Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Någon som vill peppa?

Hur tar man sig upp igen till en ”normal” tillvaro? Mitt psyke är på gränsen till nervsammanbrott och kroppen har börjat säga ifrån. Samtidigt som ett jobb med stort ansvar behöver skötas och all sjukfrånvaro kostar pengar = ännu svårare att få ihop tillvaron. Hur klarar ni andra det mentalt? Och hålla er fokuserade när allt rasar?

Terry, vet inte riktigt h
Tack snälla för att du tog dig tid att skriva och vilken beundransvärd resa du gjort. Grattis!
Jag har jobb, ett ganska bra sådant. Har lägenhet och barn. Problemet är att jag har så många avbetalningsplaner där jag inte får ner beloppen vilket innebär att jag har absolut inget utrymme när något oförutsett händer ex en skuld som gått till KFM och riskerar haverera absolut allt. Oavsett hur jag gör just nu kommer det bli ekonomiska följder av. Har inte kapaciteten pga överbelastad hjärna av jobb, ekonomi och andra privata saker.
Jag är därmed livrädd att jag ska bli sjukskriven och förlora inkomst och det blir ännu värre samtidigt som hälsan är viktigast.
Gör också som du att jag noggrant för anteckningar om hur skulderna minskar och får också en kick av det (ej varit spelberoende). Ex försvinner 3 betalplaner om 3 månader, 2 till sommaren, 2 nästa höst - dessa betalar jag 14000kr på idag. Därutöver har jag några på längre sikt ca 2 år.

Tycker du ska vara stolt över att fattar bra beslut nu och inte ha så stora krav på dig själv. Försök att ta det när det kommer, lätt att säga men vi människor är experter på att måla upp hur en situation ska bli och oftast blir det inte så. Spar den energin. Du verkar ha full kontroll men oförutsedda händelser kommer under vår livstid och det är inte alltid så att vi har något över till det. Tro på dig själv och var stolt över vad du åstadkommer♥️

Hur tar man sig upp igen till en ”normal” tillvaro? Mitt psyke är på gränsen till nervsammanbrott och kroppen har börjat säga ifrån. Samtidigt som ett jobb med stort ansvar behöver skötas och all sjukfrånvaro kostar pengar = ännu svårare att få ihop tillvaron. Hur klarar ni andra det mentalt? Och hålla er fokuserade när allt rasar?

Ibland så känns det som jag är på väg att mosas under trycket från skulder, mående och annan skit som dyker upp. Det som har hjälpt mig absolut mest är mindfulness. Jag har harvat igenom "Här och nu" programmet 3 gånger och jobbar aktivt med övningar att ta till när det känns som att årets största psykbryt är på väg. Det är också en väg till att börja jobba med medkänsla, gentemot andra men även sig själv. Jag, säkert många andra också, är rätt bra på att slå ner på mig själv och se problem och brister. Mindfulnessgrupper brukar finnas på vårdcentraler och har man frikort så är det gratis. I alla fall här i dalarna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp