Det finns ju ett betyg bättre än ”hög” men jag har ingen aning. Kan bero på allt mellan himmel och jord.Bara gratulera. Jag fick liksom inte då skall tilläggas att jag själv har högsta betyg på creditsafe, hyfsad inkomst, inga anmärkningar osv även om nu mina uppgifter är oväsentliga.
Min borgensman hade över 300 000 i inkomst, aldrig haft anmärkningar, högsta creditsafebetyg, inga lån osv? Men äger ingen bostadsrätt. Märkligt.
Helt sant, fast båda riskerar ju att få betalningsanmärkningar.Problemet är ju att borgensmannen tar den största risken. Om du skulle välja att inte återbetala en krona, blir borgeningsmannen ansvarig att återbetala hela lånet.
Hm..aldrig hört om att det finns högre betyg hos creditsafe än hög men kan absolut vara så!Det finns ju ett betyg bättre än ”hög” men jag har ingen aning. Kan bero på allt mellan himmel och jord.
har själv ansökt nu och med en borgensman som är lämplig men jag har ändå bad feelings så att säga!Dem reserverat pengarna till nästan alla men sedan dem begär en borgenär(helst med fastighet) och då det roliga oftast tar slut.Hej
Gjorde ansökan bara för att testa om det skulle bli ngt och har skulder på över 1mil..och uttmätning men blev ändå godkänd på 100tk.
Hur kan det gå detta,kom till där jag skulle fylla i kortnummer osv så avbröt där men fick mail att jag blev godkänd och de reserverat 100tkr till mig