Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Myras väg mot skuldfrihet

Är det värt det? Man lever bara en gång glöm inte det och att jobba så ett kort tag absolut funkar men en längre tid..
Jag vet.. jag har vart tvungen och göra detta för att täcka alla lån o skit.. med detta under 2023 har jag gått ifrån 468 till 900k i årsinkomst och förhoppningsvis ett samlingslån längre fram

Grymt fortsätt så! Själv ska jag jobba nu fredag,lördag,söndag natt. 18:00 - 06:00. Fredagen samt måndagen dygnar jag då jag går av ordinarie jobb på fredag kl 17 och åker direkt till mitt andra och samma med måndag då jag går av då och vidare till mitt ordinarie. Varje helg så i snart 2 år. 36 timmar varje helg! If i Can do it you Can do it kötta på :fire:
Tack för pepp! Jag jobbar heltid plus att försöker få ihop minst 60 timmar extrajobb, ibland blir det 80 ibland blir det 40. Känner mig tillfreds när jag kan göra ngt som påverkar min ekonomi. Det betyder mkt.

Är det värt det? Man lever bara en gång glöm inte det och att jobba så ett kort tag absolut funkar men en längre tid..
För min egen del är det absolut värt, 100%. Önskar bara att jag hade börjat extrajobba innan jag tog alla hemska lån, för då hade jag antagligen nu haft närmare miljonen i sparade pengar. Men det var tvärtom. Men gjort kan inte göras ogjort. Nu är det fokus framåt och fortsätta beta av lån och krediter!

Usch, lider med er! Det är verkligen en hemsk stress att inte ha pengar på kontot. Hoppas det ordnar sig på något vis för er <3
Ja och jag tänkte faktiskt på dig när jag skrev inlägget för det påminner om din situation när du väntade på pengar som aldrig kom.

Även den semestern som min sambo ville ta ut i pengar istället för semester har det blivit så mkt fel med :mad: Han skulle få pengarna i augusti. I december fick han ca 5-6 k för 20 semesterdagar vilket jag med hjälp härifrån förstod att det inte kunde stämma. Min sambo har ringt till lönekontoret flera ggr. Sista samtalet var i februari. Då hade de sagt att utbetalningen i december avsåg de 20 dagarna han varit på semester i november!!!! Han har inte haft ngn semester alls sedan sista juni. Så man undrar ju var de fått det ifrån att han varit på semester när han i själva verket åkt till jobbet varje dag.
Så nu kommer det inga pengar på ett tag för hon han pratat med sagt Jag blir stressad när jag pratar med dig. No shit, hur stressad blir inte jag när det har gått 8 månader utan att pengarna har kommit. Ja, men därför tänkte jag på dig.

Ja och jag tänkte faktiskt på dig när jag skrev inlägget för det påminner om din situation när du väntade på pengar som aldrig kom.

Även den semestern som min sambo ville ta ut i pengar istället för semester har det blivit så mkt fel med :mad: Han skulle få pengarna i augusti. I december fick han ca 5-6 k för 20 semesterdagar vilket jag med hjälp härifrån förstod att det inte kunde stämma. Min sambo har ringt till lönekontoret flera ggr. Sista samtalet var i februari. Då hade de sagt att utbetalningen i december avsåg de 20 dagarna han varit på semester i november!!!! Han har inte haft ngn semester alls sedan sista juni. Så man undrar ju var de fått det ifrån att han varit på semester när han i själva verket åkt till jobbet varje dag.
Så nu kommer det inga pengar på ett tag för hon han pratat med sagt Jag blir stressad när jag pratar med dig. No shit, hur stressad blir inte jag när det har gått 8 månader utan att pengarna har kommit. Ja, men därför tänkte jag på dig.
Fyfasen alltså. Det är så skört när man inte har en rejäl buffert att ta av, och vissa saker förväntar man sig ska fungera! Tycker att om jobbet/löne har gjort fel så är det minsta att dom försöker hjälpa till med en så snabb utbetalning som möjligt. I dessa tider lär det vara allt fler som drabbas riktigt hårt av såna här saker.

Fyfasen alltså. Det är så skört när man inte har en rejäl buffert att ta av, och vissa saker förväntar man sig ska fungera! Tycker att om jobbet/löne har gjort fel så är det minsta att dom försöker hjälpa till med en så snabb utbetalning som möjligt. I dessa tider lär det vara allt fler som drabbas riktigt hårt av såna här saker.
Håller med men tyvärr så funkar det inte så i praktiken. Det är inte de som gör fel som drabbas och vi som drabbas har inget annat val än att gilla läget.

Kan inte facket hjälpa?
Ingen av oss är med i facket längre. Men jag utgår från att de kommer lösa det. Det är bara löjligt att påstå att han haft semester i november när hans chef vet att han har varit på jobbet. För nu är chefen också inblandad (men inte heller hen förstår hur det kunde gå till så fel).

Synd att det ska ta sån tid( och att man lägger massa energi i onödan).

Bästa medicinen just nu när det känns motigt med skulderna är inte att stirra på tomma bankkonton utan att ta fram skuldpärmen!

Har gjort vissa uppdateringar idag.
Skrivit årtal på de skulder jag har ett slutdatum på.
Gjort en ny sammanställning på de skulder som kommer försvinna i år och räknat ihop vilket belopp som blir över då.
Gjort samma för 2025 och 2026 men där kommer jag justera när det börja närma sig.

2024 försvunnit/försvinner
MoneyGo - 500 kr
Avarda - 200 kr
Elpy/Ellos - 200 kr
Jollyroom - 200 kr
Captum - 200 kr
Intrum Invest - 500 kr
Privatskuld - 300 kr
Wasa - 1200 kr
Marginalen - 1150 kr
Tele2 - 687 kr

Totalt Ren magi! + 5137 kr
Visserligen kommer det mesta ätas upp av en ny bolånekostnad fr o m augusti men räknar ändå ligga på plus åtminstone 2000 kr men den som lever får se.

2025 försvinner:
Mio - 1301 kr
Gothia - 800 kr
Santander - 1000 kr
Ev Svea Flexlimit - 600 kr
Totalt + 3701 kr inte dåligt det heller

2026 försvinner
CSN nr 1. - 2259
Thorn - 388
Totalt + 2647 kr

Totalt lägre utgifter 2024+2025+2026 = 11 485 kr

Som sagt har vi mer lån/krediter och privata lån så skuldpärmen justeras/revideras allt eftersom! Vet inte heller åt vilket håll snöbollen kommer rulla när jag är klar med Wasa, jag får se vilken skuld jag vill prioritera efter sommaren! Finns gott om dem så det blir easy peasy att hitta en ny skuld att sätta klorna i!

Kämpar du liksom jag för att minska dina skulder så rekommenderar jag att du börjar med din egna skuldpärm.
Ta fram den när det regnar och följ dina framsteg, små som stora, så känns det lite bättre:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp