Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Någon som nyligen fått samtal om inledande?

Kan ett intyg hjälpa om ja skickar in där de står att nån annan betalar min flickvän i detta fallet . Om jag överklagar för de måste jag chansa att göra iaf har inget att förlora liksom :(
Ni får fixa så att din flickvän får ta över avtalet på leasingbilen. En av mina föräldrar gjorde det i samband med min ansökan om skuldsanering.

Kan ett intyg hjälpa om ja skickar in där de står att nån annan betalar min flickvän i detta fallet . Om jag överklagar för de måste jag chansa att göra iaf har inget att förlora liksom :(
Det kommer inte godtas, du förstår varför, folk skulle skicka in intyg på att någon annan betalar för allt möjligt.

Däremot om du kan påvisa att du behöver bilen p.g.a sjukdom, ta dig till och från arbetet (Avsaknad av kommunala eller statliga färdmedel) eller liknande kan du få förbehåll för just detta.

I annat fall bör du skriva över bilen på någon annan.

Nope, du är fortfarande betalningsansvarig. Du behöver bli av med ansvaret.

Nope, du är fortfarande betalningsansvarig. Du behöver bli av med ansvaret.
Vi jobbar på samma jobb och bilen är genom jobbet så kanske man kan skriva över avtalet bara och kanske höra av sig till handläggaren och skicka bevis. Tänker så man slipper skicka in och vänta på överklagan till tingsrätten som kan ta tid tänker jag

Vi jobbar på samma jobb och bilen är genom jobbet så kanske man kan skriva över avtalet bara och kanske höra av sig till handläggaren och skicka bevis. Tänker så man slipper skicka in och vänta på överklagan till tingsrätten som kan ta tid tänker jag
Är det en förmånsbil alltså? Och inte en privatleasing bil? (eller en personalbil där du betalar via löneavdrag?)

Är avslaget gjort, så behöver du överklaga. Men jag tror inte du kommer vinna något på det. Utan det är ordna det dem påpekat och sen söka igen.

Ja, överklaga.

Det låter i mina öron som de har missförstått situationen. Om du kan visa att du inte står för leasingkostnaden längre - till exempel med ett intyg från din flickvän eller jobbet - så har du god chans att få det ändrat. Jag hade börjat med att kontakta min handläggaren direkt och förklara, så kanske de kan rätta beslutet utan att det behöver gå till tingsrätten. Det är värt försöket, du har ju inget att förlora liksom :)

Ja, överklaga.

Det låter i mina öron som de har missförstått situationen. Om du kan visa att du inte står för leasingkostnaden längre - till exempel med ett intyg från din flickvän eller jobbet - så har du god chans att få det ändrat. Jag hade börjat med att kontakta min handläggaren direkt och förklara, så kanske de kan rätta beslutet utan att det behöver gå till tingsrätten. Det är värt försöket, du har ju inget att förlora liksom :)
Mailade handläggaren nu att jag ska till jobbet imorn med flickvännen och se om vi kan skriva över avtalet på henne om överlåtelsen går igen kan jag skicka in intyget/beviset.. får se vad hon svarar på det !!!

Är det en förmånsbil alltså? Och inte en privatleasing bil? (eller en personalbil där du betalar via löneavdrag?)

Är avslaget gjort, så behöver du överklaga. Men jag tror inte du kommer vinna något på det. Utan det är ordna det dem påpekat och sen söka igen.
Stämmer det är via löneavdrag. Mitt avtal går ut 2027 så långe det finns chans o hopp nu så ska ja försöka fan, har inget att förlora

Mailade handläggaren nu att jag ska till jobbet imorn med flickvännen och se om vi kan skriva över avtalet på henne om överlåtelsen går igen kan jag skicka in intyget/beviset.. får se vad hon svarar på det !!!

Ja, precis så. Kör på det. Så länge det finns en chans ska du ta den. Förmånsbil via löneavdrag behöver inte fälla allt, särskilt om du kan visa att det inte är du som har nyttan eller kostnaden längre.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp