- Meddelanden
- 1 783
- Mottagna reaktioner
- 416
- Poäng
- 587
Menade också att vissa gånger vill dem ha kompletteringar och det beror ju på förutsättningar också. Om nuvarande lön är mycket högre än taxerad brukar dem vilja ha lönespecifikation för att se att det stämmer.Har sökt väldigt mycket på forumet och som jag sett så har även Remember ibland krav på kontoutdrag. Tror dock att kompletteringar beror på ens förutsättningar, samt hur det ser ut på UCn och om lönen diffar mot deklarerad inkomst. Sedan är nog arbetsgivarintyg endast en bekräftelse för banken så de får sin säkerhet.
Kan inte se erbjudandena längre men jag ansökte om 350k och samla 75k, alla kreditkort och krediter utanför UC såsom klarna. Tänkte att mitt blanco på 125k hos SEB med medlemsränta kan få ticka på för räntan var förmånlig men att amortera lite fortare där bara.
Jag kommer kunna se erbjudandena igen när Forex avslutat sin handläggning enligt Advisa.
Det jag kommer ihåg dock var att Ica och Ikano hade lösenkrav, gör inte så mycket för min del då jag ändå tänkt att lösa krediterna med högre ränta. Får ändå 275k över att köpa bil och ha som buffert/investera över.
Det jag stör mig på är de som begär kontoutdrag! Det känns väldigt privat men jag kan förstå banken å ena sidan. Men med dessa förutsättningar och en medsökande som har en helt ren UC känns det som de spottar mig i ansiktet. Kan dock tänka mig att fler banker kommer behöva göra detta i framtiden då mycket fokus ligger på penningtvätt senaste tiden... Hur som så vill jag nu välja en bank som inte kommer begära kontoutdrag av mig och min medsökande, någon som har input på detta? Kanske ska skapa en egen tråd, haha.
Det står som sagt mellan ICA banken, Collector, Ikano och Santander som erbjuder förmånlig ränta. Vet att Santander betalar ut snabbt, någon som fått krav på kontoutdrag av dem?
@Terry_ Mjo... Det känns sådär, men en effektiv ränta på 3,62% och rak amortering känns dock väldigt attraktivt. De kanske bara vill se att man faktiskt har en inkomst?