Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Nätlån - kreditupplysning!

OBS att notera!

Nätlån har bytt från Creditsafe till Bisnode! Man vill ju inte ha en synlig ff för ett lån på 4.000 kr vilket nu blir fallet iom Bisnode.

Har haft kontakt med deras kundtjänst idag.

Så jävla tröttsamt med det här. Aktörerna som tar creditsafe blir allt färre.

Ok, då förstår jag varför jag blev nekad idag men godkänd för en månad sedan med samma förutsättningar...riktiga jävla idioter som nu ytterligare kommer förstöra mitt Bisnode-betyg som ser allt bättre ut. På deras hemsida står det att de fortfarande att de använder Creditsafe. Kan man be dem att återta Bisnode-upplysningen med hänsyn till detta?

Det går ju inte att ansöka på nätlån? Kommer inte vidare när man valt Swedbank. Någon som vet varför?

Ok, då förstår jag varför jag blev nekad idag men godkänd för en månad sedan med samma förutsättningar...riktiga jävla idioter som nu ytterligare kommer förstöra mitt Bisnode-betyg som ser allt bättre ut. På deras hemsida står det att de fortfarande att de använder Creditsafe. Kan man be dem att återta Bisnode-upplysningen med hänsyn till detta?
Absolut det skulle jag göra!

Vad synd, de är jättebra enligt mina erfarenheter. väldigt tillmötesgående. Använder sig utav Granit inkasso som också är bra att ha med att göra!

Varför lyckas vissa söka och vissa fastnar när man kommer till instantor? Jag har prövat flera dgr men kommer inte vidare när jag valt Swedbank. E som sidan fastnar och bara det under rullar???

Det ska du vara glad för. Dessa eländiga bolag ska du hålla dig långt borta från. En effektiv ränta på över 300% är inget annat än ocker.

Pratat med Johan, VD på Nätlån och 38:an. Han bekräftade att de numera anlitar Bisnode. Anledningen är att de i allt högre utsträckning behöver anlita fogden för att driva in sina skulder samt att undvika kreditförluster.

Så gott folk, betala era skulder, annars kommer Creditsafe snart vara ett minne blott :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp