Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tack. <3 det är det! Nu har jag en chans.

Jo man väcker björnen. Precis, tänkte köra skraplott (ta cvc) på nya bankkortet.
Det värsta är att jag inte har en aning om vad det här kommer leda till - vet inte om jag kommer ha bra inkomst i höst eller inte. Gör en chansning och får köra snöbollseffekten på alla lån som jag dragit på mig igen.
Everydayplus 25, ferratum 15, monetti 15, easycredit 5, credigo 5, flexkontot 5 och credway 5, risicum 10. 75 000 är tillbaka. Borde få bort ett par om jag säljer saker så att månadskostnaden bara uppgår till 2500 men jag är trött på att sälja saker. Har noll lust att sätta mig och skriva annonser. Men nu måste jag visa att jag har någon vilja i mig trots bakslag.
Har du några lån kvar?

...men kära Du, har Du lånat tillbaks en del av det som Du fick samlingslån om 185tkr för att slutreglera ?!

Den dystra sanningen Lilaros från en som varit din situation är följande.

Din mor och alla andra borde sluta låna dig pengar. Dom borde inte ge dig en spänn om du så slutar upp på gatan. Det är bara så du kan bli spelfri. Nu tänker du varje gång "det löser sig" eftersom att du vet att när du är helt pank och på botten - ja då ställer din mor upp med en större summa som du betalar av lånen med.

Du MÅSTE också söka hjälp för ditt beroende, jag tror att du precis som jag var är en sjukligt beroende speltorsk. Jag höll på & sluta 50 gånger men först när jag fick hjälp genom kommunen och spelmöten i förening. Alla dom här andra grejerna du gör är halvdanna och du kommer att trilla dit igen.

Din mor och alla andra borde sluta låna dig pengar. Dom borde inte ge dig en spänn om du så slutar upp på gatan. Det är bara så du kan bli spelfri. Nu tänker du varje gång "det löser sig" eftersom att du vet att när du är helt pank och på botten - ja då ställer din mor upp med en större summa som du betalar av lånen med.

Du MÅSTE också söka hjälp för ditt beroende, jag tror att du precis som jag var är en sjukligt beroende speltorsk. Jag höll på & sluta 50 gånger men först när jag fick hjälp genom kommunen och spelmöten i förening. Alla dom här andra grejerna du gör är halvdanna och du kommer att trilla dit igen.

Ja men nu kan inte min man ta lån och inte släktingar heller och jag har ingen chans att kunna spela som helblockad så nu är det lugnt. Har ingen anmärkning och lite lån på mig (130 synligt på UC) så borde få bra samlingslån nästa år. Det är inte så allvarligt så länge man slutar i tid.

...men kära Du, har Du lånat tillbaks en del av det som Du fick samlingslån om 185tkr för att slutreglera ?!

Ja, men jag har saker för 120 000 att sälja så nästan alla lån försvinner ändå. Ingen större skada skedd och nu blir det ju inget mer gå back.

Jag förstår vad du säger att det nog stämmer oftast men jag är väldigt envis när jag har bestämt mig för något och jag kände inte innan att jag var 100% redo. Jag är glad att jag slutade helt innan 24 månader, att jag inte spelade på 4 månader och att jag har lappat hela året och lyckats inte få anmärkning. Jag är glad att jag gav bort min kod till bank-id. Jag har gjort allt själv och ingen hade kunnat prata mig till det för då hade jag blivit förbannad.
Det kommer gå fort nu för jag jobbar effektivt när jag gör något. Kommer inte hamna på gatan, jag hyr av en släkting för 2000 per månad.
Vi kommer kanske ha lån några år men har minst 700 000 att vänta i arv förr eller senare. Det enda jag behövde göra var bara att känna mig redo sen vänder ju allt automatiskt när man inte kan spela. Jag är iallafall glad över att ha tagit steget och fokuserar inte på det dåliga, ett samlingslån i juni kan ju täcka en massa lån med sämre räntor.

Jag kommer inte trilla dit igen och jag gör inte bara halvdana ansträngningar. Du kan inte veta sånt som om någon kommer trilla dit igen.
Och vadå dåliga ansträngningar? Jag gör väl mer än många andra men om man inte tagit bort bank-id efter spelpaus kanske man får räkna med att bli sugen några gånger tills det är gjort.
Vem annan på lånforum har jobbat heltid, sålt cirka 500 saker på tradera, haft konstant loppis, varit gravid och pluggat heltid och knåpat ihop en uppsats på ett halvår? Jag tycker att du dömer lite väl hårt för jag har kämpat och kommer kämpa. Om det är en man som skriver att han fallit dit ett par gånger under våren sedan spelpaus reagerar man inte men en kvinna, då är det en riktig idiot, eller? Säg inte att jag är misslyckad när du inte vet något om mig eller hur det kommer gå för mig.

Jag kommer inte trilla dit igen och jag gör inte bara halvdana ansträngningar. Du kan inte veta sånt som om någon kommer trilla dit igen.
Och vadå dåliga ansträngningar? Jag gör väl mer än många andra men om man inte tagit bort bank-id efter spelpaus kanske man får räkna med att bli sugen några gånger tills det är gjort.
Vem annan på lånforum har jobbat heltid, sålt cirka 500 saker på tradera, haft konstant loppis, varit gravid och pluggat heltid och knåpat ihop en uppsats på ett halvår? Jag tycker att du dömer lite väl hårt för jag har kämpat och kommer kämpa. Om det är en man som skriver att han fallit dit ett par gånger under våren sedan spelpaus reagerar man inte men en kvinna, då är det en riktig idiot, eller? Säg inte att jag är misslyckad när du inte vet något om mig eller hur det kommer gå för mig.
Lilaros... jag tror inte Terry menar något illa. Men han liksom jag har varit där du är och vi har kommit lite längre, man blir en expert på att förstå hur ni har det som inte kommit ”ända” fram.
Jag sålde och sålde saker och betalade av lån, spelade igen, min man räddade mig med lån och så höll det på... det är en ond cirkel och då är man inte spelfri, du har ju haft många återfall.
Vet din mamma att du spelar? Att det är därför du har skulder? Isf hade hon kanske inte lånat ut pengar?
Kämpa på nu och gör dig skuldfri, bli inte arg på någon som vet vad det handlar om.

Exakt så som Mjau skrev...Jag hade bestämt mig 50 gånger aldrig mer, men inte ens när hyran missades och man inte hade mat så lyckades man spela. Jag var tvungen att nå botten botten botten för att en gång för alla sluta spela och nu har jag inte spelat 15 månader ungefär. Sen mars förra året.

Men jag behövde hjälp.

Lilaros... jag tror inte Terry menar något illa. Men han liksom jag har varit där du är och vi har kommit lite längre, man blir en expert på att förstå hur ni har det som inte kommit ”ända” fram.
Jag sålde och sålde saker och betalade av lån, spelade igen, min man räddade mig med lån och så höll det på... det är en ond cirkel och då är man inte spelfri, du har ju haft många återfall.
Vet din mamma att du spelar? Att det är därför du har skulder? Isf hade hon kanske inte lånat ut pengar?
Kämpa på nu och gör dig skuldfri, bli inte arg på någon som vet vad det handlar om.

Jag vet men jag blir ändå arg för jag drog i handbromsen innan det gick för långt och känner mig stolt och duktig och vill inte bli idiotförklarad, har ju bara 280 000 i lån och 240 högst efter juli, samlingslånet betalar jag istället för hyra /2000. Min man har missat en inkassoavgift tidigare i år så han får inga lån utan det är jag som ska rädda honom nästa vår när jag får samlingslån.
Ja, det är klart hon vet vad skulderna beror på, jag skulle inte ta sms lån om det inte var något konstigt.
Jag kommer inte få hjälp igen fast pengar finns för att hon köpt ett hus och jag fått pengar redan och jag har många syskon som ska få lika.
Jag har ett bra läge, annars hade det varit jobbigt.
Ni vet inte allt så då kanske det låter sämre än vad det är.
Det kan gå väldigt fort att bli av med lånen.

Senast ändrad:

Alltså vi håller alla tummar för Dig, ingen tvekan om det, men Du får faktiskt respektera att folk reagerar och kommer med frågor/synpunkter på det Du skriver...

Sen finns det en sak i det Du skriver som iallafall får mig att se RÖTT och det är när Du blandar in att agerandet är annat ”bara” för att Du är kvinna... BULLSHIT, säger jag !
Mitt ställningstagande är densamma vare sig man är man eller kvinna och jag tror att jag pratar för de flesta här inne gällande den saken...

Som sagt, jag önskar Dig ALL LYCKA TILL ! Nu verkar det som sagt att Du har vridit åt alla kryphål...så nu vänder det - kämpa ! :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp