Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Myras väg mot skuldfrihet

Tror hon är mest stressad av att hon saknar kunskap för hur hon ska göra för att det ska bli rätt. Hojta till om du behöver hjälp med att räkna ut hur mycket det ska vara. Kan också hjälpa dig att ringa, du har varit så bussig mot andra. Jag kan de flesta löneprogrammen och vet hur man korrigerar, har jobbat som "lönetant" under flera år i min tidiga karriär och får ibland rycka in och hjälpa folk i min roll som konsult, fastän det inte är min huvudsakliga uppgift :)
Tack snälla, vad gulligt av dig <3
Hade det varit mig det gällde hade jag utan tvekan sökt mig "högre upp" hos ansvarig chef på det lönekontoret men jag får vänta till maj som jag har satt som gräns, kommer det inga pengar tillsammans med hans lön då heller då tar jag saken i egna händer och ringer själv.

Senast ändrad:
Igår betalade jag in det sista på Avarda skuld nr 2 så nu har vi inget mer där, skönt!
Nästa månad kommer jag avsluta skuld nr 2 hos Captum!
I maj ryker Wasa.
I juli ryker Marginalen
Då är vi nere på ca 22 långivare. Trots att jag betalat bort och avslutat så många. Just nu känns det som att det aldrig tar slut. Men jag vet att den känslan är fel!
I augusti ska bolånet läggas om!

Måste sätta mig ner och gå igenom alla skulder och göra en omprioritering med tanke på att ränteavdraget ev bara blir 50% nästa år. Så kanske jag får börja kika på räntan på lånen vi har och prioritera att beta av så mkt som möjligt på de dyraste.
Vad tror ni är smartast att göra med tanke på det halverade ränteavdraget (om det klubbas igenom!)?

Tack snälla, vad gulligt av dig <3
Hade det varit mig det gällde hade jag utan tvekan sökt mig "högre upp" hos ansvarig chef på det lönekontoret men jag får vänta till maj som jag har satt som gräns, kommer det inga pengar tillsammans med hans län då heller då tar jag saken i egna händer och ringer själv.
Tror som sagt att "stressen" ligger i kompetensbrist, så det vore klokt av dig att räkna ut hur mycket mellanskillnaden är mellan det felaktiga och korrekta innan samtalet och föreslå att de betalar ut den som en klumpsumma. Skulle gissa på att hen inte vet hur man backar semesterdagar och gör om rätt och att hon därför är livrädd att göra fel. De flesta har semesterårsskifte per 31/3, så vore jag i hennes kläder så skulle jag vilja ha sådant här avklarat först innan körning av den.

Vad tror ni är smartast att göra med tanke på det halverade ränteavdraget (om det klubbas igenom!)?
Jag tror din plan är sund. Försök bråka ned så mycket som möjligt för att skaffa marginaler.
Jaså, vad hade du gjort då?
Hur lång tid har du? :facejoy: När jag var sex, t.ex. inspirerades jag att gå in i garaget och plocka ut penslar och målarfärg. Jag hann nog måla halva husfasaden i en hiskelig blå färg på en sida av huset upp till en meter innan någon såg det... Och jag tror det tog längre tid att göra rent mig än att fixa husfasaden.

Jag tror din plan är sund. Försök bråka ned så mycket som möjligt för att skaffa marginaler.

Hur lång tid har du? :facejoy: När jag var sex, t.ex. inspirerades jag att gå in i garaget och plocka ut penslar och målarfärg. Jag hann nog måla halva husfasaden i en hiskelig blå färg på en sida av huset upp till en meter innan någon såg det... Och jag tror det tog längre tid att göra rent mig än att fixa husfasaden.
Släkt med Emil förstår jag :facejoy: Jag tycker själv att blått är snyggt. Så det kanske hade varit enklast att måla hela fasaden blå

Tror som sagt att "stressen" ligger i kompetensbrist, så det vore klokt av dig att räkna ut hur mycket mellanskillnaden är mellan det felaktiga och korrekta innan samtalet och föreslå att de betalar ut den som en klumpsumma. Skulle gissa på att hen inte vet hur man backar semesterdagar och gör om rätt och att hon därför är livrädd att göra fel. De flesta har semesterårsskifte per 31/3, så vore jag i hennes kläder så skulle jag vilja ha sådant här avklarat först innan körning av den.
Vad händer om det inte bli avklarat innan 31/3?

Vad händer om det inte bli avklarat innan 31/3?
Det är egentligen arbetsgivarens problem, men oftast om man har semesterårsavslut 31/3 så gör man en körning på det i lönesystemet, innan lönen i april, så att rätt antal semesterdagar räknas fram + ersättning och syns på lönebeskedet som skickas ut i april och då är det ju bra om man rättat från det gamla semesteråret innan. Men som sagt var, allt går att lösa om vilja och kunskap finns även efter 31/3.

Okej gott folk!
Har Påskhandlat igår!
Har sagt hemma i morse att de närmaste två veckorna är 0 kr per dag som gäller, alltså inga köp förutom mjölk och bröd och parkering! Får se om det håller. Vi får äta ur det som finns i frysen och kylen och trolla med knäna. Känner mig taggad på att klara av det.
På påskbordet kommer det erbjudas färsk lax, färsk lammstek, olika sorters sill, skagenröra, olika sallader, hummus, tzatziki, vegetarisk dolma, ägg, potatisgratäng och potatissallad.
Det blir alltid mat över som vi kan äta i säkert minst två dagar, säkert 3-4 dagar, dolma håller länge och har gjort 50 st!
Totalt inköp gick på 1700 kr för maten (och godis till alla påskäggen) och 400 på systemet.
Det kanske låter mkt men Påsk och Jul är tillfällen då familjen samlas och även vänner är bjudna just på Påsken. Alla andra dagar på året snålar vi in på allt och har väldigt låga matkostnader jämfört med andra, så inget slöseri här inte.

Är som sagt taggad på att ha 0 kr veckor, spendera är lätt, hålla igen är det svåra!
Önskar er alla en skön Påsk!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp