Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Någon som klarat det utan skuldsanering?

Hej, jag har gjort lite som dig. Jobbat extra, amorterat så mycket det går. Väntat ut betalningarna, misskötta krediter och minskat UC ff. Bokade tid hos Swedbank i september, och kunde samla 500 000 i nytt lån hos dom. Har endast ett lån utöver Swedbank nu. Visst, jag är fortfarande högt skuldsatt, men nu minskar skulden på riktigt tack vara drägliga räntor. Lycka till hos Nordea🤞
Tack! Och Precis. Dräglig ränta och 1 lån vore drömmigt just nu - ett enstaka lån där man kan chippa in extra när det behövs. Då skulle jag garanterat bli skuldfri tidigare tror jag.

Jag som har 1,4 i blancolån och inkomst på 504 000 med en förfrågan ligger på 0,3 så jag tycker ditt är lite högt?
vet dock inte om det spelar någon roll att jag också har en bolån och har blancolånen med min karl som medlåntagare.. ?

Jag som har 1,4 i blancolån och inkomst på 504 000 med en förfrågan ligger på 0,3 så jag tycker ditt är lite högt?
vet dock inte om det spelar någon roll att jag också har en bolån och har blancolånen med min karl som medlåntagare.. ?
Det kan ju spela roll, mindre risk och extra trygghet. Jag vet ju att jag är högt belånad givetvis. Funderade bara på om det va det i sig eller att mitt lån från Morrow visas som en kredit i Kreddy. Kan såklart vara en mix.. även om jag inte blir hjälpt av Nordea hoppas jag att jag får klara besked om vad som krävs för ATT jag ska få hjälp med lån och när i tid.

Det kan ju spela roll, mindre risk och extra trygghet. Jag vet ju att jag är högt belånad givetvis. Funderade bara på om det va det i sig eller att mitt lån från Morrow visas som en kredit i Kreddy. Kan såklart vara en mix.. även om jag inte blir hjälpt av Nordea hoppas jag att jag får klara besked om vad som krävs för ATT jag ska få hjälp med lån och när i tid.
Jag är hyffsat säker på att det är "krediten" hos Morrow som spökar. Som värst var jag nästan uppe i 900 K i blanco på en inkomst runt 450 K och höll jag bara de synliga krediterna nollade (och som du hade få/inga färska ff:s) så låg jag oftast ner mot 0.3. Man kan ha väldigt höga blancon och ändå ha bra UC. Däremot får man inga lån/erbjudanden ändå om man klassas som överbelånad oavsett UC.

Vad är det för sorts lån du har hos Morrow? Är det alltså egentligen ett blanco? Ingen kredit du kan betala ut och in i?

Jag är hyffsat säker på att det är "krediten" hos Morrow som spökar. Som värst var jag nästan uppe i 900 K i blanco på en inkomst runt 450 K och höll jag bara de synliga krediterna nollade (och som du hade få/inga färska ff:s) så låg jag oftast ner mot 0.3. Man kan ha väldigt höga blancon och ändå ha bra UC. Däremot får man inga lån/erbjudanden ändå om man klassas som överbelånad oavsett UC.

Vad är det för sorts lån du har hos Morrow? Är det alltså egentligen ett blanco? Ingen kredit du kan betala ut och in i?
Det är vad jag trodde var ett vanligt blanco när jag tog det men som står under ”krediter” i Kreddy - den verkar klassas som en kredit, inte bra.

Har noll förhoppning om att få något samlingslån hos låneförmedlare på nätet med nuvarande förutsättningar men hoppas ändå min egen bank kan vara villiga att hjälpa nånstans, om inte annat med att jag som sagt får veta vad som krävs för att få ett enda stort samlingslån. Alltså hur mycket skulden måste minska först eller vad annat som krävs för att det ska bli verklighet.

Vad är handläggningstiden nu för tiden på ansökan skuldsanering?

Vi har idag sökt om att flytta bolån till Nordea, önska oss lycka till, snälla! Senast vi sökte fick vi nej pga för höga blancolån men vill verkligen testa igen att flytta bolånet innan de nya reglerna börjar gälla i april.
Vi har värderat om huset o vi fått det värderat till nästan 500 000 mer än vi köpte för så jag hoppas verkligen verkligen att Nordea vill ge oss en chans!
Min förhoppning är att spara 10 000 i månaden bara av att få hjälp av dom…

Nu har jag varit på möte hos Nordea och fått svar några dagar efteråt: de kunde hjälpa mig noll och ingenting. De räknar på schablonvärden med hängslen & livrem precis hela tiden - helt orimligt att bara gå efter en ”policy” och kalkyl?
Jag har ett privatlån hos dem som från start var 500k men som jag betat ner till 275. Inte ens den kunde vara villiga att hjälpa mig att höja upp igen för att lösa annat sämre lån.

Jag har ändå rätt bra lön med bra årsinkomst, varit kund där sen urminnestider, tecknat försäkringar & bolån, aldrig missat en inbetalning (där eller nån annanstans), inga anmärkningar, spelfri och inga nya lån på 3 år. Inte ens ett halmstrå fick jag hjälp med. Jag var tvungen att beta av hela mitt skuldberg till 500k sammanlagt för att få hjälp. Det är om ca 7 år. Helt otroligt.

Ska det vara såhär svårt? Jag går runt varje månad och kan t.o.m. spara lite men det hade kunnat vara så mycket bättre med hjälp och fått mig skuldfri flera år tidigare - både jag och banken hade ju tjänat på det?

Är man fast i det här hamsterhjulet nu alltså utan hjälp på många år? Är det värt att försöka byta bank? Nån med idéer/tankar/erfarenhet?

Nu har jag varit på möte hos Nordea och fått svar några dagar efteråt: de kunde hjälpa mig noll och ingenting. De räknar på schablonvärden med hängslen & livrem precis hela tiden - helt orimligt att bara gå efter en ”policy” och kalkyl?
Jag har ett privatlån hos dem som från start var 500k men som jag betat ner till 275. Inte ens den kunde vara villiga att hjälpa mig att höja upp igen för att lösa annat sämre lån.

Jag har ändå rätt bra lön med bra årsinkomst, varit kund där sen urminnestider, tecknat försäkringar & bolån, aldrig missat en inbetalning (där eller nån annanstans), inga anmärkningar, spelfri och inga nya lån på 3 år. Inte ens ett halmstrå fick jag hjälp med. Jag var tvungen att beta av hela mitt skuldberg till 500k sammanlagt för att få hjälp. Det är om ca 7 år. Helt otroligt.

Ska det vara såhär svårt? Jag går runt varje månad och kan t.o.m. spara lite men det hade kunnat vara så mycket bättre med hjälp och fått mig skuldfri flera år tidigare - både jag och banken hade ju tjänat på det?

Är man fast i det här hamsterhjulet nu alltså utan hjälp på många år? Är det värt att försöka byta bank? Nån med idéer/tankar/erfarenhet?
Tror att total summan du har är för mkt helt enkelt är för stor risk att låna ut till dig.
Och att låna ut bara lite när dem vet att du har andra lån är inte värt risken heller.
Fast än du gjort allt rätt med betalningar nu så betyder det inte att det alltid kommer vara så, arbetslös eller vad som så blir det svårt för dem att få in pengarna tyvärr

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp