Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Någon som testat Bravio.se

P.g.a handhavandefel har tyvärr denna tråden försvunnit. Kommer att posta de inlägg vi lyckats rädda här. Beklagar detta.

Tråden handlar om bravio.

2012-12-28, 13:24
avslag efter 10 minuter som vanligt vem skal låna från de då har fast lön och inga anmärkningar men vad är det då???

2012-12-28, 13:29
Fick också avslag..bluff detta också??..
Är det nån som kan lägga upp ett seriöst lån?

2012-12-28, 14:53
får jag fråga vilken årsinkomst ni som sökt och fått avslag har? har ni bet.anm eller skuldsaldo hos KF?
Kostar ansöknings-sms:et något? Ser att dom ringer upp när du ansöker första gången.
Om dom inte tar ngn ans.avgift så är det väl ok men konstigt upplägg om alla får nej...

2012-12-28, 15:34
Är ett en-persons bolag om man kollar på alla-bolag. Kostar ju ingenting att ansöka så bluff är det nog inte. Finns även telefonnr och mejladress. Men dock konstigt att ingen blir beviljad.

2012-12-28, 17:11
Bravio.se är ju bara en Wordpress startsida utan innehåll. Menar ni att de är reggade på FI?

2012-12-29, 21:49
Ja, det blir ett BU! för "bra"vio. Avslag. Jag vet inte vilket hindret skulle vara att jag skulle få låna en tusenlapp och frågan är vem som kommer att få låna denna ynka tusenlapp? Du bör nog tjäna i halvmiljonklassen för det första.....

2013-01-02, 12:34
För mig funkade det iallafall hos Bravio.... Jag fick mitt lån hos dom beviljat 1000 spänn.

2013-01-02, 12:36
Ansökningen kostade inget o inget ansöknings-sms men de ringer upp och kollar. Men det tog en stund innan de ringde... så de förklarade att dom har haft väldigt mycket kunder de senaste dagarna och nekat många .... så det är nog bara att ansöka igen.

2013-01-02, 14:04
Om man redan fått avslag hos Bravio är det väl ingen idé att söka igen??

2013-01-08, 15:58
Jag har aldrig sökt Bravio det verkade som att alla som sökte fick avslag och en gäst skrev då att det bara var att söka igen vilket jag inte förstod om man redan fått avslag en gång.

dag, 11:03
Sökte häromdagen, fick avslag.

Var jag som skrev sist.. sökte häromdagen Blev lite fundersam över just vem dom godkänner då jag fick avslag. Har ioförsig bet.anm från 2010 som är borta om 3-4 månader, taxerar för över 500k inkomst. Fick även avslag hos vardagslånet men godkänt av Creditum. Inte lätt att förstå hur dom bedömmer. Trodde vardagslånet eller bravio skulle säga ja men inte Creditum och så blev det tvärt om.

Tar creditum uc...och de ringer upp och ställer frågor eller? Är det ngn ide att söka då jag bara har 140 000kr/år tro..?

Creditum tog upplysning via Businesscheck. Dom kollade på taxeringsuppgifter och betalningsanmärkningar. Dom ringde inte upp mig. Står inget på deras sida om inkomstkrav vad jag kan se. Du anger månadsinkomst och månadsutgifter i ansökan. Dom tittar kanske lite på vad som blir över där, men vem kan kolla vad du har för fasta utgifter varje månad!

Buinesscheck var det nog, mindes fel, bra att någon har kol.l Creditum har fungerat bra de gånger jag använt mig av dem.

Bravio

Blir någon godkänd fick avslag via mail nu årsinkomst 385000 kronor inga anmärkningar mysko

Kan man verkligen undra....

Har oxå sökt nu..avslag direkt 300 000/år inga anm...Konstigt!

Om Bravio nu inte godkänt ett enda lån är det kanske en bra ide att ta bort tråden igen:D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp