Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Någon som klarat det utan skuldsanering?

Tror att total summan du har är för mkt helt enkelt är för stor risk att låna ut till dig.
Och att låna ut bara lite när dem vet att du har andra lån är inte värt risken heller.
Fast än du gjort allt rätt med betalningar nu så betyder det inte att det alltid kommer vara så, arbetslös eller vad som så blir det svårt för dem att få in pengarna tyvärr
Så oerhört trist när allt man vill är att göra rätt för sig. Då är det inte mycket till val än att fortsätta böka på då helt enkelt. Jag ska ändå kolla om Swedbank är villiga att göra något om jag & min sambo flyttar allt till dem - skadar ju inte att fråga åtminstone.

Precis så. Det är ju i starten som hästjobbet är. Jag har en kortsiktig plan och en långsiktig där den senarenämnda är att vara helt skuldfri om 10 år, precis innan jag har fyllt 50. Det är ändå ett rimligt mål om jag kommer ner till att ha max 3 stora blancos med bra ränta trots en så stor skuld. Man får ju dessutom bättre lön för varje år (iaf i mitt fall) så det är bara att kämpa på. Går det ihop och man kan lösa det utan sanering/utmätning så måste det ju vara ett bättre alternativ även om det är tufft. Jag hoppas åtminstone det!
Varför i h-e vill du kämpa motvind i 10 år om du har möjlighet att få skuldsanering och få det undanbökat inom 5 år? Är detta nåt "vill göra rätt för mig" martyr trams 🤨

Varför i h-e vill du kämpa motvind i 10 år om du har möjlighet att få skuldsanering och få det undanbökat inom 5 år? Är detta nåt "vill göra rätt för mig" martyr trams 🤨
Jag är väl helkörd att få skuldsanering då jag har för hög inkomst/lön och kan betala inom rimlig tid? Alla ”tester” jag gjort tyder på det i alla fall. Vill inte att frugan ska stå för hela hushållet, då får vi ju sälja huset. Så nej, inget martyrtrams :/

Jag är väl helkörd att få skuldsanering då jag har för hög inkomst/lön och kan betala inom rimlig tid? Alla ”tester” jag gjort tyder på det i alla fall. Vill inte att frugan ska stå för hela hushållet, då får vi ju sälja huset. Så nej, inget martyrtrams :/
Vet hon om dina skulder? Vore det i så fall inte bättre att sälja huset och lösa alla lån och börja om igen istället för att förlora 10 år så här. Har du bra lön borde det inte vara svårt att börja om. Det är bara ett hus, förstår inte varför folk är så bundna vid sina hus när de ändå mår piss inombords. Det är bara ett utrymme liksom

Vet hon om dina skulder? Vore det i så fall inte bättre att sälja huset och lösa alla lån och börja om igen istället för att förlora 10 år så här. Har du bra lön borde det inte vara svårt att börja om. Det är bara ett hus, förstår inte varför folk är så bundna vid sina hus när de ändå mår piss inombords. Det är bara ett utrymme liksom
Hon vet om varenda krona. Tack för din input men allt är inte så svart eller vitt för mig, tyvärr.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp