Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När kommer dom flesta årsbeskeden tror ni ?

Är det någon som fått utskick av Fairlo? (heter: Nordiska Kreditmarknadsaktiebolaget(publ) på deklarationen. Ser dom på förra årets deklaration, men hittar inte att dom ska ha skickat något årsbesked förra året. Varken från Fairlo eller Nordiska
Samma här, ser på deklarationen, men hittar inget utskick.
Sen är ju inte minnet på topp, så jag minns inte riktigt om jag sett något heller :).

Marginalen Bank har lämnat årsbesked idag. Kan man se om man loggar in på mina sidor

PRA Group kom nu på Kivra, 14’ inrapporterad ränta så upp i ca 30’ nu totalt.

Vi fick igår på vårt billån som är hos TF bank.

Skuld 62,711
Ränta 11,297

Någon som kommer ihåg om man får årsbesked av Luma Finans AB (Lumify/Credifi)?

Ser att dom var med på förra årets deklaration. Men hittar inget årsbesked.

Kollat igenom Kivra och min mail och hittar inget från dom i början av detta året ang. årsbesked så tror inte dom skickar ut det. Du få nog kontakta dom :eek:

Kollat igenom Kivra och min mail och hittar inget från dom i början av detta året ang. årsbesked så tror inte dom skickar ut det. Du få nog kontakta dom :eek:
Förvånar mig inte att dom med dyraste räntorna och dolda avgifter inte ens kan bistå med ett årsbesked

Jag mejlade dom och bad om årsbesked med ränteutgifter. Fick till svar att dom skickat uppgifterna till Skatteverket. Har dom inget skyldighet att ge det direkt till låntagaren om man efterfrågar det?! Allt med Lumify är verkligen uselt.

Jag mejlade dom och bad om årsbesked med ränteutgifter. Fick till svar att dom skickat uppgifterna till Skatteverket. Har dom inget skyldighet att ge det direkt till låntagaren om man efterfrågar det?! Allt med Lumify är verkligen uselt.
Verkar inte vara något krav. Klarna eller Fairlo skickar inte heller ut årsbesked om jag minns rätt, men.

Däremot så är det en underförstådd branschstandard och given service för de flesta att erbjuda.

Däremot tror jag dom är tvungna att svara om man specifikt säger att man avropar lagen om GDRP i syfte att inhämta vilket belopp man betalat i ränta under 2023 då detta är information som lagras om individen som man har rätt till enligt lag

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp