso vännen?
Hoppas det löser sig snart.

Bra saker men komvux när du redan läser på högskolan och håller på med uppsats ?

Hej ny... jag är nästan klar med uppsatsen och kommer inte plugga högskola i höst. Det var lite småändringar på den och ingen vill rätta förrän i augusti så jag missade mastern jag sökt till.
Har bara komvuxcsn kvar, tänkte plugga behörighet till något som lättare ger jobb som kan pluggas distans som program.

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp