- Meddelanden
- 12 088
- Mottagna reaktioner
- 8 488
- Poäng
- 5 497
Dubbla skadar inte, det betyder dubbelt så stor kollEn underbar känsla som också är förenat med panik, att man tappat kontrollen och helt plötsligt glömt något.. vet hur det är
Jag gjorde om min skuldbok och har lagt upp allting på datorn nu. Gjorde en excel fil med allting, för då räknar den ut den totala summan och allt för mig automatiskt. Känns bra!
Har ett blad för varje skuld och när det är slutbetalt så tar jag bara bort hela bladet, enkelt!
Har också gjort en sammanställning av alla utgifter, inte bara skulder utan även alla fasta utgifter också. Känns bra och få en helhet… men så kom min hjärna på att jag ändå saknade boken, så här om dagen gjorde jag en ny…så nu har jag dubbla! Haha!
Konstigt egentligen hur man fungerar och hur skulderna på ett sätt tar över ens liv.. hårt men sant!
Men nångång, nångång ska vi bli kvitt boken, skulderna och bara kunna leva![]()
Jag är inte kompis med excel men har en variant av skuldpärmen i mobilen som jag kan titta i när som helst och det känns bra, plus att den är färgglad pga de olika emojisarna jag har märkt varje skuld/kredit beroende på hur lång tid det kommer ta innan den försvinner. Alla fasta kostnader har ett eget blad och dem går jag igenom titt som tätt för att se om vi kan ta bort ngt. Sist sa jag upp prenumeration på papperstidning (400 kr) samt AppleTv+ (89 kr). Vi har ett mobilabonnemang med obegränsat surf som vi betalar för men inte använder så jag tänkte ringa till Tele2 och fråga om de kan halvera priset, om de inte kan erbjuda ngt så kommer jag ev säga upp det. Man får lyfta på alla stenar, även de minsta