Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Utifrån är det inte svårt att se det oerhört riskabla faktum att spel, oavsett det genererar vinst eller ej, återkommande finns med på listan över sätt att söka lösa situationen på. Utifrån låter ord som att det var ett nödvändigt ont för att skydda familjen enkom en smula sorgligt. Men man behöver ju komma till insikten själv, så är det ju. Säger jag, trots att jag aldrig haft sådana problem själv.

Jag har endast något enstaka inlägg, men tycker för övrigt inte alls att det allena har något att göra med huruvida jag är trovärdig. Har lång tid läst massor här, inte känt mig nödgad att kommentera för sakens skull. Dock haft god behållning, lärt mig mycket av andras svar och historier. Både av de som känns genuina och de som provocerar, liksom av de som fabulerar, hittar på och faktiskt är rätt dåliga på det.

Att ta itu med sig själv, inställning och ekonomisk rehabilitering är sannerligen ingen promenad i parken. Det ska nog inte vara det. Så kallade quick fix lösningar tror jag man behöver frigöra sig från. Skuldberget jag släppt hamnar nog uppåt miljonen, men jösses sådan frid i själen. Det, om något, skulle man kunna kalla för nödvändigt ont för att skydda familjen. Fast det gör inte ont. Och barnen får en mamma utan ångest över hur allt ska gå ihop månad efter månad. Jag behöver inte lägga tid på siffror och åter siffror. Lever man längs ruinens brant så rekommenderar jag faktiskt att släppa taget. Det låter som så många lägger så mycket kraft och tid för att mota något som i slutändan kanske ändå är oundvikligt.

Skönt för dig att du inte ångrar dig! Men jag tycker tänket är konstigt, och tänket tycker jag visar att du är spelberoende. Du hade 3000 kr och du satsar 1400 av dessa på spel. Det kunde lika gärna slutat med att du förlorat dina 1400 kr. Och lika gärna hade du kunnat spelat upp alla dina 3000 kr. Men nu hade du tur! Ta till vara på det nu! Sluta med flaggan i topp!! Spärra din man nu så det verkligen inte finns några möjligheter till spel för dig. Och nu lägger jag till aldrig någonsin. För jag tror inte att jag iallafall någonsin kommer kunna spela "lagom" igen.

Du undrar om jag hade gjort detsamma som dig. Nej nu när jag haft alla dessa spelfria år skulle jag aldrig göra det. Finns inte på kartan.
Då mitt i beroendet om ingen hade vetat om mitt beroende så ja. Men aldrig hade min man gått med på det, inte ens om han inte hade vetat att jag var spelmissbrukare.. Han är totalt anti det och har alltid varit det.
Jag har själv haft stor skuld hos kfm med löneutmätning några år. Det är inte kul men det går. Och det var så mycket skönare liv att ha löneutmätning än att spela och hitta nya lån hela tiden.
Och faktiskt så sålde jag också en massa saker hit o dit på tradera för att få pengar. Men det var mest för att jag spelat bort våra löner, och det var också skönt att slippa med löneutmätningen. Jag levde inte rikt men jag/vi klarade oss bra! Bättre än när jag spelade iallafall. Nog om mig.

Jag önskar dig som sagt lycka till Och jag hoppas du slutar nu när du är på plus!

Tack. Jo jag är svinrädd för spelandet även om det inte verkar så. Ryser av tanken att spela och vet hur farligt det är. Trodde att det var omöjligt att inte tänka på det 24/7 för ett år sen så det känns jättebra nu. Men jag visste igår att det kunde finnas pengar att hämta, annars hade jag suttit och stickat som jag brukar.
Ja, klart jag inte tänker riskera att förlora en krona nu när jag kämpat ett år. Jag ska betala bort mina lån sakta men säkert. Vågar inte spela alls, det är skitdumt. Jag hade bara en bra magkänsla eller något och får börja det nya året på lite stadigare mark. Gjort är gjort. Jag ångrar att jag började spela i slutet på augusti 2017, och fortsatte 2018 med några återfall 2019 men känner mig starkare och som att jag kan lösa det här på något bra normalt, sakta sätt. Jag blev ändå glad över vinsten fast det kändes fel att spela såklart. Jag är väl svag för att jag inte vågar släppa mina lån till kfm som du. Det är modigt gjort att ge upp. En parentes är dock att jag privathyr och om båda har anmärkning kan det bli svårt med hyresrätt om vi inte ska bo kvar så jag har en anledning att inte låta skulderna förfalla. Jag kan ta samlingslån med när mitt uc-betyg blivit bättre om ett halvår. Om jag kastar in handduken nu är det som att stuka foten med flit strax innan mållinjen för att det är jobbigt att springa.

Hade man bara kunnat ändra det förflutna hade allt varit mycket lättare. Kanske. Eller så blir man starkare och blir en bättre människa av motgångar. Fast jag håller med dig, jag hade inte heller velat börja spela om jag visste det jag vet nu.

Jag släppte inte mina lån då med vilje så att säga. Jag va bara så långt nere i spelmissbrukaret så jag struntade helt enkelt i att betala. Hade inga pengar för de spelade jag bort. Min lön o den sista tiden även min mans lön. Men allt löste sig till slut.

Jag förstår att du är på mållinjen nu. Skönt att se ljuset i tunneln. Men nästa månad och nästa hur ska du lösa dem? Menar om ni går 30000 back i månaden så är det ju ohållbart. Hur mycket behöver du i samlingslån? Är ju jätte jobbigt att ha det så här varje månad!

Du har det bra du Lilaros som varje månad hamnar i kris men varje månad får fram 50.000 antingen via släkten eller via spel :D

Nej, mannen har släppt sina skulder så det är inga 50 000 per månad. Jag har mina 13 lån, 140 000 synligt på uc plus betalkoll och lite sånt. Har inte fått någon hjälp av släktingar sen "den gången" för ett halvår sen. Hehehe Terry. Som jag nämnt förut hade jag 7000 i mobilräkningar och 5000 i el och vatten och bil som gått sönder så det blev en dyrare månad din lille tok.

Hade man bara kunnat ändra det förflutna hade allt varit mycket lättare. Kanske. Eller så blir man starkare och blir en bättre människa av motgångar. Fast jag håller med dig, jag hade inte heller velat börja spela om jag visste det jag vet nu.

Jag släppte inte mina lån då med vilje så att säga. Jag va bara så långt nere i spelmissbrukaret så jag struntade helt enkelt i att betala. Hade inga pengar för de spelade jag bort. Min lön o den sista tiden även min mans lön. Men allt löste sig till slut.

Jag förstår att du är på mållinjen nu. Skönt att se ljuset i tunneln. Men nästa månad och nästa hur ska du lösa dem? Menar om ni går 30000 back i månaden så är det ju ohållbart. Hur mycket behöver du i samlingslån? Är ju jätte jobbigt att ha det så här varje månad!

Ja okej. Jo jag vet inte vad jag ska låna för summa men om jag kan samla kanske det är värt fast egentligen är jag trött på lån och jag har ju spärrat alla sms lån. (Stolt över det beslutet)
Jag vet att nästa månad kommer. Nästa månad går det bra ihop, mannen får behålla 16 000 trots utmätning och jag får in 16 000/månad. Jag ska få en klumpsumma om 60-70 000 snart från Fk och ta bort lån med det så det blir bra. Så att spela är ingen grej jg måste göra (nu i framtiden) bara sitta still i båten och sälja det jag kan, ta bort mina lån, söka skuldsanering åt mannen.

Senast ändrad:
Utifrån är det inte svårt att se det oerhört riskabla faktum att spel, oavsett det genererar vinst eller ej, återkommande finns med på listan över sätt att söka lösa situationen på. Utifrån låter ord som att det var ett nödvändigt ont för att skydda familjen enkom en smula sorgligt. Men man behöver ju komma till insikten själv, så är det ju. Säger jag, trots att jag aldrig haft sådana problem själv.

Jag har endast något enstaka inlägg, men tycker för övrigt inte alls att det allena har något att göra med huruvida jag är trovärdig. Har lång tid läst massor här, inte känt mig nödgad att kommentera för sakens skull. Dock haft god behållning, lärt mig mycket av andras svar och historier. Både av de som känns genuina och de som provocerar, liksom av de som fabulerar, hittar på och faktiskt är rätt dåliga på det.

Att ta itu med sig själv, inställning och ekonomisk rehabilitering är sannerligen ingen promenad i parken. Det ska nog inte vara det. Så kallade quick fix lösningar tror jag man behöver frigöra sig från. Skuldberget jag släppt hamnar nog uppåt miljonen, men jösses sådan frid i själen. Det, om något, skulle man kunna kalla för nödvändigt ont för att skydda familjen. Fast det gör inte ont. Och barnen får en mamma utan ångest över hur allt ska gå ihop månad efter månad. Jag behöver inte lägga tid på siffror och åter siffror. Lever man längs ruinens brant så rekommenderar jag faktiskt att släppa taget. Det låter som så många lägger så mycket kraft och tid för att mota något som i slutändan kanske ändå är oundvikligt.

Ja du får tycka att jag är sorglig om du vill. Jag tycker att jag är en fighter. Det känns bra att försöka för mig. Ni får väl släppa alla era skulder om ni vill, för mig hade det känts som ett misslyckande, alla är olika. Jag fattar att det ”kan kännas skönt” men jag vill inte ha utmätning, jag har inte så många hundratusen i lån och ser ljuset i tunneln.

Min man säger ”dom är bara avundsjuka”. :)
Varje gång jag fått in pengar har det faktiskt blivit ett j_vla liv här. :rolleyes:

Senast ändrad:
Ja okej. Jo jag vet inte vad jag ska låna för summa men om jag kan samla kanske det är värt fast egentligen är jag trött på lån och jag har ju spärrat alla sms lån. (Stolt över det beslutet)
Jag vet att nästa månad kommer. Nästa månad går det bra ihop, mannen får behålla 16 000 trots utmätning och jag får in 16 000/månad. Jag ska få en klumpsumma om 60-70 000 snart från Fk och ta bort lån med det så det blir bra. Så att spela är ingen grej jg måste göra (nu i framtiden) bara sitta still i båten och sälja det jag kan, ta bort mina lån, söka skuldsanering åt mannen.

Lilaros - var lite försiktig bara. Utifrån hur du skriver känns det inte riktigt som att du alltid ser att du har ett problem med spel och ibland så gör det de (när du skriver om återfall exempelvis). Du "måste" väl ändå inte spela en dålig månad eller i framtiden om du har det sämre ställt eller om det inte går ihop? Och du bör väl inte spela egentligen om du har ett missbruk. Jag har spelat när jag haft det dåligt ställt och det har för mig i varje fall slutat katastrofalt, jag tenderar att vara extra irrationell då...

Kul att det gick bra nu i varje fall!

Lilaros - var lite försiktig bara. Utifrån hur du skriver känns det inte riktigt som att du alltid ser att du har ett problem med spel och ibland så gör det de (när du skriver om återfall exempelvis). Du "måste" väl ändå inte spela en dålig månad eller i framtiden om du har det sämre ställt eller om det inte går ihop? Och du bör väl inte spela egentligen om du har ett missbruk. Jag har spelat när jag haft det dåligt ställt och det har för mig i varje fall slutat katastrofalt, jag tenderar att vara extra irrationell då...

Ja jag vet att det var en på miljonen och om jag hade försökt igen hade det inte fungerat. När jag var ny hade jag trott att det fanns mer men jag vet att en vinst följs av månader av torka. Tack. Du kanske förstår att jag bara vill göra rätt. Är inte ute efter att spela. Bara säkerhet och nu har jag säkerhet nog...

Jag har vetat att jag har ett problem med spel sedan jag hade spelat ett halvår och gjort stora framsteg sen dess så jag vet att det är livsfarligt och jag är tacksam över att inte vilja spela längre. Vi brukar säga till varandra att det hade varit kul men att det inte är värt det. Det är vägen till det djupaste helvete man kan sitta i, usch. Den ångesten dvs. Skulderna kvittar jämfört med känslan att man inte kan styra sitt jag. Jag är inte dum och inte förstår, Jag är på bättringsvägen. Känner mig levande och som en människa igen av att kunna ha pengar som jag inte rör utan tanke på något. Så jag tycker inte längre att jag har ett beroende. Är inte återfallande offer längre.

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp