Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Myras väg mot skuldfrihet

Kvinnan i luren skulle ju kunna få en zen-lugn arbetsdag om hon tog tag i eländet och plockade bort det från den skavande att-göra-listan. Men jag är ju en enkel tjurskallig person, så vad vet jag. :)
Jag har sagt till sambon att om inget händer april och maj så kommer jag själv ringa. Vid maj går min gräns!!!!! Och om hon blir stressad när min försynte sambo ringer…. jäklar hon kommer behöva sjukskriva sig efter att jag ringt i så fall!

Tack! Det är jättetråkigt att de har gjort fel och obegripligt faktiskt hur det kunde gå till så här. Ingen av oss är medlem i facket. Men det ligger en ansökan om att ta ut sparad semester i pengar istället för ledighet i deras system så nån gång borde ju pengarna komma.
Hade det varit mig det gällde då hade jag ringt varje dag och frågat hur det går. Men sambon är inte bekväm med att "tjata" och särskilt efter att kvinnan i luren sagt att hon känner sig stressad när han ringer hahahaha alltså (vill skriva ngt fult men

Kvinnan i luren skulle ju kunna få en zen-lugn arbetsdag om hon tog tag i eländet och plockade bort det från den skavande att-göra-listan. Men jag är ju en enkel tjurskallig person, så vad vet jag. :)
Jag håller med. Trist att inte folk tar ansvar i sitt arbete

Förresten så upplever jag dig inte som tjurskallig :)

Jag har sagt till sambon att om inget händer april och maj så kommer jag själv ringa. Vid maj går min gräns!!!!! Och om hon blir stressad när min försynte sambo ringer…. jäklar hon kommer behöva sjukskriva sig efter att jag ringt i så fall!
Och det skulle hon förtjäna.

Varför inte göra någon form av skriftlig begäran med kopior till berörda chefer etc?

Tror hon är mest stressad av att hon saknar kunskap för hur hon ska göra för att det ska bli rätt. Hojta till om du behöver hjälp med att räkna ut hur mycket det ska vara. Kan också hjälpa dig att ringa, du har varit så bussig mot andra. Jag kan de flesta löneprogrammen och vet hur man korrigerar, har jobbat som "lönetant" under flera år i min tidiga karriär och får ibland rycka in och hjälpa folk i min roll som konsult, fastän det inte är min huvudsakliga uppgift :)

Jag är lite överraskad bara eftersom här på min arbetsplats så är lönerna det som ska bli rätt på första försöket. Felbokförda fakturor kan fixas i efterhand (och det är inte alltid så bråttom med det), men lönerna ska vara OK nästan redan innan vi börjar.

Alternativet är att vi får massorr av arga samtal från medarbetarna, och vi har ju bättre saker för oss att ägna tid åt. För vår egen skull, så gör vi rätt från början. Jag är alltid överraskad när jag hör att det inte är likadant på andra ställen.

Jag är lite överraskad bara eftersom här på min arbetsplats så är lönerna det som ska bli rätt på första försöket. Felbokförda fakturor kan fixas i efterhand (och det är inte alltid så bråttom med det), men lönerna ska vara OK nästan redan innan vi börjar.

Alternativet är att vi får massorr av arga samtal från medarbetarna, och vi har ju bättre saker för oss att ägna tid åt. För vår egen skull, så gör vi rätt från början. Jag är alltid överraskad när jag hör att det inte är likadant på andra ställen.
Du anar inte vad många företag som har löneansvariga som inte klarar sitt jobb. Många gånger så har de börjat på ekonomiavdelningen, men inte klarat det jobbet och blivit omplacerade till lön. Skulle vilja säga att det är tvärtom att det krävs mer av personens förmåga på lön än ekonomi - man ska kunna tolka avtalstext, ibland göra vissa beräkningar för hand för att ha koll på om programmet gör rätt, ha koll på lagändringar, uppdateringar av program e t c, även kunna kommunicera med de anställda. Man måste också kunna jobba intensivt under vissa perioder.
Min inställning, när jag gjorde löner, är att jag är mittemellan arbetsgivaren och de anställda och gör det som är korrekt enligt gällande avtal och lagar, "går ingens ärenden".

Varför inte göra någon form av skriftlig begäran med kopior till berörda chefer etc?
Det är på G, närmsta chefen behövde lämna in intyg om att sambon inte varit på semester i november i 20 dagar utan varit på jobbet. Men trots det så har det inte hänt ngt än.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp