Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Någon som har testat Tando lån?

Fick avslag som borgenär för att jag redan hade en aktiv ansökan som huvudlåntagare (och min låneansökan som huvudlåntagare tog automatiskt bort när jag gjorde borgenärsansökan). Det är tydligen något som deras system automatiskt avslår även om man så skulle vara god för 10 hus och världens högsta creditsafe.

Verkar som att det finns tre huvudkriterier för att få loss ett lån: Bostad, hög creditsafe och ingen aktiv ansökan.
att man inte kan vara huvudlånetagare och borgenär samtidigt har stått tidigare i tråden här tyvärr
Va synd!

att man inte kan vara huvudlånetagare och borgenär samtidigt har stått tidigare i tråden här tyvärr
Va synd!

Det är ju inget större problem egentligen, det är ju bara att ta bort sin egna ansökan ifall man vill pröva att ställa upp som borgenär. Det infernaliskt svåra har ju visat sig att hitta en borgensman som de faktiskt godkänner, man blir helt less på hur knäckande den här låneprocessen är. Jämnt ska de hetsa med mail också om att "vi har reserverat 80 tusen till dig!" som om det skulle betyda något.

Ännu ett försök med en borgensman, ytterligare ett avslag. De verkar begära att man ska äga Trump Tower eller något för att bli godkänd.

Ännu ett försök med en borgensman, ytterligare ett avslag. De verkar begära att man ska äga Trump Tower eller något för att bli godkänd.

Min morsa var min borgensman hon äger ingenting, däremot hade jag en bra creditsafe.

Min morsa var min borgensman hon äger ingenting, däremot hade jag en bra creditsafe.

Tack, då finns det hopp ändå. Tänkte ringa deras kundtjänst och fråga om de kan ge konkret information om varför mina 2 borgenärer inte blev godkända, om de säger något matnyttigt som kan hjälpa massan här så skriver jag det.

Ringde deras kundtjänst och frågade dem ifall de kunde ge mig en utförlig utläggning kring hur de godkänner/nekar borgenärer. Personen i kundtjänst lät väldigt trevlig så var all ears... sedan i mailet så får man sedvanlig automat-utskick med samma gamla skåpmat som vi alla redan visste. De har helt enkelt ingen avsikt utav att lägga allt på pränt, så det är bara att pussla ihop det vi har fått veta i den här tråden.

Skyhög creditsafe + bostad är nästan garanterat OK. Husägandet inget krav, men den kombon verkar vara det de värdesätter allra mest.

Ringde deras kundtjänst och frågade dem ifall de kunde ge mig en utförlig utläggning kring hur de godkänner/nekar borgenärer. Personen i kundtjänst lät väldigt trevlig så var all ears... sedan i mailet så får man sedvanlig automat-utskick med samma gamla skåpmat som vi alla redan visste. De har helt enkelt ingen avsikt utav att lägga allt på pränt, så det är bara att pussla ihop det vi har fått veta i den här tråden.

Skyhög creditsafe + bostad är nästan garanterat OK. Husägandet inget krav, men den kombon verkar vara det de värdesätter allra mest.
Fast nej. En vanlig inkomst, vanlig ”hög” Creditsafe och ingen bostad har funkat. Detta vet jag.

Hej! Ni som har blivit godkända o fått utbetalt av Tando, skickar de hem något till dig eller borgesman? Eller kör de allting digitalt? Ringer de upp borgesman? Hur funkar de egentligen?

Har varit inne o kikat på TANDO inlägget på SMS lån tråden men hittar ej svar till mina frågor. Så skulle uppskatta svar jättemycket!

Hej! Ni som har blivit godkända o fått utbetalt av Tando, skickar de hem något till dig eller borgesman? Eller kör de allting digitalt? Ringer de upp borgesman? Hur funkar de egentligen?

Har varit inne o kikat på TANDO inlägget på SMS lån tråden men hittar ej svar till mina frågor. Så skulle uppskatta svar jättemycket!

Har du angivit någon som borgensman utan dennes vetskap? Låter inte så bra om så är fallet! Varför skulle det annars vara ett problem att de kontaktar denne?

Hur är din situation egentligen Alexander? Du uppvisar tydliga signaler på att det inte står riktigt rätt till. Jagar du pengar för ditt spelmissbruk, eller vad är anledningen till lån och kreditkort?

Har du angivit någon som borgensman utan dennes vetskap? Låter inte så bra om så är fallet! Varför skulle det annars vara ett problem att de kontaktar denne?

Hur är din situation egentligen Alexander? Du uppvisar tydliga signaler på att det inte står riktigt rätt till. Jagar du pengar för ditt spelmissbruk, eller vad är anledningen till lån och kreditkort?
Nej. De kan kontakta borgesman, dock inte brev då denne bor hemma.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp