- Meddelanden
- 31
- Mottagna reaktioner
- 12
- Poäng
- 42
..och man ska börja göra rätt!
Om 8 månader så är min skuldsanering över och vill ju såklart börja bygga upp en stabil ekonomi för mig och min familj.
Jag inser att jag inte har koll på hur jag ska lägga en budget med sparande på bästa sätt och vill kolla hur ni andra gör.
Hur hade ni gjort med följande information.
Dela gärna med er hur ni själva gjort i er familj.
Önskemål att hitta utrymme för:
Sparande för vår son
Sparande till resor&konsumtion
Sparande tlll en buffert
Önskar också köpa en bättre bil. Vi klarar oss inte utan pga av situation med skola långt bort
Vår familj består av mig, min sambo (utmätning), vår gemensamma son 4 månader, min sambos son varannan vecka 5 år samt 2 hundar.
Vi delar på alla fasta kostnader och har den resterande pengar på våra egna konton och delar så mycket vi kan på mat osv. Vi hjälper varandra. Så nästan som vi har gemensam ekonomi och jag kommer ta mer kostnader när skuldsaneringen är över är tanken.
Min inkomst netto 32000
Min sambos inkomst netto (löneutmätning) 16200
Barnbidrag totalt för alla barn ca 1900
Årlig bonus för mig på mellan 20-30 tusen kronor (räknar inte med det här utan tänker att det ska gå till något av vårt sparande)
Totala inkomster: 50300
Utgifter:
Hyra 13572
Parkering 1000
Försäkringar: 2800 (inklusive hundförsäkring som
är dyr)
Telefon för båda: 800
Internet: 500
El: 500
Tränselslatt: ca 500
Förskola: 750
CSN: 800
Sl kort: 1100
totala fasta utgifter: 22322 kr
utrymme kvar: 27978 kr.
hur fördelar ni detta utrymme med sparande bil och att leva för vår familj? Lever jag i en drömvärld? Har mycket att lära märker jag.
Om 8 månader så är min skuldsanering över och vill ju såklart börja bygga upp en stabil ekonomi för mig och min familj.
Jag inser att jag inte har koll på hur jag ska lägga en budget med sparande på bästa sätt och vill kolla hur ni andra gör.
Hur hade ni gjort med följande information.
Dela gärna med er hur ni själva gjort i er familj.
Önskemål att hitta utrymme för:
Sparande för vår son
Sparande till resor&konsumtion
Sparande tlll en buffert
Önskar också köpa en bättre bil. Vi klarar oss inte utan pga av situation med skola långt bort
Vår familj består av mig, min sambo (utmätning), vår gemensamma son 4 månader, min sambos son varannan vecka 5 år samt 2 hundar.
Vi delar på alla fasta kostnader och har den resterande pengar på våra egna konton och delar så mycket vi kan på mat osv. Vi hjälper varandra. Så nästan som vi har gemensam ekonomi och jag kommer ta mer kostnader när skuldsaneringen är över är tanken.
Min inkomst netto 32000
Min sambos inkomst netto (löneutmätning) 16200
Barnbidrag totalt för alla barn ca 1900
Årlig bonus för mig på mellan 20-30 tusen kronor (räknar inte med det här utan tänker att det ska gå till något av vårt sparande)
Totala inkomster: 50300
Utgifter:
Hyra 13572
Parkering 1000
Försäkringar: 2800 (inklusive hundförsäkring som
är dyr)
Telefon för båda: 800
Internet: 500
El: 500
Tränselslatt: ca 500
Förskola: 750
CSN: 800
Sl kort: 1100
totala fasta utgifter: 22322 kr
utrymme kvar: 27978 kr.
hur fördelar ni detta utrymme med sparande bil och att leva för vår familj? Lever jag i en drömvärld? Har mycket att lära märker jag.
Senast ändrad: