Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Myras väg mot skuldfrihet

En underbar känsla som också är förenat med panik, att man tappat kontrollen och helt plötsligt glömt något.. vet hur det är :facejoy:

Jag gjorde om min skuldbok och har lagt upp allting på datorn nu. Gjorde en excel fil med allting, för då räknar den ut den totala summan och allt för mig automatiskt. Känns bra!
Har ett blad för varje skuld och när det är slutbetalt så tar jag bara bort hela bladet, enkelt! :)

Har också gjort en sammanställning av alla utgifter, inte bara skulder utan även alla fasta utgifter också. Känns bra och få en helhet… men så kom min hjärna på att jag ändå saknade boken, så här om dagen gjorde jag en ny… :facejoy::facejoy::facejoy::facejoy: så nu har jag dubbla! Haha!
Konstigt egentligen hur man fungerar och hur skulderna på ett sätt tar över ens liv.. hårt men sant!

Men nångång, nångång ska vi bli kvitt boken, skulderna och bara kunna leva <3
Dubbla skadar inte, det betyder dubbelt så stor koll :facejoy: Jag är inte kompis med excel men har en variant av skuldpärmen i mobilen som jag kan titta i när som helst och det känns bra, plus att den är färgglad pga de olika emojisarna jag har märkt varje skuld/kredit beroende på hur lång tid det kommer ta innan den försvinner. Alla fasta kostnader har ett eget blad och dem går jag igenom titt som tätt för att se om vi kan ta bort ngt. Sist sa jag upp prenumeration på papperstidning (400 kr) samt AppleTv+ (89 kr). Vi har ett mobilabonnemang med obegränsat surf som vi betalar för men inte använder så jag tänkte ringa till Tele2 och fråga om de kan halvera priset, om de inte kan erbjuda ngt så kommer jag ev säga upp det. Man får lyfta på alla stenar, även de minsta :)

Dubbla skadar inte, det betyder dubbelt så stor koll :facejoy: Jag är inte kompis med excel men har en variant av skuldpärmen i mobilen som jag kan titta i när som helst och det känns bra, plus att den är färgglad pga de olika emojisarna jag har märkt varje skuld/kredit beroende på hur lång tid det kommer ta innan den försvinner. Alla fasta kostnader har ett eget blad och dem går jag igenom titt som tätt för att se om vi kan ta bort ngt. Sist sa jag upp prenumeration på papperstidning (400 kr) samt AppleTv+ (89 kr). Vi har ett mobilabonnemang med obegränsat surf som vi betalar för men inte använder så jag tänkte ringa till Tele2 och fråga om de kan halvera priset, om de inte kan erbjuda ngt så kommer jag ev säga upp det. Man får lyfta på alla stenar, även de minsta :)
Haha ja lite så faktiskt! :D

Ja, samma gör jag också. Känns bra att få ner det man kan få ner, sen får man inte glömma bort att leva också, kan inte kapa allt och sitta och titta i ett hörn :p <3

Dagens "problem" .... vi har pengar kvar på kontot :oops: Alla månadsutgifter och räkningar är betalda (förutom betalkoll som jag medvetet hoppar över denna månad) och jag kan inte minnas när vi hade pengar kvar sist, över 12-13 år! Dessutom har jag inte tagit ut än det vi sparar via autogiro, typ buffert, bil, semester etc som jag alltid måste använda till räkningar. Förvisso dealade jag med inkassobolagen om att betala mindre denna månad men även om jag hade betalat fullt så hade vi haft pengar över. Min första tanke vad panik, att jag missat några betalningar. Men har gått igenom månadens räkningar och skuldpärmen flera ggr och allt är i ordning.
Jag förstår att min hjärna är sjuk, inte konstigt efter konstant oro och stress under många år. Har kollat saldot flera ggr och även under natten för att se om pengarna är kvar.
Många tycker så klart att det inte är nån stor grej att man har pengar kvar, det ska man ha, men för mig är det det.
Oavsett hur nästa månad blir så vet jag nu hur det känns att ha pengar kvar. Det sporrar mig ännu mer att fortsätta kämpa.
I natt låg jag i sängen och tänkte på ekonomin, såg framför mig hur det var för varje år sen 2010. Lång och hemsk resa! Men då kunde jag se tydligt att det går åt rätt håll och det är jag väldigt tacksam för!
Vilken kämpe du är fantastisk Myra och du har fått mig att orka och inte ge upp och du är inspiration och ger mig ork

Ja men se där, nu behöver jag inte längre undra vad vi kan göra för de pengar vi hade kvar på kontot för första gången sen tidernas begynnelse (känns det som). Fick hjälp av tandläkaren att spendera dem! Femtusen trehundra kronor!!! Och ska dit igen 28/8 så det blir för några tusen till men då går det på augustilönen!
Nu blir det vääääldigt knapert fram till den 25/8. Attans!

Ja men se där, nu behöver jag inte längre undra vad vi kan göra för de pengar vi hade kvar på kontot för första gången sen tidernas begynnelse (känns det som). Fick hjälp av tandläkaren att spendera dem! Femtusen trehundra kronor!!! Och ska dit igen 28/8 så det blir för några tusen till men då går det på augustilönen!
Tänk att det nästan alltid är så. Just då man känner sej extra rik så uppstår en oväntad utgift. Men samtidigt då..tur att de extra kronorna fanns just då.

Tänk att det nästan alltid är så. Just då man känner sej extra rik så uppstår en oväntad utgift. Men samtidigt då..tur att de extra kronorna fanns just då.
Ja tur att de fanns, väldigt tacksam för det! Vanligtvis så klarar vi sådana utgifter med krediter och ett sådant belopp hade det tagit säkert minst två år att betala, är så trött på avbetalningar!

Fy f*n att det ska vara så dyrt att gå till tandläkaren . Jag är tacksam att jag har tandvårdsförsäkring om det lönar sig vet jag inte men känns tryggt iaf.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp