Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Myras väg mot skuldfrihet

Jag kan logga in Myra, men det går väldigt långsamt.
Tack för svar! Det tar alltid tid att logga in men nu får jag meddelande om att jag använder felaktiga användaruppgifter och det verkar som att sidan inte gör kontakt med mitt bank id. De kan väl inte ha spärrat mig fr att kunna logga in bara för att jag ligger efter med betalningar? Får väl ringa och fråga om jag inte lyckas logga in. Mitt bank id fungerar utan problem vid andra inloggningar. Men när jag ska öppna bank id via Flexlimit så får jag meddelande i bank id appen att personnumret inte finns.

Tack för svar! Det tar alltid tid att logga in men nu får jag meddelande om att jag använder felaktiga användaruppgifter och det verkar som att sidan inte gör kontakt med mitt bank id. De kan väl inte ha spärrat mig fr att kunna logga in bara för att jag ligger efter med betalningar? Får väl ringa och fråga om jag inte lyckas logga in. Mitt bank id fungerar utan problem vid andra inloggningar. Men när jag ska öppna bank id via Flexlimit så får jag meddelande i bank id appen att personnumret inte finns.
Myra har du ingen pinkod att logga in med? Jag loggade alltid in med pinkod när jag använde Flexlimit ville inte blanda in Instantor.

Som jag sa tidigare så hamnade mitt Everydayplus hos Svea inkasso och jag fick avbetalningsplan på 1750 kr. Jag har själv sagt när jag har skrivit till dem att jag vill betala så mycket och fick det. Man kanske kunde få mindre men jag vågade inte chansa då jag inte tror att de skulle acceptera. Min månad kostad hos Everydayplus va ca 3500kr/mån så det är iallafall bättre. Sen har jag haft svårt att betala de 1750 kr vissa månaden och de enda de accepterade är att jag skulle betala 50% alltså 875 kr för att sen nästa månad betala ikapp.

Av de Inkassobolag jag har så är PARTNER INKASSO de värsta och Ghotia den bästa.

Nu har Flexlimit skickat min skuld till Svea inkasso, efter två missade betalningar (juli och augusti). Trodde att de skulle göra det efter 3 missade betalningar. Låg efter först med juni, juli men betalade för juni.
Totalt skuld 17 500 kr.
tänkte ringa till Svea idag och fråga om jag får börja med 600 kr/månad. Känns inte som att det kommer gå men fråga kan man göra. Jag tror att de kommer vilja ha lägst 1200 kr.
Håll tummarna för mig!

Shit vad stressad hon som svarade lät. Hon tyckte det var för lågt med 600 kr men skulle skicka mitt önskemål till handläggaren. Varje avi kostar 60 kr så jag frågade om jag kunde få utan avier men det gick inte. Det har tidigare gått att få utan avier hos diverse inkasso, men inte den här gången!

Shit vad stressad hon som svarade lät. Hon tyckte det var för lågt med 600 kr men skulle skicka mitt önskemål till handläggaren. Varje avi kostar 60 kr så jag frågade om jag kunde få utan avier men det gick inte. Det har tidigare gått att få utan avier hos diverse inkasso, men inte den här gången!
60 kr per avi? Helt sjukt ju... vad är det för idioti påfund. Vilka gamar.

Låter ju helt galet betala 10% av det man ska ammortera/vill ammortera på ett pappersark?

Förlåt om jag bombar tråden men blir upprörd när jag hör sån idioti. Borde finnas någon lag på sånt att man inte kan ta betalt för en avi/räkning. Usch

60 kr per avi? Helt sjukt ju... vad är det för idioti påfund. Vilka gamar.

De flesta inkasso tar ca 60 kr i aviavgift när avierna skickas med vanlig post. Men samtidigt brukar man kunna tacka nej till pappersavier mot att man själv får hålla koll på när det ska betalas och då brukar de ta bort de 60 kr/avi. Men nu sa Svea att det inte gick och det är första gången jag är med om att de inte vill ta bort pappersavier.
Så det är bara att bita i det sursura äpplet och se glad ut. Men visst är det tråkigt!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp