Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När gäller omprövningsbeslut?

Hej!
Nu i juli är det dags för min egna omprövning pga högre lön. Om det nu blir så, blir första nya betalningen då fr.o.m nästa månad, eller gäller det direkt nu från Juli månad?

Hej!
Nu i juli är det dags för min egna omprövning pga högre lön. Om det nu blir så, blir första nya betalningen då fr.o.m nästa månad, eller gäller det direkt nu från Juli månad?
Antar att det gäller skuldsanering?
Även om du omprövar nu tar det flera månader innan någon handläggare tittar på din omprövning. Tills dess betalar du enligt ditt tidigare beslut.

Yes, gäller skuldsanering.
Jag ansökte i mars och enligt deras väntetider är det snart dags för mig, troligtvis nästa vecka

Är det en stor ökning så att du förväntar dig att betalplanen ändras?

Som du skriver är det snart dags för dom att börja titta på din omprövning av skuldsanering. När dom sedan har tagit ett beslut att antingen ändra, eller inte ändra, gäller det direkt från det att du har fått det nya beslutet. Det brukar även framgå i nya beslutet från när det gäller osv.

Är det en stor ökning så att du förväntar dig att betalplanen ändras?
Nja, ökningen är 2400 före skatt vilket ju är under de 4-5000 det pratas om. Men! Har hört att om saneringen är relativt ny kan det gå igenom ändå. Vann laga kraft i december 2024

Justja, har fått en hyreshöjning på 500 också så realhöjningen blir väl 1900 före skratt

Nja, ökningen är 2400 före skatt vilket ju är under de 4-5000 det pratas om. Men! Har hört att om saneringen är relativt ny kan det gå igenom ändå. Vann laga kraft i december 2024
Att dom ändrar så du ska betala mer trots liten ökning är större när ökningen sker nära inpå beslutad skuldsanering. Helt rätt att ompröva!

Att dom ändrar så du ska betala mer trots liten ökning är större när ökningen sker nära inpå beslutad skuldsanering. Helt rätt att ompröva!
Ja, sen är ju frågan vad dom menar med nära inpå. 1 månad, 3, 12, 24? Så jag omprövade för säkerhets skull

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp