Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Myras väg mot skuldfrihet

Fy f*n att det ska vara så dyrt att gå till tandläkaren . Jag är tacksam att jag har tandvårdsförsäkring om det lönar sig vet jag inte men känns tryggt iaf.
Har också tandförsäkring och har tjänat in den redan detta år med två tandläkarbesök och en lagning av gammalt hål där amalagmet hade lagt ner. Och min försäkring på 120 kr i månaden täckte det och har tjänat hela årets försäkring för längesen så den har varit kanon och tagit bort visdomständer tidigare år som skulle kostat jättemycket men inte betalat något extra än dessa 120 kr imånaden så för mig har det varit en bra affär

Fy f*n att det ska vara så dyrt att gå till tandläkaren . Jag är tacksam att jag har tandvårdsförsäkring om det lönar sig vet jag inte men känns tryggt iaf.
Vad är tandvårdsförsäkring, hur fungerar det? Måste man ha 100% friska tänder vid tecknandet?

Vad är tandvårdsförsäkring, hur fungerar det? Måste man ha 100% friska tänder vid tecknandet?
Är ett avtal med folktandvården, jag har också det. Alla ev "fel" måste vara åtgärdade innan man får teckna försäkringen och dessa måste vara gjorda under en 3 månaders period för att få teckna försäkring. Så var det iallafall för mig och maken när vi tecknade våra försäkringar. Hör med dem :)

Heh, tandvården i Sverige är lustig. Vi gillar att göra oss lustiga (eller förskräckas av) amerikansk vård där en flisa i fingret leder till medicinsk bankrutt. Eller åtminstone räkningar på flera tio tusen. Sen låter vi svensk tandvård vara likadan, nästan.

Heh, tandvården i Sverige är lustig. Vi gillar att göra oss lustiga (eller förskräckas av) amerikansk vård där en flisa i fingret leder till medicinsk bankrutt. Eller åtminstone räkningar på flera tio tusen. Sen låter vi svensk tandvård vara likadan, nästan.
Försäkringen är ju inte jätte dyr att ha för tandvård dock.
Sen jobbigt såklart om man inte tog den från början då man nu måste fixa till allt innan man kan teckna den

Här gör dom en bedömning o sätter månadskostnad efter det, jag betalar 300kr/månaden så ligger i det högre spannet. Pga att jag har problem med tandfickor

Är ett avtal med folktandvården, jag har också det. Alla ev "fel" måste vara åtgärdade innan man får teckna försäkringen och dessa måste vara gjorda under en 3 månaders period för att få teckna försäkring. Så var det iallafall för mig och maken när vi tecknade våra försäkringar. Hör med dem :)
Jag går hos en privat tandläkare men kan fråga där vid nästa besök.

Finns väl ett högkostnadsskydd?
Fick 600 kr i högkostnadsskydd samt 600 kr tandvårdsbidrag (för två år, 300 kr x 2). Som jag läste mig till träder högkostnadsskyddet in när kostnaderna överstiger 3000 kr och det beräknas på referenspriset, inte på det faktiska priset man betalar, men det är så klart ändå bra! Mellan 3000 kr - 15 000 kr får man 50% på referenspriset. 85% på de sammanlagda kostnaderna som överstiger 15 000 kr, referenspriset gäller här också!
Jag skulle ha betalat ca 6500 kr men det minskades med 600 + 600 kr.
Upp till 3000 kr betalar man själv.

Vad kostar en tandvårdsförsäkring?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp