Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Någon som testat Bravio.se

Bravio smslån

För mig funkade bravio fint. Besked efter cirka 1,5 timme och pengarna på kontot direkt. Och de tar ingen UC. bra tycker jag.

väldigt hårda skickar ansökan om betalningsföreläggande redan 30 dagar efter förfallodag och omöjligt att få avbetalningsplan.

Så här skriver de:

30 dagar efter lånets förfallodag

Ansökan om betalningsföreläggande skickas till Kronofogden varvid ytterligare avgifter tillkommer. Ytterligare fördröjning av betalningen kan leda till ytterligare kostnader, utmätning och framtida påverkan på kredittagarens kreditvärdighet.
Förnyelse av lån (amorteringsplan)

Skapandet av amorteringsplan innefattar ytterligare avgift som läggs på skulden, f.n. 170 kr + dröjsmålsränta 30%. Möjligheten till amorteringsplan finns men notera att Bravio är restriktiva vid beviljandet av amorteringsplan.

Var smidiga för mig när jag var sen med betalning, fick betala påminnelse och inkassokostnaden men fick för det 30 dagar extra betaltid och då jag sagt till innan så påverkade det inte möjligheten att låna igen.

Hej!
Någon som vet vad man måste ha för inkomst för att beviljas lån hos dessa? Sökte men fick avslag, 123 tusen taxerad inkomst förra året (jobbade Maj-dec). inga anmärkningar, och hög kreditvärdighet.

Hej!
Någon som vet vad man måste ha för inkomst för att beviljas lån hos dessa? Sökte men fick avslag, 123 tusen taxerad inkomst förra året (jobbade Maj-dec). inga anmärkningar, och hög kreditvärdighet.
Det står inget om vilken inkomst de kräver i villkoren föe att få lån vad jag kunnat hitta..
Lån
Efter ansökan kan låntagaren beviljas ett lån. Detta förutsatt att låntagaren uppfyller grundläggande krav för att beviljas ett lån. De grundläggande kraven är:
  • Låntagaren ska vara minst 20 år gammal.
  • Låntagaren ska vara svensk medborgare sedan tre år med svenskt personnummer.
  • Låntagaren ska ansöka från ett mobilnummer registrerat på sitt namn.
  • Låntagaren får inte ha några betalningsanmärkningar.

Tog en titt igen och sätter dem till medel nu. De har blivit snällare i bedömningen senaste tiden ser det ut som, men det finns de med lägre krav helt klart.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp