Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När kommer dom flesta årsbeskeden tror ni ?

Jag har haft dom flesta pisslånen, och alla långivare har alltid rapporterat räntan till skatteverket. Har inte alltid fått mail eller besked direkt till mig, men har alltid funnits med i deklarationen. Men kanske kan vara smart att kontrollräkna om vissa fular sig.

Rätt nära den preliminära deklarationen nu ~ 1 månad. Skall bli spännande!

Jag har haft dom flesta pisslånen, och alla långivare har alltid rapporterat räntan till skatteverket. Har inte alltid fått mail eller besked direkt till mig, men har alltid funnits med i deklarationen. Men kanske kan vara smart att kontrollräkna om vissa fular sig.

Rätt nära den preliminära deklarationen nu ~ 1 månad. Skall bli spännande!
Tando, Holms och PFC vet jag på rak arm inte har rapporterat en krona. Men utöver det har nästan alla rapporterat.

Har någon erfarenhet av att ett inkassobolag har rapporterat in till skatteverket och i så fall vilket?

Kan meddela att Loanstep inte skickar ut något. Mailat dom och fått detta till svar:

"Vi skickar inte ut årsbesked utan det skickas direkt till SKV så det kommer förtryckt på din deklaration"

Verkar inte vara något krav. Klarna eller Fairlo skickar inte heller ut årsbesked om jag minns rätt, men.

Däremot så är det en underförstådd branschstandard och given service för de flesta att erbjuda.

Däremot tror jag dom är tvungna att svara om man specifikt säger att man avropar lagen om GDRP i syfte att inhämta vilket belopp man betalat i ränta under 2023 då detta är information som lagras om individen som man har rätt till enligt lag
Bra o veta att man kan nyttja GDPR lagen för att hämta den typen av uppgifter.

Avida Kredit har nu lämnat årsbesked på mina sidor i dokumentarkivet

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp