Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Någon som provat Vivus.se?

www.vivus.se verkar vara ett nytt företag som erbjuder små krediter.
Där man registrerar sig på deras hemsida och första lånet är gratis enligt hemsidan.

Någon som testat?

Verkar såhär vid första anblick vara riktigt seriöst faktiskt. Företaget är fristående, och verkar inte vara kopplad till någon annan aktör vad jag kan se.

Lite uppslag från villkoren som kan vara värda att känna till om ni ansöker:
För att lån ska kunna beviljas ska låntagaren inte vara under 18 år, inneha en sammanräknad inkomst på 40 000 kr och klara sedvanlig kreditprövning.
Låntagaren har en möjlighet att förlänga det ursprungliga låneavtalet genom att betala in förlängningsavgiften innan den ursprungliga förfallodagen, du kan förlänga lånet i 7, 14 alt. 30 dagar.
Låntagaren kan hos Vivus ansöka om att betala tillbaka sitt lån enligt en av Vivus fastställd avbetalningsplan. Uppläggningsavgiften för en avbetalningsplan är 200 kronor samt 50 kronor för varje utskickad faktura som utsändes varje månad under avbetalningstiden.
Rätt ovanligt med förlängningstider och avbetalningsplaner i villkoren så vitt jag vet, verkar schysst även om det kostar en del som vanligt:

Testat

jag har testat , kan säga att det verka kanon och pengarna kom in direkt...

Hittade detta också:

Vivus Finance AB (Vivus.se) är ett internationellt företag med målet att bli Europas ledande leverantör av kortfristiga krediter. Vivus Finance ingår i koncernen SMScredit Group och har för närvarande kontor i Lettland, Litauen, Finland samt Sverige. Koncernen har i dagsläget ca 105 000 kunder och omsätter ca 100 milj.

http://www.smscreditgroup.com/

Intressant

Snygg, smidig och lätt förstådd hemsidan.
Hans, Vestervik

Hans kan tydligen inte stava till Västervik som jag tror staden faktiskt heter.

Heeej! Har lånat från er ett flertal tillfällen och har alltid fått pengarna på 5 min. Tack för att ni finns.
Jakob, Visby

Flertal tillfällen? Trodde detta var något nytt. Inte hört talas om dem eller sett sidan tidigare fast jag letar / lånar ibland..

Nån som har testat?

Ja jag har provat och inga problem fungerde kanon
Man har sin egen sida där man loggar in och har koll vad man har

Samma här, det fungerade bra att låna där. Testade dessa då Folkia har blivit så dyra med lån nummer två, vivus var ju gratis första lånet..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp