Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mycket bra kreditbetyg med högt blanco, vill samla!!!

Min situation ser ut på detta sätt:

0,4 kreditbetyg (mycket bra)
435 000 inkomst
600 000 blanco (4 krediter)
2 förfrågningar som går ut juli 2025

jag vill samla 150 000 - 350 000 beroende på vad som kan bli beviljat för att komma ner i månadskostnad.

Vågar jag chansa och offra en ansökan på detta eller är jag för högt belånad?

Min inkomst syns inte ännu på min UC, det gör den 2025. Nu syns endast 385 000 kr i inkomst.

Min situation ser ut på detta sätt:

0,4 kreditbetyg (mycket bra)
435 000 inkomst
600 000 blanco (4 krediter)
2 förfrågningar som går ut juli 2025

jag vill samla 150 000 - 350 000 beroende på vad som kan bli beviljat för att komma ner i månadskostnad.

Vågar jag chansa och offra en ansökan på detta eller är jag för högt belånad?

Min inkomst syns inte ännu på min UC, det gör den 2025. Nu syns endast 385 000 kr i inkomst.
Om Du får något erbjudande så är min gissning på att räntan är hög. Du har hög belåning kontra inkomst.

Om Du får något erbjudande så är min gissning på att räntan är hög. Du har hög belåning kontra inkomst.
Tror du någon beviljar samlingslån när belåningen redan är så hög, men kreditbetyget är mycket bra? Finns det någon chans alls?

Jag är tveksam, att döma av andra skribenter på forumet så blir det inget. Har ingen personlig erfarenhet.

Jag hade ca 1,1mkr i blanco och en inkomst på ca 500k och fick ett samlingslån på 350k förra sommaren till en ränta på 8,75.
Visst det är lite mer än ett år sedan men det var då alla räntor höll på att stiga, nu sjunker dom.

Jag hade ca 1,1mkr i blanco och en inkomst på ca 500k och fick ett samlingslån på 350k förra sommaren till en ränta på 8,75.
Visst det är lite mer än ett år sedan men det var då alla räntor höll på att stiga, nu sjunker dom.
Tack för svar! Sökte du via lendo och vilken långivare var det som beviljade dig? Minns du om du fick fler erbjudanden?

Tror ni med kommande räntesänkningar och med tiden att det kommer att bli ”enklare” att få samlingslån.

Jag tror absolut du kommer få erbjudanden. Jag fick samlingslån i juli trots 1,75 mkr belåning, årsinkomst ca 1mkr. Var erbjudanden från Marginalen, resurs bank, och utökning via Collector och Remember.

Jag tror absolut du kommer få erbjudanden. Jag fick samlingslån i juli trots 1,75 mkr belåning, årsinkomst ca 1mkr. Var erbjudanden från Marginalen, resurs bank, och utökning via Collector och Remember.
Tack för svar! Hur mycket sökte du lån på att samla vid det tillfället?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp