- Meddelanden
- 12 088
- Mottagna reaktioner
- 8 488
- Poäng
- 5 497
Hehe... höll nästan på att drunkna men klarade mig. Tror jag ser land i sikteSäger som Doris (Hitta Nemo) : Fortsätt simma.
Du fixar det!

Hehe... höll nästan på att drunkna men klarade mig. Tror jag ser land i sikteSäger som Doris (Hitta Nemo) : Fortsätt simma.
Du fixar det!

Du är fantastisk Myra och peppar oss här på forumet kommer med värmande ord o råd. Du är en kämpeHehe... höll nästan på att drunkna men klarade mig. Tror jag ser land i sikte![]()
Grym är du Myra,Kollade hur det ligger till med avslutade lån/krediter/prenumerationer/abonnemang och det ser ut så här:
2019 2 avslutade
2020 2 avslutade
2021 3 avslutade
2022 9 avslutade
2023 9 avslutade
2024 återstår att se, hoppas det blir 10, i dagsläget är det 2 avslutade. Bindningstiden på vårt bolån går ut i augusti så om snöbollen kan fortsätta växa beror lite på vad vi får för ny ränta. I värsta fall kommer räntehöjningen äta upp det frigjorda utrymmet men går vi plus minus noll så är jag nöjd.
Kunde börja med snöbollsmetoden under senare delen av 2023, innan dess fanns inte en krona över till det.

Håller med, Myra är grym.Du är fantastisk Myra och peppar oss här på forumet kommer med värmande ord o råd. Du är en kämpe

Hahhaa... jag kände mig heeelt slut igår.Jag skulle inte sova på en månad om det där hände mig.![]()
Skulle fått detsamma och skönt att du får pengarna återbetalade.Igår fick jag fullständig panik att jag missat att betala hyran och det redan var 4:e mars! Fick tömma våra olika sparkonton för att få ihop till hyran. Kunde inte förstå hur jag kunde räknat så fel att vi bara hade 490 kr till mat, bensin och annat som dyker upp fram till mars-lönen (en födelsedag bl a). Men kände mig ändå tacksam att jag kunde betala. Uppgiven, irriterad, men tacksam att jag inte hunnit använda de pengar som förts över till sparkontona.
I morse vaknar jag och plötslig tror jag att jag minns att jag faktiskt redan betalat hyran.
Jag hade lagt avin bland de betalda räkningarna men missat att skriva (som jag alltid gör) med röd penna vilket datum jag gjort betalningen. Så istället för att kolla upp kontoutdragen får jag fullständig panik att jag glömt och så betalar jag en gång till.
Ringde till Hsb idag och de kommer att göra en återbetalning. Det är vanligare att man ringer och ber om anstånd än att man ringer för att man betalat två gånger så hon jag pratade med.
Total hjärnsläpp. Hjärnan är inställd på att det ska hända ekonomiska katastrofer, att ngt inte blivit betalt, att det plötsligt dyker upp ett inkassobrev etc etc.
Ni som vet hur det är ni vet![]()
Det förstår jagHahhaa... jag kände mig heeelt slut igår.