Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När gäller omprövningsbeslut?

Tror det var typ 18 månader in i min sanering när man godkände en liknande liten ökning för mig pga att det var lång tid kvar av saneringen så det därför räknades som en väsentlig förändring

Ja, sen är ju frågan vad dom menar med nära inpå. 1 månad, 3, 12, 24? Så jag omprövade för säkerhets skull
Ca 7 månader efter att jag hade fått beslutad skuldsanering så fick jag min första löneökning. Den omprövade jag trots att det bara var en summa på ca 1600kr före skatt. När dom började jobba på min omprövning hade det gått totalt 10 månader. Dom ändrade så att jag skulle betala mer pga att det var så nära inpå att jag hade fått beslutad skuldsanering.
Så precis som allting annat så är det nog väldigt olika från fall till fall.
Jag har under hela min skuldsanering hittills (har mindre än ett år kvar av 5 totalt) resonerat att jag vill ha ryggen fri. Så jag har omprövat alla mina ändringar, där jag fått bättre ekonomi, men även sämre ekonomi.
Jag vet att det ökar väntetiden, men jag vill hellre ha ryggen fri, än att ”chansa”.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp